Gå til innhold

Inspirert, hvorfor er det om å gjøre å pakke så sykt lite?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I år reiser vi med tre små, og trenger færrest mulig hender opptatt med bagasje. Har kjøpt den største kofferten vi fant og håper å få plass til alt i den.

Anonymkode: ce0c8...845

Hvis du synes det er så stress å reise med tre små, så kanskje bli hjemme? Her var vi på tur med tre barn under 6. Vi hadde 4 store kofferte, og 4 håndbaggasjekofferte og vogn i prampack. Null stress. Baggasjen sjekkes jo inn? Du skal jo ikke drasse den med overalt. Håndbagasjekoffertene (trunki), satt ungene på mens vi ventet på å komme på flyet, og vi kunne bare dra dem med oppå dem. Genialt. Minstemann satt på ryggen i bæresle. Du vet at en koffert ikke kan overstige en viss vekt, så hjelper ikke at den er stor altså om den blir for tung. 

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har reist veldig mye, og pakker lite. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha med så mye. Jeg er og enslig mor, og reiser med 2 barn. Så har alltid pakket alt til oss, i en koffert. Så det er minst mulig å bære på. Og sånn som sydentur på sommeren, så pakker jeg vel 3 kjoler, de er stroppeløse, så blir ikke mye svette, så 3 bikinier, nok undertøy og en shorts og singlet. Skulle kjolene bli svette eller møkkete, så er det virkelig ikke vanskelig å vaske en kjole eller 2 i løpet av ferien.

Anonymkode: 782d6...c45

Ja, med en slik holdning til personlig hygiene kan man jo pakke lett. For meg blir det å skulle velte rundt i brukte klær bare fordi man ikke gidder pakke med rene litt for dumt. Og det å vaske klær in syden er en ting, å tørke det er noe annet. Ikke en dag var badetøyet vårt fra dagen før eller dagen før der igjen tørt, luftfuktigheten var for høy. 

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å slippe å dra med seg masse, og fint å ha plass i kofferten til nye innkjøp. Da det kun var meg og mannen, hadde vi ofte med oss kun en koffert hver på flyet. Når man ikke sjekker inn koffert sparer man mye tid og det er enkelt å komme seg rundt på flyplassen uten masse å drasse på.

Vi reiste nylig med en ettåring for første gang, og vi har aldri hatt med så mye bagasje. To store kofferter som skulle sjekkes inn, to håndbagasje i tillegg til stelleveske, reiseseng, og vogn. For et styr altså. Vanskelig å finne nok hender til å komme seg rundt med alt, alltid lete etter vogn på flyplassene, bruke masse tid på å sjekke inn og vente på bagasje. 

Skal sies at vi har med nok rent tøy til at vi ikke må vaske da, eller planlegger hvor ofte vi må vaske, men vi tar ikke med masse ekstra "bare i tilfelle" vi trenger det. Deilig å reise med lite bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo fordi akkurat DU ikke trenger det. Andre folk vil kanskje sikfte litt oftere og bruke rent tøy. Da bør jo ikke det at du ikke bryr deg med rent tøy ødelegge pakkingen til andre?

Anonymkode: 808ef...2e8

😂 Jeg har aldri opplevd å ikke ha rene klær selv om jeg ikke trenger to skift om dagen. Herlighet for en latterlig påstand!

Jeg har heller aldri lagt meg opp i hvor mye andre pakker - folk må gjerne ha med seg maksvekt for min del. Jeg ser ikke poenget og pakker ikke slik. Hi spurte hvorfor noen velger å pakke lite, jeg svarte at vi pakker nok. Men antagelig er deg for lite for andre som ikke klarer å bestemme seg for hva de kan gå med på forhånd. 

Og til slutt, hvis man pakker etter en 'capsual warderobe' modell vil man med få plagg få mange mulige kombinasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi bare bruker halvparten og det blir mye rot. Samt at det er gigasalg det vi skal og jeg handler plenty !! Sliter med den overvekten hele tiden, men lærer aldri 

Anonymkode: 08dc4...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo fordi akkurat DU ikke trenger det. Andre folk vil kanskje sikfte litt oftere og bruke rent tøy. Da bør jo ikke det at du ikke bryr deg med rent tøy ødelegge pakkingen til andre?

Anonymkode: 808ef...2e8

Ødelegge pakkingen til andre...? Hvordan mener du hun skal klare det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heldigvis vaskemaskin i Spania. Blir borte to uker.  Pakker for en uke og vasker alt på dag 7. Ikke noe stress. Til en uke trenger jeg sju dagantrekk og tre kveldsantrekk (svetter ikke om kvelden så de kan brukes flere ganger). To bikinier. Et ekstra par sko. 

Vi er fire og trenger en stor koffert pluss litt håndbagasje.

Anonymkode: e27f3...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pakker mykje.

Var akkurat 5 dager i New York.  Hadde med 10 antrekk.

Skal snart på 4 uker lang campingferie. Tar med masse. Målet er å sleppe å vaske klær før etter 2 uker. Det vil sei 14 t-skjorter til kvar av ungene. 5 badebukser til kvar av dei osv. 

Må ut å kjøpe meir undertøy, slik at vi har rikelig.

Anonymkode: 2a194...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg pakker mykje.

Var akkurat 5 dager i New York.  Hadde med 10 antrekk.

Skal snart på 4 uker lang campingferie. Tar med masse. Målet er å sleppe å vaske klær før etter 2 uker. Det vil sei 14 t-skjorter til kvar av ungene. 5 badebukser til kvar av dei osv. 

Må ut å kjøpe meir undertøy, slik at vi har rikelig.

Anonymkode: 2a194...c77

Holder det ikke å skylle samme badebuksa 14 ganger...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i syden liker jeg å ha ett dagantrekk og ett kveldsantrekk, og liker å ta på meg rene klær hver gang jeg har dusjet. Jeg dusjer morgen og kveld, så da blir det f.eks. 14 antrekk til en ukes tur. Det er ikke slik at alt blir brukt akkurat slik jeg planla, men så blir kanskje noe skittent med en gang, og da er det greit å ha litt ekstra.

Jeg må også smøre meg ofte med solkrem og får gule flekker under armhulene i lyse t-skjorter. Pleier derfor bare ha lyse t-skjorter én sesong. Har forsøkt P20 o.l., men de gav bare verre flekker.

Jeg svetter også litt, så liker å skifte tøy ofte.

Og jeg har aldri vasket tøy i syden. Har aldri sett laundomat eller noe slik der vi har bodd (mest Sunwing o.l.).

Så jeg pakker mine 20/23 kg. :)

Anonymkode: f504d...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Holder det ikke å skylle samme badebuksa 14 ganger...?

Jo. Kunne klart meg med mindre. Men siden vi har så mange tar eg dei med. Dei tar ikkje så stor plass. Kan evt. kaste dei eldste/styggeste om eg føler for det der nede. 

Anonymkode: 2a194...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Ødelegge pakkingen til andre...? Hvordan mener du hun skal klare det? 

Hvis noen ber om tips til hva de skal ha med som i tråden hi referte til og de som ikke skifter når de er på tur sier at du trenger ikke mer enn 2 trøyer og en short, så kan jo det ødelegge for hi om hi velger å høre på det. Tungt å forså ting?

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Jeg legger ikke engang merke til om de har på seg samme fjeset som dagen før. 

Veldig, veldig rart feriefokus. 

Igjen, så var det evnen til å tenke lenger enn sin egen nese da. For om ikke du legger merke til noe rundt deg betyr vel ikke det at det er slik for alle andre? Jeg har alltid vært slik som legger merke til "alt" rundt meg. Jeg hadde vært et veldig godt vitne for å si det slik. Bruker ikke energi eller tid på det, jeg bare får med meg alt. Og folk jeg kjenner får da også med seg litt rundt seg. Det er da mange som liker å se på folk og livet rundt seg? Ikke alle sitter pal i sin egen boble da.

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pashla skrev:

Holder det ikke å skylle samme badebuksa 14 ganger...?

Eh.. hallo? Du mener at på campingferie, altså antar det er her i Scandinavia, som det ikke akkurat er tropevarme, så skal man da gå rundt med samme våte badetøy hele tiden? Også når det begynner å se skittent ut etter lek i sand og vann? Hjelpes. Hvorfor så anti-pakker? Er det full krise å ha med seg klær altså?

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg er i syden liker jeg å ha ett dagantrekk og ett kveldsantrekk, og liker å ta på meg rene klær hver gang jeg har dusjet. Jeg dusjer morgen og kveld, så da blir det f.eks. 14 antrekk til en ukes tur. Det er ikke slik at alt blir brukt akkurat slik jeg planla, men så blir kanskje noe skittent med en gang, og da er det greit å ha litt ekstra.

Jeg må også smøre meg ofte med solkrem og får gule flekker under armhulene i lyse t-skjorter. Pleier derfor bare ha lyse t-skjorter én sesong. Har forsøkt P20 o.l., men de gav bare verre flekker.

Jeg svetter også litt, så liker å skifte tøy ofte.

Og jeg har aldri vasket tøy i syden. Har aldri sett laundomat eller noe slik der vi har bodd (mest Sunwing o.l.).

Så jeg pakker mine 20/23 kg. :)

Anonymkode: f504d...c05

14 antrekk? Fint for deg altså du pakkar som du vil. Eg berre lurer på om det er vanleg å ha så mykje kle at ein har 14 ulike antrekk i klesskapet si? Det har iallefall ikkje eg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg pakker mykje.

Var akkurat 5 dager i New York.  Hadde med 10 antrekk.

Skal snart på 4 uker lang campingferie. Tar med masse. Målet er å sleppe å vaske klær før etter 2 uker. Det vil sei 14 t-skjorter til kvar av ungene. 5 badebukser til kvar av dei osv. 

Må ut å kjøpe meir undertøy, slik at vi har rikelig.

Anonymkode: 2a194...c77

Vi har ikke så mye tøy en gang vi. Jeg og jentene har en badedrakt og en bikini hver. Det er ikke bestandig vi gidder ta med begge deler.

T-skjorter har vi fra 5 (jente 12 år) til 10 (meg) av. Sån er det med andre klær  også. Vi har ikke mer tøy enn at vi stort sett sliter det ut.

Anonymkode: bbf52...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh.. hallo? Du mener at på campingferie, altså antar det er her i Scandinavia, som det ikke akkurat er tropevarme, så skal man da gå rundt med samme våte badetøy hele tiden? Også når det begynner å se skittent ut etter lek i sand og vann? Hjelpes. Hvorfor så anti-pakker? Er det full krise å ha med seg klær altså?

Anonymkode: 808ef...2e8

Unnskyld at jeg tråkket på din ømme tå. 

(Jeg hadde ikke greid å holde styr på 5 badebukser til hvert barn, det blir jo 15 stk. Ungene mine eier ikke 5 badebukser hver, så vi er visst anti-kjøpere også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, så var det evnen til å tenke lenger enn sin egen nese da. For om ikke du legger merke til noe rundt deg betyr vel ikke det at det er slik for alle andre? Jeg har alltid vært slik som legger merke til "alt" rundt meg. Jeg hadde vært et veldig godt vitne for å si det slik. Bruker ikke energi eller tid på det, jeg bare får med meg alt. Og folk jeg kjenner får da også med seg litt rundt seg. Det er da mange som liker å se på folk og livet rundt seg? Ikke alle sitter pal i sin egen boble da.

Anonymkode: 808ef...2e8

Nei, men selv om du sitter og glor, skal andre da føle seg forpliktet til å skifte tøy ofte bare for ikke å kjede deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen ber om tips til hva de skal ha med som i tråden hi referte til og de som ikke skifter når de er på tur sier at du trenger ikke mer enn 2 trøyer og en short, så kan jo det ødelegge for hi om hi velger å høre på det. Tungt å forså ting?

Anonymkode: 808ef...2e8

"Ødelegge"?!?! 

Hvor hjelpeløse mener du at folk er? Kan selvsagt hende at 2 trøyer og en shorts er for lite, men da går de vel bare i det samme to dager, da. No babies died.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Syngensang skrev:

14 antrekk? Fint for deg altså du pakkar som du vil. Eg berre lurer på om det er vanleg å ha så mykje kle at ein har 14 ulike antrekk i klesskapet si? Det har iallefall ikkje eg... 

Har du ikke 14 antrekk? eh.. det er nok vanlig ja. har mange fler enn det også, dette er jo bare hva hun pakket med på tur. Går du med samme klær hele tiden?

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på ferien, da!

En campingtur i Danmark hvor du må planlegge i tilfelle regn og kjølige kvelder (men kanskje har vaskemaskin?) må du selvsagt tenke annerledes rundt enn en sydentur hvor du blir kjørt til døra og ikke trenger å bære kofferten en eneste meter.

Men hvis du vil slippe overvekt på flyet eller har begrenset plass i bilen eller rett og slett ikke vil bære på så mye, ser jeg da helt klart fordeler med å ikke ha med seg hele klesskapet. 

Har forøvrig alltid med en liten pakke biotex i bagasjen. Erfaring tilsier at om t-skjorta til fireåringen er rein før frokost, er den plutselig full av syltetøy etterpå. Så det kan fort gå en to-tre skift på en dag med små barn. Det tar ikke mange minuttene å skylle opp noen småplagg innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett reiser jeg med en liten sekk, fylt med to truser, to t-skjorter, en shorts, en fleece og en kjole, det har jeg gjort flere ganger. Ferieopplevelsen er ikke å bære mest mulig, og jeg vil kunne reise videre så lett som mulig, om jeg skulle finne på det, og fyller heller sekken med fine ting og paperbacks etterhvert som jeg leser ut det jeg har (og de blir blir alle med hjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Ideelt sett reiser jeg med en liten sekk, fylt med to truser, to t-skjorter, en shorts, en fleece og en kjole, det har jeg gjort flere ganger. Ferieopplevelsen er ikke å bære mest mulig, og jeg vil kunne reise videre så lett som mulig, om jeg skulle finne på det, og fyller heller sekken med fine ting og paperbacks etterhvert som jeg leser ut det jeg har (og de blir blir alle med hjem).

Men er det ikke slitsomt å måtte vaske og tørke truser hver tredje dag? Eller måtte handle nye? Kaster du de gamle, da? Noen truser tar da vel ikke allverden med plass?

Anonymkode: 92114...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket til 5 stk i to kofferter. Blir borte 16 dager. Oppi der er det og 5 håndkleer. Nydelig å slippe ha klær overalt på hotellet og! Holder i massevis!!

Anonymkode: 278a7...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...