Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Forventer dere at kollegaer "tar seg av ungene deres" utover vanlig hei, og høflig smalltalk i to minutter? Jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å vise de alt jeg har i veska, la de trykke på tastaturet mitt eller leke med regnemaskinen min. Jeg liker generelt unger, og tar meg gjerne tid til å prate og tulle, men ikke på jobb. Har jeg ikke barnevakt til mine barn så tar jeg meg fri, jobber hjemmefra eller jobber halv dag og bytter med mannen. Tar du med ungene på jobb så sørg for at de er stille og ikke er i veien. I går hang en syvåring på meg halve dagen, hva gjør du, kan jeg få trykke, er det vanskelig, du hadde mye rart i veska. Til slutt måtte jeg si i fra til moren at jeg trenger arbeidsro, at hun ikke skjønner det selv er utrolig. Hun ble også fornærmet fordi jeg sa i fra. Ungen er herlig hun altså, men ikke på jobb. Anonymkode: 6293f...acc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Enig med deg. Jeg har hatt med ungene (kun en av gangen), ved noen få anledninger. Da er det fordi jeg egentlig har fri, men likevel må jobbe noen timer pga for mye å gjøre.. Jeg lar ikke ungene forstyrre andre, setter de til å tegne/ se film ell. Begynner det å bli mas, drar vi hjem. Anonymkode: 171f1...d0a
sug lut Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 (endret) Jøss, da er det jo et nek av ei mor og en unge som ikke har lært at man ikke forstyrrer andre. Her er det masse unger innimellom, enten pga ferietid, sykdom eller planleggingsdager, men de er aldri forstyrrende. Endret 28. juni 2017 av sug lut
Førstemann Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Forventer absolutt ikke det, men mine unger er generte og ville aldri hengt etter noen uansett. De sitter stille med sitt.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 Jeg har hatt med meg ungen på jobb noen ganger. Da prater hun til meg innimellom, men for det meste sitter hun på pauserommet og ser på film eller tegner Anonymkode: 51ea8...b4b
Brillefanten Skrevet 28. juni 2017 #6 Skrevet 28. juni 2017 Ikke alle kan ta seg fri, jobbe hjemmefra, eller jobbe halve dager. Jeg forventer ikke at noen av mine kolleger tar seg av ungene mine når de er med på jobb!
It's all about me Skrevet 28. juni 2017 #7 Skrevet 28. juni 2017 (endret) Da er det jo virkelig bare å si: "xxx, det var koselig å hilse på deg, men her kan du ikke være. Jeg må fortsette å jobbe, har masse å gjøre. Og du må gå tilbake til mamma." Trenger da ikke ta slikt gjennom mamman, barna skal jo lærer. Hører ikke barnet etter er det bare å bli strengere: "Nå må du høre! Jeg sa du ikke kunne være her lenger, så gå tilbake til mamma." Endret 28. juni 2017 av +++
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 7 minutter siden, +++ skrev: Da er det jo virkelig bare å si: "xxx, det var koselig å hilse på deg, men her kan du ikke være. Jeg må fortsette å jobbe, har masse å gjøre. Og du må gå tilbake til mamma." Trenger da ikke ta slikt gjennom mamman, barna skal jo lærer. Hører ikke barnet etter er det bare å bli strengere: "Nå må du høre! Jeg sa du ikke kunne være her lenger, så gå tilbake til mamma." Jeg sa selvsagt i fra at det ikke passer nå. Moren sitter like ved meg og hørte meg si i fra at jeg var opptatt. Tredje gangen måtte jeg altså involvere moren da barnet ikke hørte på meg. HI Anonymkode: 6293f...acc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forventer dere at kollegaer "tar seg av ungene deres" utover vanlig hei, og høflig smalltalk i to minutter? Jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å vise de alt jeg har i veska, la de trykke på tastaturet mitt eller leke med regnemaskinen min. Jeg liker generelt unger, og tar meg gjerne tid til å prate og tulle, men ikke på jobb. Har jeg ikke barnevakt til mine barn så tar jeg meg fri, jobber hjemmefra eller jobber halv dag og bytter med mannen. Tar du med ungene på jobb så sørg for at de er stille og ikke er i veien. I går hang en syvåring på meg halve dagen, hva gjør du, kan jeg få trykke, er det vanskelig, du hadde mye rart i veska. Til slutt måtte jeg si i fra til moren at jeg trenger arbeidsro, at hun ikke skjønner det selv er utrolig. Hun ble også fornærmet fordi jeg sa i fra. Ungen er herlig hun altså, men ikke på jobb. Anonymkode: 6293f...acc Jeg har bare store unger med på jobb et par ganger i måneden nå - og de har ikke for vane å mase på folk og vandre rundt. De har fått beskjed om å holde seg på kontoret mitt, evt. gå på do eller kjøkkenet for å hente mat. Anonymkode: 2fac3...e3a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 Mine kan bare være med til en viss alder, og frem til det har de sittet og sett på film, spist litt kjeks og godis, tegna etc. Har tatt de med litt rundt når de har blitt rastløse, men har aldri noensinne forventet at andre skal underholde de. Det har hendt at opptil flere har stikket hode inn på kontoret for å snakke med ungene, men da styrer de jo det selv Anonymkode: 16adf...95e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 Veldig enig! Unger har ikke noe på jobben til foreldrene å gjøre. Må de ha pass, skaff pass eller vær hjemme. Anonymkode: dfeec...e6a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #12 Skrevet 28. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig enig! Unger har ikke noe på jobben til foreldrene å gjøre. Må de ha pass, skaff pass eller vær hjemme. Anonymkode: dfeec...e6a Lettvint og greit det. Hvis ingen ksn passe og du ikke har råd til å være hjemme uten lønn... Anonymkode: e4312...ffe
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #13 Skrevet 28. juni 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lettvint og greit det. Hvis ingen ksn passe og du ikke har råd til å være hjemme uten lønn... Anonymkode: e4312...ffe Det er ingen menneskerett å ha med ungene på jobb. Får du barn må du ta høyde for slikt. Holdningen din gjør at jeg mistenker at du er en som tar med unger du ikke har kontroll på på jobb. Anonymkode: 6293f...acc
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2017 #14 Skrevet 28. juni 2017 2 timer siden, Brillefanten skrev: Ikke alle kan ta seg fri, jobbe hjemmefra, eller jobbe halve dager. Jeg forventer ikke at noen av mine kolleger tar seg av ungene mine når de er med på jobb! Men de som ikke kan ta seg fri, jobbe hjemmefra eller jobbe halv dag må jo finne tilsyn til barna. En syvåring kan gå på SFO, selv om det koster noen kroner.
Brillefanten Skrevet 28. juni 2017 #15 Skrevet 28. juni 2017 3 minutter siden, Pashla skrev: Men de som ikke kan ta seg fri, jobbe hjemmefra eller jobbe halv dag må jo finne tilsyn til barna. En syvåring kan gå på SFO, selv om det koster noen kroner. Der det finnes SFO. Det er faktisk ikke overalt. Vår SFO er stengt i alle ferier. Hele ferien. Jeg har med mine på jobb an sjelden gang når det er helt krise. De løper ikke rundt og forstyrrer, og jeg prøver selvfølgelig alle andre muligheter først. Når det ikke er noen som kan passe, så er det bedre for min arbeidsgiver at jeg tar dem med, og får gjort det jeg skal i løpet av arbeidsdagen, enn at jeg er hjemme med permisjon uten lønn.
Brillefanten Skrevet 28. juni 2017 #16 Skrevet 28. juni 2017 2 minutter siden, Brillefanten skrev: Der det finnes SFO. Det er faktisk ikke overalt. Vår SFO er stengt i alle ferier. Hele ferien. Jeg har med mine på jobb an sjelden gang når det er helt krise. De løper ikke rundt og forstyrrer, og jeg prøver selvfølgelig alle andre muligheter først. Når det ikke er noen som kan passe, så er det bedre for min arbeidsgiver at jeg tar dem med, og får gjort det jeg skal i løpet av arbeidsdagen, enn at jeg er hjemme med permisjon uten lønn. Og det er selvsagt avtalt med arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #17 Skrevet 28. juni 2017 4 minutter siden, Brillefanten skrev: Og det er selvsagt avtalt med arbeidsgiver. Jeg har faktisk null problemer med å forstå at noen ganger er det beste løsning. Og det er faktisk greit så lenge barna er rolige. Men når hun over her svarer at ikke alle har råd/mulighet bla bla så blir jeg provosert. Hun uttrykker seg som om det er en selvfølge å få ta med barna når de ikke har økonomi til en annen løsning. Det blir for dumt. Har du jobb må du regne med at slikt kan skje. Anonymkode: 6293f...acc
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2017 #18 Skrevet 28. juni 2017 50 minutter siden, Brillefanten skrev: Og det er selvsagt avtalt med arbeidsgiver. I tilfellet HI snakker om burde det nok heller vært avtalt med kollegene 😳
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #19 Skrevet 28. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Veldig enig! Unger har ikke noe på jobben til foreldrene å gjøre. Må de ha pass, skaff pass eller vær hjemme. Anonymkode: dfeec...e6a Er så utrolig ENIG!!! Anonymkode: ff9a1...977
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #20 Skrevet 28. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er så utrolig ENIG!!! Anonymkode: ff9a1...977 Jeg har eget kontor og ungene plager ingen. Sist noen hadde med unger på jobb satt de 5 stk på klinikksjefens kontor og så film på storskjerm. Sjefen sjøl fant seg et annet sted å jobbe 👍 Anonymkode: 16adf...95e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2017 #21 Skrevet 28. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har eget kontor og ungene plager ingen. Sist noen hadde med unger på jobb satt de 5 stk på klinikksjefens kontor og så film på storskjerm. Sjefen sjøl fant seg et annet sted å jobbe 👍 Anonymkode: 16adf...95e Vi har også alle egne kontor. Allikevel synes jeg ikke unger har noe på vår arbeidsplass å gjøre. Anonymkode: ff9a1...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå