Gå til innhold

Mann som er "sliten hele tiden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved første anledning, går han på soverommet og enten sover, eller driver med iPad/telefon/bok. Det er ikke noe driv i ham, i det hele tatt! Eneste han orker er å ta oppvasken 1 gang pr dag. Han jobber ikke fullt heller, jobber bare 3t hver dag. Det er et problem for meg, for jeg orker ikke å gjøre alt selv og blir demotivert, og så hoper ting seg opp... Hvordan ta tak i dette uten at en (allerede hårsår og "sliten") person går rett i forsvarsmodus og angriper deg? Kommer med pekefinger'n. Jeg vil at vi begge bidrar. Men han er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå sliten. Lege osv er ikke vits i, han er sta og

Anonymkode: 264e3...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er jo enten syk eller lat, så om han nekter å dra til legen, ville jeg hatt forventninger til ham som om han er frisk. Og dette hadde ikke jeg giddet fra en frisk mann. Hvis dere ikke har barn, ville jeg uten videre takket for meg. Da tar jeg utgangspunkt i at du har tatt alvorspraten.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet
8 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Han er jo enten syk eller lat, så om han nekter å dra til legen, ville jeg hatt forventninger til ham som om han er frisk. Og dette hadde ikke jeg giddet fra en frisk mann. Hvis dere ikke har barn, ville jeg uten videre takket for meg. Da tar jeg utgangspunkt i at du har tatt alvorspraten.

Ja, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Vi har barn. 

Anonymkode: 264e3...1be

Skrevet

Enten er han syk, eller så er han lat. 

En syk mann som nekter å ta tak i egen helse hadde jeg ikke klart å ha i hus. Jeg er verken sykepleier, hushjelp, slave eller dørmatte. 

En lat mann hadde jeg ikke orket å ha i hus. Jeg er som sagt ikke hans hushjelp. 

Hadde hivd den slasken på dør fortere enn svint!

Anonymkode: 7f65d...364

Skrevet

Sliten er vi alle som en, det betyr ikke at vi slipper å delta. Ville foreslått å ha faste oppgaver. Når alt bare skurer og går, blir det litt sånn at den som ergrer seg over rotet først ender opp med å gjøre hele jobben selv, eller du blir endene opp med å "spørre" han om å gjøre ting. Nå er ikke han en av barna , og da blir det litt tullete i mine øyne . Han skal jo ikke gjøre noe som en tjeneste til deg, men fordi det er hans ansvar også.

Skrevet

Hvorfor jobber han så lite?

Hvis han ikke vil til legen, ikke vil gjøre noe for egen helse, ikke vil bidra, da har du egentlig null nytte av ham.

Om du gidder - parterapi og krev at dere deler arb.oppgaver i hjemmet fra og med i morgen. Sett dere ned i kveld og skriv ned alt som må gjøres ila. en uke og fordel oppgavene. Vil han ikke - ikke kast bort mer energi og tid av livet ditt på ham. Han er uansett et så dårlig eksempel for ungene at du ikke kan bruke argumentet med å holde sammen pga. barna. Bedre da at du viser barna et normalt liv, så får de heller få en kontrast til samvær med latsabben av en far.

Hadde det vært meg hadde jeg satt ultimatum - ta vare på egen helse, gå til legen, gjøre sin del hjemme og være med i parterapi. Eller mekling.

Anonymkode: 08830...169

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Så sliten er jeg ofte. 

Men jeg kan ikke bare gå og legge meg for det. Jeg har ansvar som forelder, arbeidstaker, omsorgsoppgaver for gamle foreldre osv. Man kan ikke bare melde seg utbselv om man er sliten, for slitne er vi alle, i større og mindre grad og litt av og til. 

Er han lat? Vel latsabber har i alle fall ikke jeg plass til i mitt hjem og liv. Har du, HI? 

Er han syk? Da skal han til lege, få hjelp, ev behandling og ansvar for å ta tak i eget liv. 

Skrevet

Vitamin mangel, lavt stoffskifte, depresjon eller enda verre sykdom, idiot hvis han ikke kommer seg til legen. Ønsker han ikke å ha mer energi ? Hvis ikke for sin del så i det minste for barnas del. 

Først sjekke helsa, hvis konklusjonen etter det er ren latskap så hadde det blitt månelyst under mitt tak ;)

Anonymkode: be010...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...