Gå til innhold

Livsforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle virkelig livsforsikring? Jeg får ikke en slik pga en mulig diagnose, men stresser ikke så mye over det: Eier 50% av et stort hus i et dyrt/attraktivt strøk. Dør jeg før mannen min vil det uansett måtte selges/gjøres opp, pga særkullsbarn. 

Anonymkode: f4f3c...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har ikke livsforsikring nei.

Vi har det, slik at den andre kan sitte igjen med huset om en av oss dør.

Anonymkode: f72b8...dfe

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har alle virkelig livsforsikring? Jeg får ikke en slik pga en mulig diagnose, men stresser ikke så mye over det: Eier 50% av et stort hus i et dyrt/attraktivt strøk. Dør jeg før mannen min vil det uansett måtte selges/gjøres opp, pga særkullsbarn. 

Anonymkode: f4f3c...cae

Det er jo nettopp derfor en trenger livsforsikring. Dersom f.eks jeg dør, får mannen min utbetalt forsikringen. Da har han råd til å sitte med huset, selv om jeg har særkullsbarn. 

Anonymkode: 53437...9fe

Skrevet

Det skal mye til for å ikke få livsforsikring. Vi har det pga barna, slik at vi skal kunne sitte med huset om det skulle skje noe. Om vi skal eie 50/50 måtte vi ha forsikring.

Anonymkode: 68bf2...a8f

Skrevet

Mulig diagnose? En du meget sansynlig vil dø tidlig av?

Ja de fleste voksne har dette. jeg fikk det selv med kronisk lidelse.

Anonymkode: a5159...b4d

Skrevet

Sjølvsagt har vi livsforsikring! Noko anna er direkte uansvarlig når ein har barn og gjeld!

Anonymkode: 503ca...692

Skrevet

Har både livsforsikring og uføreforsikring. Nå har vi baby på vei, og vi kommer til å forsikre henne også godt.

Anonymkode: 971fe...30e

Skrevet

Jeg har diagnoser innenfor både fysisk og psykisk helse (det psykiske er tilbakelagt for min del, men er historikk med selvskading, selvmordsforsøk etc kun noen år tilbake, og en diagnose - som jeg mener riktignok er feil - som tilsier at jeg kan havne tilbake dit igjen), og fikk livsforsikring likevel. Var ærlig på helseerklæringen og legen min måtte sende inn noen skjemaer. Fikk litt dyrere forsikring enn først beregnet (fortsatt ikke dyrt pr år) og litt lavere sum enn jeg ønsket men var ikke noe problem.. 

Anonymkode: ebd36...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...