Gå til innhold

Diskusjon med mannen. Aktiviteter på ettermiddagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er sommer.... ikke er helg eller ferie..etter endt arbeidsdag og barna er hjemme igjen fra barnehage. Hvor vanlig er det å finne på masse da? Jeg synes det er godt med litt late dager etter jobb og barna er slitne. Jeg synes det er best at barna roer seg litt før kvelden, mens han vil på båtturer, fisketurer, bade osv. Jeg føler at det blir stress og sent og at det hører mer helgen til. Er jeg kjedelig: 0?? 

Anonymkode: 9c024...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blanding liker jeg da. Se barna litt ann om de er slitne eller ikke. Har de energi så er det delig å finne på litt i ukedagene også men man trenger også noen late og avslappende ettermiddager hvis ikke troe jeg man blir helt utslitt. 

Anonymkode: dad8f...c10

Skrevet

Nyt avslapningen mens du kan. Evt gjør det dere har lyst til, for snart kommer tiden hvor det ikke er dere som lenger rår over hva som skal skje på ettermiddagene 

Anonymkode: cd9cc...b65

Skrevet

Kommer an på både hvor gamle barna er tenker jeg, og været;-) Er det etter lang tid med dårlig vær plutselig en nydelig solskinnsdag kan det jo være herlig med en båttur på ettermiddagen, men ikke hver dag. Må heller være unntaket enn regelen. Ellers kan man spare sånt til ferier og helger.

Anonymkode: aca77...65d

Skrevet

Kan ikke han fiske og herje, og du late deg? Så får barna velge hvem de vil være sammen med, noen ganger vil de kanskje på båttur, andre ganger leke hjemme, eller dere kan dele dere opp.

Anonymkode: c1428...863

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke han fiske og herje, og du late deg? Så får barna velge hvem de vil være sammen med, noen ganger vil de kanskje på båttur, andre ganger leke hjemme, eller dere kan dele dere opp.

Anonymkode: c1428...863

Enig med denne. Be mannen ta med barna, da vel, så kan du slappe av hjemme. Jeg vil aldri fiske eller bade etter jobb, da er jeg skutt. Men det er herlig hvis mannen tar med barna ut!

Anonymkode: af679...41a

Skrevet

Endelig en mann som har lyst til å gjøre noe med familien tenker nå jeg da. Min sønn har et elendig forhold til sin far i dag som 10 åring etter at far ALDRI orket å finne på ting med ham. 

Men skjønner du blir sliten da. Dere må bare bli enige om et kompromiss, enten det blir sjeldnere eller at han tar barna med seg alene. 

Anonymkode: 73895...adf

Skrevet

Pris deg selv lykkelig for at du har en energisk og entusiastisk mann. Du er kjip.

Anonymkode: 4a654...678

Skrevet

Jeg synes du er kjedelig ja! Er det pent vær, så er vi nesten alltid ute på ettermiddagen. Vi har en 1 og 3- åring. Elsker å være ute!! Da varer jo sommeren så utrolig mye lengre ☀️

Skrevet
8 timer siden, Evablaum skrev:

Jeg synes du er kjedelig ja! Er det pent vær, så er vi nesten alltid ute på ettermiddagen. Vi har en 1 og 3- åring. Elsker å være ute!! Da varer jo sommeren så utrolig mye lengre ☀️

Når er dere hjemme da? Vi rekker det knapt. Ungen blir hentet fra 16-1630, det vil si at vi er hjemme 1630-17. Så skal man lage middag og spise, dusje og legge seg. Ikke så mye tid til noe annet inni der? Vi spiser på terassen da, og ungene leker ute der mens vi lager mat. Port på terassen siden minstemann er under to og kan stikke av.

Anonymkode: f9f04...d96

Skrevet

Ja, du er litt kjip. Så lenge været tillater det synes jeg man kan og bør gjøre noe som aktiviserer ungene. Ja, det er slitsomt med barn og full jobb. Det trenerjobben ikke akkurat å være det helt store. Dra på lekeplassen, gå tur, tegn kritt, såpebobler, fyll i en balje med vann til ungene, lag blomsterkranser, dra på stranda osv. 

Jeg er se sliten etter jobb, men ungene er ikke like slitne 😁 Så da er det ok med litt aktivisering, så de sovner selv om sola er oppe.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når er dere hjemme da? Vi rekker det knapt. Ungen blir hentet fra 16-1630, det vil si at vi er hjemme 1630-17. Så skal man lage middag og spise, dusje og legge seg. Ikke så mye tid til noe annet inni der? Vi spiser på terassen da, og ungene leker ute der mens vi lager mat. Port på terassen siden minstemann er under to og kan stikke av.

Som sagt, nyt mens du kan! Brått er det aktiviteter i bøtter og spann på ettermiddagene og du kan prise deg lykkelig om du får slengt beina på bordet før klokka er 22!

Anonymkode: cd9cc...b65

Skrevet

Trenger ikke gjøre noe spessielt hver dag, men det går jo an å ta en kjapp tur å bade, grille på stranda i stedenfor middag hjemme eller liknende minst et par  ettermiddager i uka. Mine unger var i hvertfal aldri for slitne til å bade etter barnehagen for eksempel.

Anonymkode: ef960...8e1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er alle i hus senest kl 15.45. Da har den forelderen som er hjemme den dagen, allerede middagen på bordet. Ser at vi er superheldig der!

Skrevet

Høres herlig ut med en initiativrik mann. Mannen min fordyper seg i ipaden hver ettermiddag.

Men så klart noen ettermiddager er det greit å være være hjemme.

Skrevet

Nå måtte jeg tenke på hvordan vi løste det, da begge jobbet dagtid før vi fikk nr 2. Da lagde vi gjerne middagen dagen før og hadde klar til neste dag, tok kveldsmaten (brødskiver) med oss på tur, og spiste middagen som var lagd kvelden før, til kvelds.. Din mann er vel lik oss i tankegangen ja! Mest mulig ute, ihvertfall når det er deilig vær ute! 

Ps: Nå er jeg på stranden med barna, mannen kommer nå hit etter jobb. Vi nyter hverandre, det nydelige været og Norge! 

Skrevet

Jeg sier ja takk, begge deler. Hvis det er strålende vær en dag, er det jo bare supert med en liten utflukt på ettermiddagen /kvelden. Trenger ikke å være en stor ekspedisjon, men piknik på plenen eller en liten tur på ei badestrand osv. Noe som gjør at dagen blir noe litt mer enn en vanlig hverdag. 

Ikke hver dag og hele tiden, men av og til? Er det forresten du som er sliten eller er det barna? 

Skrevet

Klart, ikke hver eneste dag.  Men, 3-4 ettermiddager i ukedagene bør man klare å komme seg ut! 

Skrevet

Datteren vår og jeg er som regel hjemme kl. 16.30. Mannen min kommer kl. 17. Han lager middagen, som vi spiser kl. 17.30. Kl. 18 begynner vi med kveldsrutinen. Det hender vi er litt ute på terrassen, men det er kanskje én gang i måneden. Jeg er egentlig ikke noe glad i å være ute. Elsker høsten, når man kan sitte inne med kakao og bok og fyre i peisen.

I helgene er vi ute, altså. Går på lekeplassen, går tur, leker i sandkassen på terrassen osv. Men ikke på hverdagene.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Datteren vår og jeg er som regel hjemme kl. 16.30. Mannen min kommer kl. 17. Han lager middagen, som vi spiser kl. 17.30. Kl. 18 begynner vi med kveldsrutinen. Det hender vi er litt ute på terrassen, men det er kanskje én gang i måneden. Jeg er egentlig ikke noe glad i å være ute. Elsker høsten, når man kan sitte inne med kakao og bok og fyre i peisen.

I helgene er vi ute, altså. Går på lekeplassen, går tur, leker i sandkassen på terrassen osv. Men ikke på hverdagene.

Året rundt? Dere er inne omtrent alle ukedager? Så trist 

Skrevet

Her tok vi kveldsbadet i balje  ute på terrassen i strålende sol 😊 ikke mye som skal til😊

Anonymkode: aa03c...560

Skrevet
14 timer siden, Evablaum skrev:

Ja dette høres litt trist og rutinepreget ut.

Skrevet
6 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Ja dette høres litt trist og rutinepreget ut.

Det fungerer for oss. Har aldri tenkt at deter trist. Rutinepreget er det jo. Men liker ikke barn det, da?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fungerer for oss. Har aldri tenkt at deter trist. Rutinepreget er det jo. Men liker ikke barn det, da?

Bare fordi det er en "rutine", så betyr det ikke at det er positivt for barna. Jeg tror de fleste barn ville likt å ha som rutine at de finner på noe med foreldrene ukedagene også, og ikke bare er inne omtrent hver eneste ukedag. Hahaha, merker at jeg synes skikkelig synd på de, selv om det selvfølgelig ikke er SKIKKELIG synd på de.. Litt synd på de da, det er det 😔

Skrevet
21 timer siden, Evablaum skrev:

Hva er trist med det? Ungen går vel i barnehagen og er ute hele dagen. Ingenting galt med å slappe av og roe ned de to timene man har før leggetid. Folk er forskjellig 👍 

Anonymkode: c1b81...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...