Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Jeg kammet gjennom mitt eget hår med lusekam. Og der dukket det faen opp to lus! Men så også mange hvite flak/ prikker. Det var ikke egg, men kan det være flass? Eller er det tørr hodebunn? Hjelp meg! Hva gjør jeg? Har aldri visst at jeg har flass eller hva det nå enn var.. Anonymkode: 4b308...88f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Hadde finkjemmet hele håret og vasket det. Rett ut å kjøpe lusemiddel i morgen. Anonymkode: aa13f...5ca
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Kjøp lusemiddel. Sjekk hele familien. Vask sengetøy og frys alt annet lusehodene har vært borti. Anonymkode: bf87c...06e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp lusemiddel. Sjekk hele familien. Vask sengetøy og frys alt annet lusehodene har vært borti. Anonymkode: bf87c...06e Ingen poeng i å vaske og fryse. Absolutt ikke noe poeng. Lusa har så dårlig overlevelse utenfor hodebunnen at det er ikke sjans for smitte på den måten. Ikke teoretisk sjans en gang. Men jeg ville vasket sengtøyet bare for å ikke føle at man sover på døde lus. Men sjekk familien. Og kjøp deg lusemiddel. Og husk å ta to kurer om kuren du kjøper sier det. Lus er ei plage, men ikke noe problem å bli kvitt. 😊 Hilsen biologen. Anonymkode: 4ffed...9b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Takk for svar! Har kjemmet gjennom håret to ganger nå. Så det blir rett på apoteket i morgen! Har også lest at det ikke er behov for å fryse puter osv. Så holder meg til å skifte sengetøy, som biologen over sa ☺️ Hele familien skal under lupen i morgen! Har aldri hatt lus før, så synes det er skikkelig ekkelt. Men håper dere har rett i at det er lett å bli kvitt 🙂 Takk igjen! Anonymkode: 4b308...88f
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kammet gjennom mitt eget hår med lusekam. Og der dukket det faen opp to lus! Men så også mange hvite flak/ prikker. Det var ikke egg, men kan det være flass? Eller er det tørr hodebunn? Hjelp meg! Hva gjør jeg? Har aldri visst at jeg har flass eller hva det nå enn var.. Anonymkode: 4b308...88f Dryssende flak er flass. Men klistrete rundinger er egg. Og tomme eggeskall kan ligne flass. Kjør full kur på deg selv og ungene, og husk å kjøre den igjen et visst antall dager etter første kur (les på pakken.) Anonymkode: cbdf3...af5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Dryssende flak er flass. Men klistrete rundinger er egg. Og tomme eggeskall kan ligne flass. Kjør full kur på deg selv og ungene, og husk å kjøre den igjen et visst antall dager etter første kur (les på pakken.) Anonymkode: cbdf3...af5 Takk for svar til deg og ☺️ Nå er alle kuret og kammet. Sengetøy er skiftet. Kommer til å kamme hver dag frem til neste kur igjen. Så informerer jeg SFO og barnehage i morgen! For et styr 😩 Anonymkode: 4b308...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå