Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Hei. Hvordan er deres 7 år gamle gutter, de som skal starte i 2. klasse? Er litt bekymret for min... Han fylte 7 år for en uke siden. Har siste halvannen måned fått seg noen ordentlige byer 3-4 ganger i uken. Om noe går i mot han eller han ikke vil legge seg. Han blir helt krakilsk, hopper i sofa, kaster på ting, slår eldre søsken, slår/biter/sparker oss foreldre, kaller oss for ekstremt stygge ting. Kan ikke huske at eldre søsken var sånn... Ofte roer han seg på rundt 30 min, i dag tok det to timer. Prøver å holde han innimellom men da blir det bare verre. Tar han på rommet og lukker døren, sitter med han og snakker helt rolig men han bare sparker og kaster ting på meg/faren, ler høyt og sier han skal kampe mot oss. Han er en engstelig type, er ofte redd om kvelden, da ligger vi på rommet med han. Jeg klarer bare ikke å se helt hvordan jeg skal gripe det an. Han får masse tid med meg eller faren. Kjempe flink på skolen, sosial, en alle vil leke med, masse venner, får til det meste han prøver på. Aldri noe tull på skolen eller hos andre. Er det andre som har det slik? Anonymkode: 54a9f...3db
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 Mellomste gutten min gikk fra å være den mest medgjørlige gutten jeg visste om til å bli et lite troll på den alderen. Skulle ingenting før han føk i taket og fikk "anfall" og bare hylte og skrek. Nå er han 9, og kan fortsatt være en liten hissigpropp, men ikke i nærheten på samme måte. Var aldri sånn i bhg eller skole, kun vi hjemme som fikk gjennomgå. Ser samme tendensene på min nå 7-årsgamle minstemann. Tror det er en fase mange på den alderen går gjennom. Anonymkode: 2f36e...ecd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Skrevet 27. juni 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei. Hvordan er deres 7 år gamle gutter, de som skal starte i 2. klasse? Er litt bekymret for min... Han fylte 7 år for en uke siden. Har siste halvannen måned fått seg noen ordentlige byer 3-4 ganger i uken. Om noe går i mot han eller han ikke vil legge seg. Han blir helt krakilsk, hopper i sofa, kaster på ting, slår eldre søsken, slår/biter/sparker oss foreldre, kaller oss for ekstremt stygge ting. Kan ikke huske at eldre søsken var sånn... Ofte roer han seg på rundt 30 min, i dag tok det to timer. Prøver å holde han innimellom men da blir det bare verre. Tar han på rommet og lukker døren, sitter med han og snakker helt rolig men han bare sparker og kaster ting på meg/faren, ler høyt og sier han skal kampe mot oss. Han er en engstelig type, er ofte redd om kvelden, da ligger vi på rommet med han. Jeg klarer bare ikke å se helt hvordan jeg skal gripe det an. Han får masse tid med meg eller faren. Kjempe flink på skolen, sosial, en alle vil leke med, masse venner, får til det meste han prøver på. Aldri noe tull på skolen eller hos andre. Er det andre som har det slik? Anonymkode: 54a9f...3db Har du forsøkt å snakke med han? Barn som mobbes på skolen kan endre atferd brått, og ofte kan det komme mest til uttrykk hjemme hvor de vet det er trygt å få utløp for følelser og at de er elsket. Anonymkode: 44f72...427
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har du forsøkt å snakke med han? Barn som mobbes på skolen kan endre atferd brått, og ofte kan det komme mest til uttrykk hjemme hvor de vet det er trygt å få utløp for følelser og at de er elsket. Anonymkode: 44f72...427 Og det er ikke uvanlig at barn kopierer den atferden de selv utsettes for. Merket det selv veldig godt på hva som kom ut av munnen og hvordan atferd og humøret endret seg hos barnet mitt, når det i korte perioder ble plaget av en klassevenninne. Da var det bare å spørre om hva som hadde hendt nylig og så kom det frem.. Anonymkode: 44f72...427
Manubrium Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 Jeg har en sjuåring som blir lei seg, sur, vrang og føler seg urettferdig behandla for den minste ting om dagen. Tror det er en fase de fleste går gjennom...? Liten forsmak på puberteten.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Det første som slo meg er at det kan være noe som plager han, noe han bærer på, har opplevd. Prøv å snakk m han alene, en dag hvor ting har gått bra, uten drama. Snakk evt. m lærer, helsesøster, psykolog hos BUP. Noe plager gutten. Anonymkode: 660ee...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå