Gå til innhold

Trenger help ah studie/ ompriotering ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt studieplass til høsten og jeg sliter litt med å regne ut poeng, jeg vet hvor mye jeg ca har men nå står jeg mellom to valg - førstevalget mitt som da har litt høyere poeng krav enn det jeg har (?) er usikker pga jeg fikk fritatt i noen fag på vitnemålet pga studerte på VGs i Sverige. Så karakteren fra Sverige er ikke med, kun fra VGs i Norge ( allmennpåbygning osv) .. 

Mitt andre valg på samordna har lavere poengkrav og jeg har nok poeng til det men er ikke så gira på å studere det :/ jeg er redd for å ta førstevalget og stå uten studie plass til høsten.. 

Hva hadde dere gjort??

Anonymkode: 972d0...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det med høyest poengkrav er det du ønsker mest, lar du det stå som nummer 1, så forbereder du deg mentalt på andrevalget. Kommer du inn på førstevalget, så blir du gledelig overrasket, og om ikke, så kommer du inn på det du forventet. Så kan du evnt sjekke restetorget i juli om det er noe annet du heller kunne tenke deg istede for andrevalget. Stort annet kan du vel ikke gjøre på dette punktet?!

Lykke til med studier😊

Anonymkode: 99d9a...8fc

Skrevet

Takk :) men kanskje det blir vanskelig å komme inn på andrevalget da? :)

vet ikke om det er stor sjanse for å få plass som andrevalg :) 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) men kanskje det blir vanskelig å komme inn på andrevalget da? :)

vet ikke om det er stor sjanse for å få plass som andrevalg :) 

Enten så skjønner jeg ikke hva du mener, eller så skjønner ikke du systemet. Du kommer inn på studiene dine i rangert rekkefølge. Har du nok poeng til 2. og 3. valg kommer du inn på 2. valg. Har du nok poeng til 1. valg kommer du inn på 1. Det blir ikke vanskeligere å komme inn på 2. valg fordi om du har et annet 1. valg. Studiestedene tar ikke hensyn til om du har prioritert dem høyt eller lavt. Kun poengene.

Anonymkode: f5f27...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...