Gå til innhold

Hvis en mannlig kollega ber deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

om å sette på kaffe til et møte han skal ha. Hva ville din respons vært hvis det ikke er din jobb?

Jeg er ikke kjempe stolt av min altså, men det rant over. 

Tredje gangen han ber meg. Ung jypling. Jeg har vist han det to ganger. I dag sa jeg,  jeg tror nesten du må spørre mamma om hvordan man trakter kaffe, eller ta henne med på jobb. Nå har jeg hjulpet deg to ganger, det får holde. 

Etter han hadde klart å ordne kaffe og forsvunnet inn på møterommet sier sjefen hans lattermildt, stakkars jævel han har ett og annet å lære seg når det gjelder kontorkultur. 

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: e0351...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

om å sette på kaffe til et møte han skal ha. Hva ville din respons vært hvis det ikke er din jobb?

Jeg er ikke kjempe stolt av min altså, men det rant over. 

Tredje gangen han ber meg. Ung jypling. Jeg har vist han det to ganger. I dag sa jeg,  jeg tror nesten du må spørre mamma om hvordan man trakter kaffe, eller ta henne med på jobb. Nå har jeg hjulpet deg to ganger, det får holde. 

Etter han hadde klart å ordne kaffe og forsvunnet inn på møterommet sier sjefen hans lattermildt, stakkars jævel han har ett og annet å lære seg når det gjelder kontorkultur. 

Hvordan ville du reagert?

Sjåvinistisk faen. Jeg hadde eksplodert.

Skrevet
13 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Eksplodere er jo litt å ta i da. Skjønner jeg har litt å gå på i min reaksjon da. 😊

Han er egentlig bare litt ung og dum og kommer omtrent rett fra gutterommet hos mamma. Er nok ikke vant med å måtte servere selv. Har gitt han litt slækk pga alderen men nå gadd jeg altså ikke mer. 

HI

Skrevet

Jeg synes da reaksjonen din var helt på sin plass. Tydelig grense for deg og akkurat passe flaut for ham. 

Skrevet

Haha! Synes du reagerte helt riktig. Hvordan reagerte jyplingen da?

Skrevet

Jeg synes reaksjonen din var svært bra og på sin plass 👌

Skrevet
6 minutter siden, Tjofsen skrev:

Haha! Synes du reagerte helt riktig. Hvordan reagerte jyplingen da?

Jeg sa det jo med litt glimt i øyet. Han flira litt fåret og sa ikke så mye. Tror han lærte en lekse, man er ikke sjåvinistisk ovenfor en 40 år gammel kollega. Kanskje han begynner å hjelpe mora si litt også. 😊

HI

Gjest Antarctica
Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksplodere er jo litt å ta i da. Skjønner jeg har litt å gå på i min reaksjon da. 😊

Han er egentlig bare litt ung og dum og kommer omtrent rett fra gutterommet hos mamma. Er nok ikke vant med å måtte servere selv. Har gitt han litt slækk pga alderen men nå gadd jeg altså ikke mer. 

HI

Du gjorde rett.

Skrevet

Kunne funnet på å gjøre det samme. Hahaha syns du var flink, jeg. Tar meg selv i å av og til bli flau på vegne av kolleger som ikke har vett på å tilby anstendig servering i møter, men ikke pokker om jeg skal påta meg rollen som "vertinne" i møter jeg ikke har invitert til.

Skrevet

Jeg er imponert over at du klarte å komme på det svaret mens du sto oppe i situasjonen :) . Det var veldig godt sagt!

Skrevet

Fantastisk! 

Anonymkode: 09182...ef4

Skrevet
2 timer siden, MrsRiddick skrev:

Du hadde eksplodert? Som en første reaksjon? Hva med å bruke ordene dine, slik som hi gjorde, og ikke miste all verdighet selv? 

Anonymkode: ca097...8d2

Skrevet

Jeg lager kaffe til både mine mannlige og kvinnelige kollegaer hvis de spør om hjelp. De gjør også det samme for meg. Har dog aldri opplevd at man spør fordi man ikke får til. Noen ganger trenger man en liten håndsrekning mellom møter feks, og om en annen kollega da har tid, så hvorfor ikke?

Men igjen, har aldri opplevd at noen spør fordi de ikke kan eller ikke vil.

Skrevet
3 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Jeg lager kaffe til både mine mannlige og kvinnelige kollegaer hvis de spør om hjelp. De gjør også det samme for meg. Har dog aldri opplevd at man spør fordi man ikke får til. Noen ganger trenger man en liten håndsrekning mellom møter feks, og om en annen kollega da har tid, så hvorfor ikke?

Men igjen, har aldri opplevd at noen spør fordi de ikke kan eller ikke vil.

Selvsagt hjelper man hverandre. Men når det er fem minutter til møtet begynner, de som skal være med på møtet ikke er kommet og gutten går og surrer så klarer han fint lage kaffe.  Man spør ikke sin kvinnelige kollega om hun vil lage en kanne for han. Hadde han også spurt sine mannlige kollegaer, men han spør bare meg og en annen dame om slike ting. 

Men som jeg sa, jeg tror det bunner litt i dumskap og at han er bortskjemt av mamma, ikke at han nødvendigvis er sjåvinistisk. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...