Gå til innhold

Sær atferd av samboer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er A-menneske og samboer er B-menneske. Vi har ett barn som våkner mellom kl 08 og 09 så jeg står gladelig opp med barnet med mindre jeg har dagvakt, da står samboer opp med barnet. Jeg har ikke vært hos frisør siden desember og skal dermed dit kl 09 om noen uker. Jeg spør dermed samboer om han kan levere barnet i barnehagen den dagen siden jeg drar hjemmefra kl 0845, slik at barnet får sovet ut og han har aftenvakt. Svaret hans var nei, han kunne ikke levere barnet i barnehagen den dagen siden han trenge å sove seg opp før aftenvakt. Er det bare meg eller er det tåpelig atferd fra hans side? Jeg sa til han at jeg har mye jobb i sommer og det er ikke lett å få det til å klaffe med frisørtime, men han stod på sitt og sa at da fikk heller jeg levere barnet tidligere i bhg.

Vanligvis har vi det sånn at jeg leverer i bhg og han henter, jeg presiserte at det er ikke ofte jeg spør om han kan levere barnet, men han stod på sitt. 

Kjenner jeg blir irritert på han, samtidig vet jeg ikke om jeg gidder å lage en diskusjon. 

Anonymkode: 924ba...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er i alle fall ikke spesielt fleksibel.

Anonymkode: 3d308...fac

Skrevet

Nja, det ER sært å ikke tenke på barnet i denne situasjonen. Han kan vel sove når barnet er levert?

Anonymkode: 544ac...eef

Skrevet

I utgangspunktet burde den som skal på kveldsvakt levere i barnehage/skole. Jeg er også b-menneske, men står da opp med barna og leverer de i barnehagen og på skolen. Man greier vel å hå på kveldsvakt selv om man stod opp på morgen? Eller må de som jobber dagvakt legge seg å sove litt når de kommer hjem fra jobb?

Anonymkode: e439a...033

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk går inn i forhold med en partner når de åpenbart ikke klarer å unne den andre noe som helst. Mannen din er en premiedust.

Anonymkode: 701cc...5cc

Skrevet

Ja det er sært. Men hvis du ikke gidder å krangle med han så er overlever jo barnet fint en dag med litt tidligere enn start enn mellom 08 og 09 :) 

Anonymkode: da435...ed0

Skrevet

Her leverer den som begynner sist på jobb, og den som slutter først, henter....

Anonymkode: c7b31...aa6

Skrevet

Det er rimelig spesielt at han mener hans søvn er viktigere enn hans barns søvn. Egoist, selvsentrert latsabb. Uakseptabelt.

Anonymkode: 44891...e4c

Skrevet

Man sover seg opp til nattevakt, ikke aftenvakt. Tåpelig. 

Anonymkode: 4acd5...0e0

Skrevet

Tips: ikke få flere barn. Vær glad for den ene med godt sovehjerte. Kan forutse massive konflikter dersom han krangler om å levere barnet en dag såpass sent på morgenen. 

Om det ikke skinte gjennom, ja- mannen din er en ego dust.

Anonymkode: db141...1d0

Skrevet

Du må stramme opp mannen din! 

Anonymkode: b19c1...8ae

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nja, det ER sært å ikke tenke på barnet i denne situasjonen. Han kan vel sove når barnet er levert?

Anonymkode: 544ac...eef

Ja, det tenker jeg også, men han føler søvnen blir ødelagt når det blir "oppkuttet". Han mener jeg bør flytte frisørtimen til en annen dag, men det lar seg ikke gjøre. Vi reiser på ferie slutten av juli og jeg har ikke mange dager å ta av. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tips: ikke få flere barn. Vær glad for den ene med godt sovehjerte. Kan forutse massive konflikter dersom han krangler om å levere barnet en dag såpass sent på morgenen. 

Om det ikke skinte gjennom, ja- mannen din er en ego dust.

Anonymkode: db141...1d0

Ja, på det området er han egoistisk synes jeg også. Han har mange bra sider også. Jeg synes det er synd at dette skal "ødelegge". HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må stramme opp mannen din! 

Anonymkode: b19c1...8ae

Tips til hvordan? Jeg blir så oppgitt. Har strammet han opp på flere områder, men ikke dette 😬 HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man sover seg opp til nattevakt, ikke aftenvakt. Tåpelig. 

Anonymkode: 4acd5...0e0

Skulle ønske jeg fikk han til å innse det. Jeg blir helt matt. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er rimelig spesielt at han mener hans søvn er viktigere enn hans barns søvn. Egoist, selvsentrert latsabb. Uakseptabelt.

Anonymkode: 44891...e4c

Haha. Skal si det til han at det er spesielt at han mener hans søvn er viktigere enn barnets. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet

Du kan jo være like dust tilbake, om barnet våkner før du drar, så levner du barnet inne på rommet hans, og sier , du beklager jeg forsov meg, drar nå, her er barnet, du må dessverre levere, for jeg rekker det ikke nå. Regner med at han ikke har mulighet å hente heller når han har aftenvakt.

Anonymkode: 96803...69b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk går inn i forhold med en partner når de åpenbart ikke klarer å unne den andre noe som helst. Mannen din er en premiedust.

Anonymkode: 701cc...5cc

Lett for deg å si. Forholdet var perfekt før vi fikk barn. Etter at barnet startet i bhg har jeg oppdaget disse merkelige sidene hans. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo være like dust tilbake, om barnet våkner før du drar, så levner du barnet inne på rommet hans, og sier , du beklager jeg forsov meg, drar nå, her er barnet, du må dessverre levere, for jeg rekker det ikke nå. Regner med at han ikke har mulighet å hente heller når han har aftenvakt.

Anonymkode: 96803...69b

Haha. Den dagen jobber vi begge aftenvakt så bestemoren skal hente barnet i bhg og så skal barnet overnatte der. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tips til hvordan? Jeg blir så oppgitt. Har strammet han opp på flere områder, men ikke dette 😬 HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Jøss - er det flere dyder å ta av enn lat, egoistisk og lite hensynsfull altså? 

Anonymkode: 701cc...5cc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lett for deg å si. Forholdet var perfekt før vi fikk barn. Etter at barnet startet i bhg har jeg oppdaget disse merkelige sidene hans. HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Så han satte deg først i alle sammenhenger før dere fikk barn? 

Når var det at du gjorde de der "oppstrammerne" da?

Anonymkode: 701cc...5cc

Skrevet

Jeg synes det var en god ide som foreslått over. Bare la være å ta med deg barnet, så kan han levere i barnehage eller ha barnet hjemme som han selv vil.

Jeg hadde ikke gitt meg på denne, altså. Hadde så klart gitt beskjed på forhånd, men du er ikke kravstor som vil han for en gangs skyld står opp med et barn om sover helt til åtte-ni.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

I utgangspunktet burde den som skal på kveldsvakt levere i barnehage/skole. Jeg er også b-menneske, men står da opp med barna og leverer de i barnehagen og på skolen. Man greier vel å hå på kveldsvakt selv om man stod opp på morgen? Eller må de som jobber dagvakt legge seg å sove litt når de kommer hjem fra jobb?

Anonymkode: e439a...033

Enig! HI

Anonymkode: 924ba...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...