Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg har en gutt på 3år som skal bytte barnehage. Vi vurderer en barnehage som er veldig mye ute. Gutten har astma, hvordan blir det ? I nåværende barnehage er de inne ved :kulde under 10grader, sludd, vind, slafs, glatt osv. Med andre ord, de er inne 90% av tiden på vinteren. Anonymkode: 04cc1...c2e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Hva tenker du kan være problemet ift at han har astma? Et sentralt poeng her må jo være hville faktorer som utløser astma hos sønnen din? Forkjølelse,kulde,allergi? Jeg har selv astma og min sønn på 4 har det. Jeg kan bli astmatisk av  blandt annet kulde, men min sønn gjør ikke det, men får astmaanfall av overeksponering av dyrehår. Å ha astma er ingen hindring for fysisk aktivitet. Men hva med å høre med den barnelegen dere går til? Tror det er rette person til å svare, ikke noen av oss her inne 😊 Anonymkode: 33bd2...ded
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker du kan være problemet ift at han har astma? Et sentralt poeng her må jo være hville faktorer som utløser astma hos sønnen din? Forkjølelse,kulde,allergi? Jeg har selv astma og min sønn på 4 har det. Jeg kan bli astmatisk av  blandt annet kulde, men min sønn gjør ikke det, men får astmaanfall av overeksponering av dyrehår. Å ha astma er ingen hindring for fysisk aktivitet. Men hva med å høre med den barnelegen dere går til? Tror det er rette person til å svare, ikke noen av oss her inne 😊 Anonymkode: 33bd2...ded Infeksjoner slik som forkjølelse er en trigger i forhold til hans astma. Takk 😊. Anonymkode: 04cc1...c2e
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Min sønn har infeksjonsutløst astma og gÃ¥r i friluftsbarnehage. Mye bedre enn all den inneluften om vinteren, og han fÃ¥r færre infeksjoner.Â
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 39 minutter siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev: Min sønn har infeksjonsutløst astma og går i friluftsbarnehage. Mye bedre enn all den inneluften om vinteren, og han får færre infeksjoner. Takk for svar. Fint å høre erfaringer fra dere som sliter med det samme. Så flott å høre. Har dere snakket med astmalege om dette også? Hva sa vedkommende? Uansett veldig fint at dette fungerer bra for deres barn. Håper på det samme for oss.  bruker barnet ditt sånn astmalue på vinteren eller går han uten?  Hi Anonymkode: 04cc1...c2e
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 Han har ikke kuldeutløst astma, sÃ¥ vinteren er ikke noe problem. Barnelegen synes det er supert at han gÃ¥r der, hun sier ogsÃ¥ det ofte blir mindre infeksjoner om vinteren nÃ¥r de er mye ute.Â
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 På Wednesday, June 28, 2017 den 14.00, Anonym bruker skrev: Infeksjoner slik som forkjølelse er en trigger i forhold til hans astma. Takk 😊. Anonymkode: 04cc1...c2e Jeg har hatt barna mine i naturbatnehage. De var så godt som aldri syke. I snitt var barna på naturavdelingene borte på grunn av sykdom mindre enn halvparten så ofte som de på inneavdelingene var. Anonymkode: 4e018...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå