Gå til innhold

Hvor mange kcal spiser jeg pr. dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble stooor i graviditeten (173 høy og 98 kg....). Nå - 11 dager etter fødsel - veier jeg 84 kg. Men BMIen er 28, og jeg har aldri tidligere vært overvektig! Jeg vet at man skal være forsiktig med aktiv slanking når man fullammer, men jeg er endelig kvitt ulvehungeren jeg hadde i svangerskapet og ønsker virkelig å gå ned minst 10 kg. 

Jeg er ikke fryktelig sulten for tida, men i dag har jeg spist dette:

Frokost: 2 knekkebrød med gulost, 2 glass med ekstra lett melk, et eple. 

Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomat

Mellommåltid: et eple, noe vannmelon

Middag: et lite stykke kylling, litt ris og endel salat med bl. a fetaost

Kvelds: Litt vannmelon, et knekkebrød med makrell i tomat. 

Jeg drikker kun vann utenom dette. 

Er dette altfor lite? Jeg har gått ned 1kg/ 1/2 kg pr. dag etter jeg kom hjem fra sykehuset, men antar at mye av dette er vannet som renner av....

Anonymkode: 8036c...f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du ikke får så mange svar her jeg, du er i en periode der du ikke bør tenke så mye på dette. Spis sunt, variert og så mye du behøver/orker, og ta slankingen senere. Vær obs pp at melken kan bli borte om du spiser for lite. 

Skrevet

Herregud. Ta det med ro. Du kommer sikkert til å miste masse når du ammer. Nyt tida du har foran deg du nå. Poden min er 3 år og først nå gidder jeg å bry meg om kaloriene. Man skal kose seg - og ungen kommer først.

Anonymkode: b5029...2ba

Skrevet

Slik tenkte jeg også med engang og ble meget stresset å ville ned. Gikk ned litt men melkeproduksjonen ble også dårligere og jeg var ikke klar over det at det ikke var bra å gå aktiv ned i vekt når man ammet så stoppet der. Spiste sunt og koste meg med babyen. Gikk ned et par kilo uansett mens jeg ammet uten å prøve og etter jeg sluttet og ammet gikk jeg av meg resten av gravidets vekten med sunt kosthold og trilleturer. Hver så grei å legg vekk de planene så lenge du ammer. Ikke stress med å gå ned i vekt nå. Din jobb nå er nyte tiden med din nye baby og passe på at den får det den trenger. 

Anonymkode: 0d011...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...