Gå til innhold

14 års forskjell i forhold??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har falt helt for en kollega. Selv er jeg 25 og han er 39. Han har ingen barn, jeg har ett. Vi har i lang tid hatt veldig god tone, men nå i det siste jeg har begynt å se på han på en annen måte og ville så gjerne prøvd å date han og se om det kunne blitt noe. Men er det galskap? Burde jeg bare la det ligge pga. aldersforskjellen? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1f294...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerforeldrene min har 14 års forskjell. Nå sitter hun med en gammel gubbe som ikke vil noe. Så hun kommer seg ikke hit på ferie en gang. Fordi han orker ikke turen og orker ikke være uten henne. Hun er fortsatt ung og skal kunne kose seg, men sitter fastlåst hjemme med å stelle for en som snart flytter på gamlehjem. Kaster bort årene sine. Sist vi var der på besøk (er der 2-3 ganger i året) satt hun med tårer i øynene og var så glad for vi orket å komme så ofte. Slik at hun fikk bruke tid på barnebarna. Hadde ikke vi kommet dit så hadde hun aldri fått se dem. 

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha det slik. Vil heller ha en mann jeg kan bli gammel sammen med og som ikke ble gammel lenge før meg. 

Men smak og behag. Man gjør som man vil.

Anonymkode: ae9e9...87f

Skrevet

Herregud, alder har ikke noe og si. 

Det er 11 år mellom oss, nesten 12 og vi elsker hverandre. Jeg er 29 og partneren 42 år. Ingen barn enda, men de kommer :) 

kjærlighet er kjærlighet uavhengig av kjønn og alder. 

Gå for det sier jeg. Hva taper du på det? :) 

Anonymkode: 14fba...e84

Skrevet

Kjemi (kjærleik) er viktigare enn alder. 14 år er ikkje all verdens forskjell. Ho over her som må vere heime å stelle for mannen sin har hatt uflaks. Det kan ein ha same kva. Og ho hadde vel ikkje hatt dei borna og dei barnebarna ho har i dag om ho ikkje valde kjærleiken sjølv om det var ein risiko for at det skulle gå son det gjekk. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Svigerforeldrene min har 14 års forskjell. Nå sitter hun med en gammel gubbe som ikke vil noe. Så hun kommer seg ikke hit på ferie en gang. Fordi han orker ikke turen og orker ikke være uten henne. Hun er fortsatt ung og skal kunne kose seg, men sitter fastlåst hjemme med å stelle for en som snart flytter på gamlehjem. Kaster bort årene sine. Sist vi var der på besøk (er der 2-3 ganger i året) satt hun med tårer i øynene og var så glad for vi orket å komme så ofte. Slik at hun fikk bruke tid på barnebarna. Hadde ikke vi kommet dit så hadde hun aldri fått se dem. 

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha det slik. Vil heller ha en mann jeg kan bli gammel sammen med og som ikke ble gammel lenge før meg. 

Viss han flyttar på gamleheim kan ho jo reise og kose seg.. Har ho sagt at ho angrar på at ho valde den mannen? Kanskje har dei gode åra vore verdt det? Vi kan aldri vite kva som skjer i framtida. Og sjølv om svigermora di no ikkje kan gjere det ho vil så er det ikkje gitt at det går slik med hi. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det at han ikke vil har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre, men med personlighet å gjøre. Er helsen slik at han er for dårlig til å gjøre noe, da er det enten uflaks eller at han ikke har tatt vare på helsen. Likevel er det et valg både han og hun tar. Hun må ikke la mannen få bestemme hvordan hun skal leve livet sitt, men hun velger å la ham bestemme over henne. Hun kan besøke dere, hun må ikke være hjemme 365 dager i året for å pleie ham. Er han pleietrengende så kan de få hjelp av kommunen når hun ev. må ha litt ferie, han kan få hjemmesykepleie, han kan få mat levert på døra.

Jeg kjenner til mange som er langt oppi årene som er veldig aktiv - langt mer aktiv enn mange som er både 20 og 30 år yngre - fordi de har valgt å ta vare på helsen sin, fordi de som personer er aktive, sosiale og søker nye utfordringer, hjelper andre osv.

Det er selvfølgelig en risiko med en partner som er mange år eldre, men samtidig har man ingen garantier. Den yngste kan bli pleietrengende altfor tidlig, den eldste kan holde seg sprek til den er over 90. Man vet ikke. Da må man heller se på kjærligheten. Er kjærligheten så dyp at det er verdt å f.eks. få 10-20-40 gode år sammen, mot at man muligens får noen færre gode år på slutten?

Jeg var for mange år sammen med en 15 år eldre mann, ingen problemer den gangen, han var i bedre form enn meg, tok vare på helsa si. Nå er jeg singel, og jeg kunne ikke tenkt meg å bli sammen med en som er 15 år eldre enn meg nå, men det er fordi det nå trolig ville blitt færre gode år sammen. Men skal jeg treffe en som er en god del eldre nå, da ville jeg kun vurdert et forhold om personen hadde et sunt kosthold, trente jevnlig, hadde et aktivt liv og var engasjert og aktiv sosialt. Fordi dette er så viktig for å opprette funksjon. Men en som var en god del eldre, inaktiv, få interesser, lite opptatt av sunt kosthold - nei, en slik ville blitt dumpet, for sannsynligheten for at en slik person skal holde seg frisk og aktiv i mange år er veldig mye mindre.

Dette går jo først og fremst på personlighet og hvilke verdier personen har.

Hi - hvis det blir du og kollegaen så har dere trolig så mange gode år foran dere at jeg hadde tatt sjansen.

Anonymkode: a5e73...ffe

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, alder har ikke noe og si. 

Det er 11 år mellom oss, nesten 12 og vi elsker hverandre. Jeg er 29 og partneren 42 år. Ingen barn enda, men de kommer :) 

kjærlighet er kjærlighet uavhengig av kjønn og alder. 

Gå for det sier jeg. Hva taper du på det? :) 

Anonymkode: 14fba...e84

Der har du et regnestykke som vanskelig går opp. 🤣

Anonymkode: 8099d...538

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alle blir jo slappe sure gubber som nekter andre å reise bort...? 

HI, det er jo hvem man er som spiller noen rolle. Mannen min er 13 år eldre (56 år nå) og ikke på noen måte gammel og kjip. Og kommer ikke til å bli det heller. Han er mer eventyrlysten enn jeg selv er på mange ting, og tar stadig fatt i noe nytt.

Anonymkode: 47489...91e

Skrevet

Det var 16 år mellom mine besteforeldre. De fikk 50 gode år sammen. Og så 3 år hvor bestefar var gammel og syk, mens bestemor var frisk nok til å ta vare på ham. Men 50 gode år tror jeg definitivt er verdt det altså.  Er ikke alle som opplever det! F.eks. ble en kamerat av min far dement som 45åring... vi har ingen garantier her i livet. Kjør på! 

Anonymkode: 088a7...603

Skrevet

Kjenner et par som har 30 års alderforskjell. Har knapt kjent noe annet par som virker så harmoniske og lykkelige.

Anonymkode: 5ea30...27b

Skrevet

14 år er ikke noe å tenke på!!! Få han med på date!! :tommelopp:

Skrevet

Ei jeg kjenner har den aldersforskjellen i forholdet. Hun sier hun vil drukne seg når han dør. Jeg tror ikke han vil drukne seg når hun dør.

Anonymkode: b2121...742

Skrevet

20 års aldersforskjell her, vet jo at det kommer en tid der han kanskje er mer sliten enn meg, men for meg er det verdt de gode årene vi har nå. Og vi har pratet om det, vi har en avtale om hva som skal skje om han blir pleietrengende, at han kommer til å la meg leve livet videre, reise osv. 

Anonymkode: 8a5bb...a11

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

20 års aldersforskjell her, vet jo at det kommer en tid der han kanskje er mer sliten enn meg, men for meg er det verdt de gode årene vi har nå. Og vi har pratet om det, vi har en avtale om hva som skal skje om han blir pleietrengende, at han kommer til å la meg leve livet videre, reise osv. 

Anonymkode: 8a5bb...a11

Hm, kjenner jeg blir skeptisk til om dere greier å holde denne avtalen.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ei jeg kjenner har den aldersforskjellen i forholdet. Hun sier hun vil drukne seg når han dør. Jeg tror ikke han vil drukne seg når hun dør.

Temmelig sjuk ting å snakke om!

Anonymkode: 5ea30...27b

Skrevet

Aldri igjen. 8 år nå holder det.

Anonymkode: aba57...b56

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm, kjenner jeg blir skeptisk til om dere greier å holde denne avtalen.

Jøss. Kjenner du det paret bedre enn de kjenner seg selv ?

Anonymkode: 47489...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...