Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #1 Skrevet 25. juni 2017 Men alle unger må bade. Hva gjør jeg? Skjedde etter at storesøsteren på 4 år fikk hysterisk anfall i dusjen pga et sår hun fikk vann på. Etter det begynte marerittet. Tåler ikke å få en dråpe vann i ansiktet engang. Tror det er farlig. Hyler hysterisk Hva gjør jeg? JA, det er selvsagt forsøkt å rette opp i det og unngå det osv. Kan ikke vaske håret med Våtservietter heller Anonymkode: 82714...786
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #2 Skrevet 25. juni 2017 Vasker ungen og lar den hyle. Samme som når ungen hyler ved tannpuss Anonymkode: 6f5ad...755
klg,2 boys now:) Skrevet 25. juni 2017 #3 Skrevet 25. juni 2017 Ta det rolig,men gjør det.kanskje oftere enn du bruker for å vise at det er ufarlig
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #4 Skrevet 25. juni 2017 Min holdt på likedan når hun var rundt samme alderen. Jeg satt henne rett og slett bare oppi badestampen og satt meg ned ved siden av. Hun hylte og jeg prøvde å avlede. Etter 10 minutters hyling prøvde jeg en kombinasjon av youtube og såpebobler og det likte hun. Siden har det ikke vært noe problem å bade. Anonymkode: 593c0...665
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Neida, alle barn må ikke bades! Vask henne med en klut, håret også (nei, ikke våtservietter). Om noen uker prøver du igjen, med bare bittelitt vann i baljen. La henne sitte utenfor baljen å plaske. Neste gang forsøker du å sette henne i baljen, fortsatt uten å spyle henne. Ta det gradvis, så ordner det seg over tid. Anonymkode: 4c407...301
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 Rådet fra helsesøster var å begynne å bade barnet hver dag.Da blir barnet etter hvert vant til å bade å skjønner at det ikke er farlig. Her setter vi på lydbok eller musikk når han bader å det hjelper hvertfall litt. Her er det overhodet ikke aktuelt at barnet ikke skal bade/dusje,det må han bare bli vant til. Anonymkode: e87a0...2cc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Synes ikke bading kan sammenliknes med tannpuss. Tannpuss har jeg gjennomført med tvang, men jeg gjør ikke det med bading. Vi har vært igjennom det samme med våre barn i den alderen. Den ene ble rakst kurert ved at den fikk et plaskebasseng ute. Da tok det ikke lang tid før ungen gikk oppi. Med den andre var det vinter. Men da tok jeg med meg barnet i dusjen. Jeg dusjet, og barnet fikk kopper og kar og lekte med på gulvet. Så begynte vi å leke/sprute med vann. Og etter kort tid ble det ok med vann på krpppen igjen. Anonymkode: 31a67...354
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Tvangsbade en unge som er livredd? Er dere helt ute eller? Din jobb er jo å trygge henne! Hvordan er hun i badeland/stranden/basseng i hagen? Gjør vann til en lek igjen! Finn fram balje og kopper og dyll i vann og la henne plaske og søle og leke. Fyll på mer, og utfordre grensene. Bli med på leken selv, hell over armen, benet, håret osv. La henne helle over deg. Ting tar litt tid, men ingen grunn til å tvinge ungen med makt for å få dusjet. Ta med leker, kluter og øsekar i dusjen, la henne sitte på utsiden og leke med dette og utfordre henne steg for steg. Hilsen en som ble tvangsbadet. Anonymkode: a79fb...7e8
februarprins2013 Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 her bestemmer du, her må du være sterk og snakke med rolig,men bestemt stemme, min var slik en periode også,men snakke rolig med han og med bestemt stemme,så gikk det veldig fint etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå