Gå til innhold

5 åring hjemme alene med søsken et par dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på  om  minste på 5 skal få et par ekstra dager fri fra barnehagen.  Da må hun være hjemme sammen med sine tre eldre søsken på 12,14 og 16. 

Han på 16 vil så klart ha hovedansvaret, og er en fornuftig gutt. 

Ville dere gjort dette?

Minste er veldig hjemmekjær, så noen dager ekstra fri vil bli tatt imot med jubel. 

Anonymkode: f1671...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de er annsvarlige unger så ville jeg sagt ja.

Anonymkode: 6dcb9...094

Skrevet

Da ville jeg virkelig satt meg ned med spesielt 16 åringen og fortalt at han har hovedansvaret slik at han plutselig ikke drar avgårde med venner etc. 

Du kjenner dine barn best. Jeg vet om 16 åringer som jeg ikke kunne overlatt en gullfisk til engang, men så er det 16 åringer som er veldig ansvarsfulle. Du vet svaret.

Anonymkode: a5006...8c8

Skrevet

Passet to nabounger ei uke på sommeren da jeg var 14-15. Så lenge 16 åringen er ansvarlig så.

Anonymkode: 16b1e...2fb

Skrevet

Jeg var mye barnevakt da jeg var 14-16, over flere dager og netter. Det kommer helt an på om de vil og er ansvarlig nok

Anonymkode: b02bf...ba0

Skrevet

Ikke noe problem sånn som du beskriver søsknene. Det høres kjempekoselig ut!

Skrevet

Om søsknene vil og er ansvarsfulle. Om de tvinges er det ikke greit. Å bruke søsken som barnevakt over flere dager er ikke et ansvar de skal ha med mindre de som sagt selv ønsker det. 

Anonymkode: 4f171...d44

Skrevet

Jeg er tydeligvis en hønemor, for jeg hadde ikke gjort det. Har selv ansvarsfulle barn, men hadde ikke gjort det. Ser ikke på meg selv som hysterisk, men er veldig mye som kan skje.

Anonymkode: 84ab9...833

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tydeligvis en hønemor, for jeg hadde ikke gjort det. Har selv ansvarsfulle barn, men hadde ikke gjort det. Ser ikke på meg selv som hysterisk, men er veldig mye som kan skje.

Litt hysterisk synes nå jeg, hvertfall.  Søsknene her er 12,14 og 16 år og er ansvarlige og fine unger iflg HI. 

Skrevet

Absolutt ikke! Min femåring er i allefall en skikkelig håndfull til tider, og kan slite ut selv den mest hardbarka småbarnsmor. 

Jeg hadde nå vært skeptisk til å la 12-åringen være hjemme også, men jeg er visst hønemor da.

Anonymkode: c244a...e6f

Skrevet

Det ville jeg ikke hatt noen problemer med. Så koselig for alle ungene! 

Anonymkode: a2cd3...b81

Skrevet

det hadde jeg gjort uten tvil :)

Skrevet
10 timer siden, amandine skrev:

Litt hysterisk synes nå jeg, hvertfall.  Søsknene her er 12,14 og 16 år og er ansvarlige og fine unger iflg HI. 

Vel, 14 og 16 åringen her kunne glatt sovet gjennom en brannalarm. Får håpe de har et nettverk i nærheten som de eventuet kan kontakte.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, 14 og 16 åringen her kunne glatt sovet gjennom en brannalarm. Får håpe de har et nettverk i nærheten som de eventuet kan kontakte.

Det er vel nærliggende å tenke at det er snakk om når foreldrene er på jobb? Og ikke over flere dager i strekk mens foreldrene er bortreist. 

Jeg hadde ikke hatt mange betenkligheter med det. Barnevakta til ungene våre var 16 da hun startet og ungene var 2,5 og 6 år. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke! Min femåring er i allefall en skikkelig håndfull til tider, og kan slite ut selv den mest hardbarka småbarnsmor. 

Jeg hadde nå vært skeptisk til å la 12-åringen være hjemme også, men jeg er visst hønemor da.

Anonymkode: c244a...e6f

En 12-åring? 

Om en 12-åring ikke klarer å være alene hjemme på dagtid mens foreldrene jobber hadde jeg lurt på hvorfor ungen er så lite selvstendig

Anonymkode: d8f99...09a

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal jo ikke sove gjennom en brannalarm? Les hi! Det er snakk om i barnehagetiden. Altså er knøttet ment å være hjemme med tre eldre søsken på 12,14 og 16 år mens foreldre er på jobb. Hvis ikke det skulle være greit vet sannelig ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...