Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Jeg får ikke fireåringen vår til å slutte å slå, jeg holder på å bli gal snart. Det går hardt utover storesøster, men også oss. Hvis vi gir ham et svar han ikke liker kommer han bort og slår oss eller klyper. Jeg har sagt NEI slik får du ikke gjøre. Jeg har bært han bort fra situasjonen og sagt rolig at vi ikke vil være sammen med ham når han gjør slikt. Jeg har prøvd å være rolig lenge, nå blir jeg streng og sint, har ikke tålmodighet til dette lenger, holder på å klikke. Prøver å snakke med ham når han er rolig om at vi må være gode med hverandre, ikke slå/sparke osv, da er han alltid enig...! Jeg roser ham masse ved god oppførsel, jeg oppfordrer til å bruke ord hvis han er sint (han snakker godt så ingen problem her). Hjelp hva gjør jeg galt? Blir så sliten av at han er så uforutsigbar, kan finne på å kaste hva som helst etter oss eller i gulvet når han blir frustrert. Blir mye kjefting for tiden fordi jeg har nådd min tålegrense, ikke bra det heller :/ Anonymkode: 3d68f...7c6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Hjelper det å straffe han ved å for eks ta i fra han iPad, favoritt leke, osv for en periode? Anonymkode: 09259...bbb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Jeg har ikke prøvd å fjerne goder nei, det kan jeg jo prøve i morgen. Faren er at rommet hans blir tomt for jeg tror ikke han er så veldig knyttet til noe egentlig, men kanskje jeg tar feil. ipad ser de nesten aldri på så da må det i såfall bli at han ikke får se den halvtimen med barne TV. Takk for tips, jeg tar i mot alt. Anonymkode: 3d68f...7c6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 Jeg ville tatt han bort fra situasjonen uten å kjefte, men fortelle hvorfor du tar han bort. Ellers anbefaler jeg boka De utrolige årene. Nyttig verktøy 🙂 Anonymkode: 2449c...cb6
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Det er en tid hos mange barn hvor all oppmerksomhet er bra, uansett om den er negative eller positiv. Selv om du er streng er jo det å bli løftet bort eller snakket til oppmerksomhet. Så da jeg hadde en biter på samme alder løste jeg det ved å ikke snakke til han eller se på han da han gjorde det. Når han bet eller var på vei til det snudde jeg meg bare og gikk. Gjerne til et annet rom. Lot han ikke være alene lenge, men det å ikke få noe som helst oppmerksomhet for det han gjorde førte til at det ikke var så gøy lenger. Det løste faktisk alt ganske kjapt...og da hadde vi slitt med problemet en stund hvor vi hadde prøvd samme taktikk som du forteller. Anonymkode: 49b0f...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå