Gå til innhold

Reise til Egypt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og jeg har funnet en billigtur til Sharm El-Sheikh og han har veldig lyst til å ta turen til Kairo mens vi er der. Noen som har dratt denne strekningen innad i Egypt? Kjenner jeg er litt skeptisk men så hadde det vært fantastisk å få gjennomført dette. Noen erfaringer? Booket dere turen gjennom en operatør eller dro dere helt på egenhånd? Erfaringer med Sharm El-Sheikh?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt dit, men det er fordi det er et plagsomt rassland. Dessverre, da de har masse kultur og historie. Men er et klassisk eksempel på et land ødelagt av turisme.

Anonymkode: ad116...7db

Skrevet

Helt uenig. Har hatt det fantastisk i Egypt, men brukte en operatør så alt var organisert. Ellers hadde jeg ikke giddet. 

Tok 1 uke cruise på Nilen med inkludert alle monumentene, pyramider, Kairo, Kongenes dal, Hatshepshuts tempel, Aswan og hele pakka. Deretter en uke ved Rødehavet, for bading og sol.

Anonymkode: 574ea...4d3

Skrevet

Egypt er det eneste landet jeg har vært i der jeg definitivt aldri skal tilbake, til tross for landets imponerende historie.

Det er mulig at det er greit på gjennomorganiserte turer, der man slipper å forholde seg til landets innbyggere, men dersom man har lyst til å bevege seg en meter eller to uten gjeter, så er det er sant mareritt. 

Skrevet

Det er en grunn til at det er billig....

Anonymkode: 9b374...7b6

Skrevet

Jeg Ville ikke gjort denne turen på sommeren. Det er virkelig skrekkelig varmt. Ellers må jeg si meg enig med den over her. Egypt er dessverre et land jeg ikke drar tilbake til. I løpet av 2 uker var jeg utsatt for blotting 6 ganger!!😂. De er dessverre fryktelig usiviliserte. 

Skrevet

Har dykket masse i Sharm. God standard, billig, varmt på vinteren uten 12 timer på fly. Ikke noe kultur å snakke om da. Det er et slappe av sted med god temperatur laget i en ørken for turister. Liker ikke de "lokale" som stort sett kommer fra Kairo.

5 1/2 time med buss + stop for lunsj etc. til Kairo har jeg aldri vurdert. Det tar vel like lang tid som fly fra Gardermoen til Sharm. Du mister en hel dag tur/retur på bussen. 1 ukes cruise på Nilen kunne jeg tenkt meg, men ikke hvis man først bor i Sharm da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...