Gå til innhold

Når skal dere ha nummer 2? Lei av mas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn som blir 3 år til høsten. En del folk har spurt "når skal dere ha nummer 2?" eller "har du lyst på flere barn?" Jeg skjønner de ikke mener noe vondt, men blir lei av spørsmålet, særlig siden vi ikke skal prøve på nummer 2 før om ett år. Ett år føles som en evighet å vente, blir ikke bedre av at folk maser. Til nå har jeg bare svart "etter hvert". Forslag til svar som kan sette folk litt på plass? 😊

Anonymkode: 12d5c...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vi kan ikke få flere. Da må det skje et mirakel". 

Og når du så en vakker dag er blitt gravid igjen, sier du bare "Ja så visst, det ble et mirakel!"

Anonymkode: 4270b...311

Skrevet

"Vi skal ikke ha flere barn. Ett barn er akkurat passe og riktig for oss." Det svarer jeg, og det er sant.

Anonymkode: d091d...54f

Skrevet

Vet ikke, kan du si. Gi dem et kjedelig svar, ikke legg til rette for videre diskusjon.

Anonymkode: 7ea7f...23c

Skrevet

Jeg ble gravid med nr to 17 mnd etter forrige fødsel :)Og graviditeten var planlagt.

Ikke ta deg nær av at folk spør litt, de vil da bare engasjere seg i livet ditt og det er da positivt!

Anonymkode: 0a2aa...435

Skrevet

Hvis jeg hadde fått masse spørsmål om dette, og blitt drittlei av det, så tror jeg kanskje at jeg hadde svart noe krasst tilbake. Som "Det har du faktisk ikke noe med!"

Anonymkode: 73579...9b1

Skrevet

Si "hvorfor lurer du på det?" 

Det lærer dem til slutte å spørre om ting som tilhører andres privatliv. Det er virkelig et anliggende mellom deg og din mann og ingen andre.

Skrevet

Her maste folk når eldste var 4 måneder 😲 særlig min mor. Og da hadde vi brukt mange år på å få det barnet vi hadde. Så dette var bare sårt. Og ikke ville vi ha flere heller. Sa det og det var og tydeligvis galt det og. Men når jeg ble uplanlagt og overaskende gravid, og vi endte opp med to tette var det galt og. 

Så poenget mitt er at folk bryr seg uansett. Bare ignorer de som spørr. Dette er deres sak og ikke noe andre har noe med. 

Anonymkode: 5941a...342

Skrevet

Folk bryr seg uansett med dette. Det er ikke vondt ment, men kan virke sårende.

Hva tror du jeg som slet med å bli gravid med nr 2 følte? Nr 1 kom fort, og trodde det skulle bli like lett med nr 2. Den gang ei. Begynte prøvingen når hun var litt over året, men ble ikke gravid. Til slutt ble det to vha ivf da eldste var 6.

Gikk ofte ut og grein etter matpause på jobb. Til slutt måtte vi bare innrømme at vi slet.

Ble slutt på maset da.

Anonymkode: f95b7...1fd

Skrevet

Jeg liker å være drøy så jeg hadde lagt ut om hemoroide-problematikk som fører til at jeg ønsker å vente til jeg har kvinnet meg opp til familieforøkelse der bak og. 

Skrevet

Det spørsmålet kommer du ikke til å få en slutt på før nr to er et faktum. ;) 

Vi har ett barn og ønsker oss ikke flere, etter mange år med spm om nr to så begynte jeg å svare at " Barn er ingen bestillingsvare, så nr to kommer når den kommer OM den kommer."

Da ble det plutselig mye mindre mas etter nr to. ;)

Skrevet

Du kan dra på med en grovis; "vi puler og puler", men det vil seg ikke. Hvilken samleiestlling anbefaler du?

Anonymkode: f3ee9...fe5

Skrevet

Jeg hater samme spørsmålet selv... Jeg har ett barn med mannen, men han har tre særkullsbarn (som bor nært og er her ofte, både på korte turer innom og en uke i sleng. Fellesbarnet er også på besøk der uten oss innimellom). Når jeg svarer at vi ikke skal ha flere, får jeg en lang skjennepreken om hvor grusomt det er at barnet mitt ikke får søsken, at jeg faktisk burde tenke på hvor stort savn det er for alle enebarn etc...

Jeg svarer tydelig at mitt barn har TRE søsken, og det er slettes ikke synd på det... Blir sjeldent hørt, jeg er fortsatt en dårlig mor som ikke gir barnet mitt et søsken :P Jeg elsker barnet mitt over alt på jord men jeg hadde ikke ønsket flere barn selv av den grunn. Ett er helt perfekt for meg, :) Er vel bare litt flaks at mannen har produsert søsken på forhånd sånn sett :P

Anonymkode: 0277f...36a

Skrevet
5 timer siden, Mumua skrev:

Jeg liker å være drøy så jeg hadde lagt ut om hemoroide-problematikk som fører til at jeg ønsker å vente til jeg har kvinnet meg opp til familieforøkelse der bak og. 

😂😂😂😂😂😂👍🏻🌾

Anonymkode: 38aab...a67

Skrevet

Takk for mange innholdsrike og ulike svar 😀 HI

Anonymkode: 12d5c...68b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...