Gå til innhold

Pass - endret utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann på 16 har for tiden langt, knallfarget hår og er godt over 180 høy.

Passer viser en lyslugget 13-åring på under 160.

Passet er gyldig i nesten ett år enda. Vi skal til utlandet (Polen) neste uke. Kan det bli et problem at han ser så annerledes ut? Noen som har erfaring (og ikke bare gjetter/synser)

Anonymkode: dd41c...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På passet til min mann har han veldig langt hår og mye skjegg, mens han nå har kort hår uten skjegg. Han har aldri fått problemer med dette. 

Men hvis man allikevel skal synse litt vil jeg tro at det er en fordel om bildet i passet er mest mulig likt dagens utseende. 

Anonymkode: f79dd...928

Skrevet

Ikke problem så lenge han har scannet fingeravtrykk eller tatt bildet med biometra (ikke tatt med eget bildet).

Anonymkode: 29592...a07

Skrevet

Jeg er ikke lik mitt passbilde. 20 kilo tyngre og kort hår. 

Sist jeg var i kontroll sa kontrolløren, du er flottere i virkeligheten. Haha, jeg er grusom på passbildet. 

Anonymkode: 8df52...1ab

Skrevet

Vel, passbildet mitt viser en 40 kg tyngre og veldig sur utgave av meg og selv om kontrollørene kikker rart på meg når de ser forskjellen så har jeg ikke møtt på noen problemer enda *fnise* Bank i bordet.

Anonymkode: 58fe1...7a3

Skrevet

Nei de er trente til å sjekke om det er riktig person som benytter passet eller ikke. 

Anonymkode: 3d2fd...d95

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke lik mitt passbilde. 20 kilo tyngre og kort hår. 

Sist jeg var i kontroll sa kontrolløren, du er flottere i virkeligheten. Haha, jeg er grusom på passbildet. 

Anonymkode: 8df52...1ab

Da jeg fikk pass sist var det noe veldig galt med bildemaskinen på politistasjonen - ti år siden. Lyset var helt forferdelig, og jeg så ut som om ansiktet mitt var blitt ti cm lengre, at jeg var anorektisk, og jeg fikk de merkeligste skyggene i ansiktet som gjorde at det så ut som om jeg hadde en mellomting mellom lidende og skremt og apatisk (jepp, pussig!) uttrykk i ansiktet. Jeg var egentlig ganske fin på håret den dagen, men på bildet så det ut som heksehår som ikke hadde sett en saks på årevis. Helt alldeles forferdelig grusomt bilde - og det er objektivt sagt!

To uker sener dro jeg på ferietur, og på flyplassen i det landet måtte jeg vise passet. Kontrolløren så på passet, på meg, på passet, på meg. Stoppet opp, sperret opp øynene, kikket igjen på passet før hun så på meg og så datt det ut av henne "Oh, you poor thing, you should "loose" your passport when you get home, destroy it, and get yourself a new passport, this picture makes you look like you come straight from a concentration camps during WW2! Oh, OH, OH, I am so sorry, I shouldn't have said that! But I have never seen such an unflattering picture. OH, sorry! But you are som beautiful in reality, this picture is so terrible - oh, no, sorry again - that I thought it had to be another person!"

Jeg holdt på å le meg ihjel :D For jeg var jo helt enig,! Jeg har kun vært i utlandet en gang etter det, og slapp da heldigvis å vise pass. Nå er det - takk og pris! - gått ut på dato, så jeg må ha et nytt pass :D

Anonymkode: 7efc1...f0e

Skrevet

Man kan nekte å godta legitimasjon som ikke stemmer med utseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...