Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Vet det burde være lett, men akkurat nå klarer jeg ikke. Ligger på sykehus og den nye samboeren har på TV hele tiden. Hvordan si ifra på en Ok måte at jeg ikke orker TV på hele tiden. Hun tar ikke hint. Anonymkode: f1710...298
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet det burde være lett, men akkurat nå klarer jeg ikke. Ligger på sykehus og den nye samboeren har på TV hele tiden. Hvordan si ifra på en Ok måte at jeg ikke orker TV på hele tiden. Hun tar ikke hint. Anonymkode: f1710...298 Skjønner veldig godt både at du ikke orker TV på og at du synes det er vanskelig å si i fra. Er det mulig å si dette til personalet? Anonymkode: ec23e...2e6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Jeg ville nok ha sagt det ganske direkte. "Du, jeg forstår at du ønsker å se tv, men jeg er for syk til at jeg takler å høre på tv hele tiden, vi må nesten bli enig om hvor mye/lite som er ok. Ev. at du ser på tv i oppholdsrom (hvis slikt finnes på avdelingen)." Og om det ikke når gjennom - snakk med sykepleier. Om du ikke greier å si fra direkte til "samboeren" din så ta det med sykepleieren direkte. Ellers kan det være lurt at du i morgen får noen til å skaffe deg ørepropper, da kan du i hvert fall få stengt ute noe av lydene rundt. Eller om du kan høre på musikk med ørepropper til mobilen eller lignende. God bedring Anonymkode: 3a565...66f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Si fra til en sykepleier at du ikke orker det. Det må taes hensyn til. Anonymkode: 22315...999
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville nok ha sagt det ganske direkte. "Du, jeg forstår at du ønsker å se tv, men jeg er for syk til at jeg takler å høre på tv hele tiden, vi må nesten bli enig om hvor mye/lite som er ok. Ev. at du ser på tv i oppholdsrom (hvis slikt finnes på avdelingen)." Og om det ikke når gjennom - snakk med sykepleier. Om du ikke greier å si fra direkte til "samboeren" din så ta det med sykepleieren direkte. Ellers kan det være lurt at du i morgen får noen til å skaffe deg ørepropper, da kan du i hvert fall få stengt ute noe av lydene rundt. Eller om du kan høre på musikk med ørepropper til mobilen eller lignende. God bedring Anonymkode: 3a565...66f Enig - bortsett fra at det er hun som ser på tv som burde hatt ørepropper/headset/hva det nå heter. Mulig det ikke er gjennomførbart. Anonymkode: ec23e...2e6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig - bortsett fra at det er hun som ser på tv som burde hatt ørepropper/headset/hva det nå heter. Mulig det ikke er gjennomførbart. Anonymkode: ec23e...2e6 Det er jeg helt enig i, men gikk ut fra at hun som ser på tv ikke har det og at det kanskje er lettere for HI å ev. skaffe seg selv, da har hun litt mer kontroll også, så får heller hun som ser tv finne løsninger selv. Men i utgangspunktet enig med deg. Det er egentlig litt håpløst med tv på dobbelrom, for når man ikke har samme ork så blir det lett konflikter. Med ørepropper selv så kan HI også stenge ute lydene når samboeren får besøk. Anonymkode: 3a565...66f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Takk kjære dere! Jeg orket ikke gå ut av sengen og hun hører det jo om jeg tilkaller sykepleier. Klokken 23.15 hadde stått på siden kl 15.00 og jeg samlet alt av krefter og sa"Kan vi skru av tv'n nå?". Hun svarte "får du ikke sove?" "Nei" svarte jeg. Skal ta det opp i dag om den blir stående på igjen... Anonymkode: f1710...298
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Syns du det er vanskelig å få sagt fra til sykepleier uten at hun hører det, så skriv det på en lapp og gi de. Dette er ikke en helt uvanlig problemstilling på sykehus. Kroppen behøver ro for å bli frisk, men med flermannsrom er det en utfordring å få til. Jeg skrev lapp og fikk enmannsrom når jeg la frem min fortvilelse. Jeg holdt på å gå helt under av den sprudlende, telefonpratende, tvtittende naboen bak forhenget. Enkelte tror tydeligvis det er lydtett... Anonymkode: 2e08c...ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå