Gå til innhold

Dere som bor i litt grisgrendte strøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din forklaring forklarer bare husene, ikke menneskene som bor i dem.

Jeg er selv oppvokst med veien som nærmeste nabo, men jeg var ikke valgt å bo slik som voksen. 

Anonymkode: 16af5...c92

Det er mange som gjør som deg, og mange som blir boende. Jeg hadde nok ikke uten videre flyttet på meg. 

 

Til Hi: det er en million grunner til p bo klønete til, og det er like mange grunner til å ikke bo der. Det er ikke alle som har gjort et valg eller som har en reell mulighet til p gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi, ikke bry deg om hun som peser om de gamle gårdene fra harald hårfagres tid, hvor mange i norge bor i en slik gård?

Vi andre skjønner poenget ditt, jeg ser også nye hus langt uti ødemarka men likevel 2 meter fra hovedveien, hvor fartgrensen er 90 kmt.  Skjønner ikke poenget. 

Anonymkode: b2662...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, joda, selv jeg skjønner dette. Men det er altså ikke gårdsbruk jeg fortrinnsvis mener, men der man kommer over et enkelt, ensomt hus midt i 'ingenmannsland'. Det er gjerne en enebolig, en garasje og et lite uthus. Ingen gårdsbygning fra Harald Hårfagres tid, altså. Nå sist tenkte jeg over dette da vi kjørte gjennom Setesdal  

Har du alltid så lett for å sette deg på din høye hest? Eller har du vært så lite ute og reist at du faktisk ikke skjønner hva jeg mener? Jeg ser jo at det er andre som skjønner akkurat hva poenget mitt er  

Hi

Anonymkode: 4f48f...c87

Veldig mange av disse husene har opp igjennom årene blitt bygget på fradelte tomter av en familiegård eller på gammel tomt der de gamle bygningene er blitt revet.

Og e39 har ikke vært en så stor vei så veldig lenge 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår nøyaktig hva du mener, hi, og har flere ganger tenkt det samme selv. Skulle jeg først bodd øde til, ville jeg ikke valgt E6 som nærmeste nabo. 

Anonymkode: f56c1...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi, ikke bry deg om hun som peser om de gamle gårdene fra harald hårfagres tid, hvor mange i norge bor i en slik gård?

Vi andre skjønner poenget ditt, jeg ser også nye hus langt uti ødemarka men likevel 2 meter fra hovedveien, hvor fartgrensen er 90 kmt.  Skjønner ikke poenget. 

Anonymkode: b2662...cd2

Mange. En gård er ikke bare et hus... Den er jo først og fremst et visst areal! Selv om bolighuset skiftes ut, flytter ikke gårdene seg.

Anonymkode: 45768...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Lærte du et nytt ord i dag, du da? 

Hi

Anonymkode: 4f48f...c87

Ja, det gjorde jeg. Måtte Google det 🤣

Anonymkode: ef496...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...