Gå til innhold

Har jeg egentlig grunn til å være sur på samboeren min? Jeg er hormonell så vet ikke selv..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da kjenner ikke du reglene. Man kan være i utlandet hvis det ikke ødelegger for behandlingen og ens egen tilfriskning. Og det skal være klarert med sjefen og legen din. 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Men han er jo ikke sykemeldt for sin egen del, men for å ta vare på samboeren som definitivt ikke bør være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da kjenner ikke du reglene. Man kan være i utlandet hvis det ikke ødelegger for behandlingen og ens egen tilfriskning. Og det skal være klarert med sjefen og legen din. 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Kjenner reglene godt.. Men hi sier at han er sykmeldt for å ta vare på henne. Han er jo ikke syk selv.

Anonymkode: ccfed...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjenner reglene godt.. Men hi sier at han er sykmeldt for å ta vare på henne. Han er jo ikke syk selv.

Anonymkode: ccfed...84c

Og er man blitt sykmeldt for det, så burde man virkelig ikke stikke av fra det

Anonymkode: ccfed...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vet hva premature rier er ja, vi er på tette kontroller og han er alltid med pga alle komplikasjonene jeg Jar hatt.

nå er jeg på sykehuset. Bor heldigvis nære. Venter på legen.

jm sjekket kjapt trusen og jeg lekker fostervann hun tror jeg er i fødsel.

 

takk for langt svar :)

sendt melding til samboer da jeg reiste inn til sykehuset og har ikke hørt noe. Syntes jo det unektelig er litt rart når han vet min tilstand :(

nå er jeg mer lei meg enn sint, fordi jeg mest sannsynlig er i fødsel :/ og det er skremmende. Og jeg tok ikke med meg annet enn papirene mine og lipgloss (ja jeg bet dårlig prioritering, men den la sammen med papirene så det føltes riktig)

Anonymkode: 0564a...e5f

Skal jeg spå noe her, så er det at du nok vil få den arme mannen din til å angre på én manglende sms resten av livet. Den ene festen han hadde i løpet av et helt svangerskap kom tilfeldigvis til å sammenfalle i tid med dine premature rier. Og selv om det ikke er noens feil, så har du bestemt deg for å fordele skyld og å være passiv-aggressiv her...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner reglene godt.. Men hi sier at han er sykmeldt for å ta vare på henne. Han er jo ikke syk selv.

Anonymkode: ccfed...84c

Da er han ikke sykmeldt da vettu. Da har han mottatt pleiepenger de siste ukene. Og for alt det du vet, så krever han lønn i stedet for pleiepenger denne helga. Man har ikke portforbud selv om man er sykmeldt heller.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skal jeg spå noe her, så er det at du nok vil få den arme mannen din til å angre på én manglende sms resten av livet. Den ene festen han hadde i løpet av et helt svangerskap kom tilfeldigvis til å sammenfalle i tid med dine premature rier. Og selv om det ikke er noens feil, så har du bestemt deg for å fordele skyld og å være passiv-aggressiv her...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Rull inn puppen, HI er i sitt livs mest sårbare situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ville så gjerne på den turen. Og snakket med sjefen sin som sa det var imorgen på tross av sykemelding så det la jeg meg ikke bort i. Lot hab ta vurderingen selv, og han valgte å dra. Det var ikke så lurt for jeg har 4 cm åpning og flatet ut sa legen som kjente på meg og tok innvending ul av meg nå nettopp.

han er hjemme om rett i underkant av et døgn :( og jeg får ikke tak i han.

hjelper ikke ringe nå. Så jeg får gjøre som de fleste har rådet meg til la han være i frem og kose seg, han får ikke gjort noe der han er nå. Men veldig sårt om jeg føder uten at han er her :(

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og er man blitt sykmeldt for det, så burde man virkelig ikke stikke av fra det

Anonymkode: ccfed...84c

Kona godkjente det. Men nå angrer hun. Ikke hans feil...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender melding om at du skal på sykehuset grunnet premature rier, og han tar seg ikke bryet med å svare? Han der kan likegodt finne seg et nytt sted å bo, for han er ikke noe å spare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal jeg spå noe her, så er det at du nok vil få den arme mannen din til å angre på én manglende sms resten av livet. Den ene festen han hadde i løpet av et helt svangerskap kom tilfeldigvis til å sammenfalle i tid med dine premature rier. Og selv om det ikke er noens feil, så har du bestemt deg for å fordele skyld og å være passiv-aggressiv her...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Det er utrolig lite hyggelig skrevet. Og jeg klarer ikke skjønne hvordan du kan tolke det dit utifrå hva jeg har skrevet!

nå håper jeg for hans egen del han ser meldingen min snart og bytter til tidligere bilett hjem så han får vært med på fødsel. Jeg har sendt sms til mamma som forhåpentligvis kommer og kan være med på fødsel om det skjer før han er hjemme.

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumua skrev:

Rull inn puppen, HI er i sitt livs mest sårbare situasjon. 

Alle ser vel at situasjonen ikke er optimal. Men det er noe annet enn at HI "har grunn til å være sur". Og det er det hun spør om. Hun har grunn til å være mye rart, men ikke  sur. 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er utrolig lite hyggelig skrevet. Og jeg klarer ikke skjønne hvordan du kan tolke det dit utifrå hva jeg har skrevet!

nå håper jeg for hans egen del han ser meldingen min snart og bytter til tidligere bilett hjem så han får vært med på fødsel. Jeg har sendt sms til mamma som forhåpentligvis kommer og kan være med på fødsel om det skjer før han er hjemme.

Anonymkode: 0564a...e5f

Bare sørg for at jeg ikke får rett, du.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kona godkjente det. Men nå angrer hun. Ikke hans feil...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Angrer ikke hans valg. Verken han eller jeg trodde jeg skulle gå i fødSel, men nå skjer jo tydeligvis det og det er jo unektelig litt kjipt for oss begge at han ikle er her. 

Og soden riene startet igår kunne han om han syntes det var viktig nok tatt et tidligere fly hjem.

det har han ikke gjort og nå er jeg på sykehuset med 4 cm åpning.

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ville så gjerne på den turen. Og snakket med sjefen sin som sa det var imorgen på tross av sykemelding så det la jeg meg ikke bort i. Lot hab ta vurderingen selv, og han valgte å dra. Det var ikke så lurt for jeg har 4 cm åpning og flatet ut sa legen som kjente på meg og tok innvending ul av meg nå nettopp.

han er hjemme om rett i underkant av et døgn :( og jeg får ikke tak i han.

hjelper ikke ringe nå. Så jeg får gjøre som de fleste har rådet meg til la han være i frem og kose seg, han får ikke gjort noe der han er nå. Men veldig sårt om jeg føder uten at han er her :(

Anonymkode: 0564a...e5f

Jeg skal love deg at om han går glipp av fødselen pga denne turen kommer han for alltid til å angre om han er noe til mann. Ønsker deg masse lykke til, prøv å fokuser på deg selv og den lille, ikke la dette ødelegge denne opplevelsen for deg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle ser vel at situasjonen ikke er optimal. Men det er noe annet enn at HI "har grunn til å være sur". Og det er det hun spør om. Hun har grunn til å være mye rart, men ikke  sur. 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Der er vi vel uenige, jeg hadde også blitt sur i en slik situasjon. Hun har nervene i høyspenn og han fester i vei. Uansett hvor fortjent det er så fortjener hun som bærer frem barnet en ekstra sms eller fem om det hjelper henne. Det er ikke store prisen å betale for å dra på heisatur så nær termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mumua skrev:

Der er vi vel uenige, jeg hadde også blitt sur i en slik situasjon. Hun har nervene i høyspenn og han fester i vei. Uansett hvor fortjent det er så fortjener hun som bærer frem barnet en ekstra sms eller fem om det hjelper henne. Det er ikke store prisen å betale for å dra på heisatur så nær termin. 

Det er det selvsagt ikke. Men det man ikke vet, det vet man ikke. Han var full og sov. Hun var redd. Han kunne ikke vite det.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er det selvsagt ikke. Men det man ikke vet, det vet man ikke. Han var full og sov. Hun var redd. Han kunne ikke vite det.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Men han vet det nå og har likevel ikke tatt oftere kontakt og svarer ikke når hun pr definisjon er i aktiv fødsel med 4 cm åpning. Om det var meg hadde jeg stengt ute tanken på han for å fokusere på fødselen, men det hadde vært et voldsomt slag for baugen mtp forholdet og ville krevd at han erklærte seg komplett idiot for å bli tilgitt når han endelig kom hjem. Så nær termin og med premature rier så bør han ha telefonen limt til øret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det selvsagt ikke. Men det man ikke vet, det vet man ikke. Han var full og sov. Hun var redd. Han kunne ikke vite det.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Jo det visste han det skrev jeg flere ganger. Så det visste han! Men jeg skrev også han ikke skulle bekymre seg. Jeg tok da for gitt han hadde meg litt i bakhodet og muligens ville sendt meg en sms eller to.

jeg pleier å elske når han er full. Han er alltid ekstremt prstesjuk da og kosete og ringer meg besten alltid pp vei hjem fra greier og vi ender ofte opp med laang samtale om hvor glad han er i meg når han kommer hjem. Så dett er uvant syntes jeg. Og jeg blir sur av det.

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det visste han det skrev jeg flere ganger. Så det visste han! Men jeg skrev også han ikke skulle bekymre seg. Jeg tok da for gitt han hadde meg litt i bakhodet og muligens ville sendt meg en sms eller to.

jeg pleier å elske når han er full. Han er alltid ekstremt prstesjuk da og kosete og ringer meg besten alltid pp vei hjem fra greier og vi ender ofte opp med laang samtale om hvor glad han er i meg når han kommer hjem. Så dett er uvant syntes jeg. Og jeg blir sur av det.

Anonymkode: 0564a...e5f

Ja, det ser vi jo. Men spør deg selv om det virkelig er så helt rettferdig å få den surheten plassert som hans feil, og aller viktigst: er dette den lureste måten å bruke energi på akkurat nå? 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er han ikke sykmeldt da vettu. Da har han mottatt pleiepenger de siste ukene. Og for alt det du vet, så krever han lønn i stedet for pleiepenger denne helga. Man har ikke portforbud selv om man er sykmeldt heller.

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Har du ikke lest hi sine innlegg? Han har ikke pleiepenger, men sykepengerr

Anonymkode: ccfed...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vet hva premature rier er ja, vi er på tette kontroller og han er alltid med pga alle komplikasjonene jeg Jar hatt.

nå er jeg på sykehuset. Bor heldigvis nære. Venter på legen.

jm sjekket kjapt trusen og jeg lekker fostervann hun tror jeg er i fødsel.

takk for langt svar :)

sendt melding til samboer da jeg reiste inn til sykehuset og har ikke hørt noe. Syntes jo det unektelig er litt rart når han vet min tilstand :(

nå er jeg mer lei meg enn sint, fordi jeg mest sannsynlig er i fødsel :/ og det er skremmende. Og jeg tok ikke med meg annet enn papirene mine og lipgloss (ja jeg bet dårlig prioritering, men den la sammen med papirene så det føltes riktig)

Anonymkode: 0564a...e5f

Ser det har skjedd litt siden jeg var innom og skrev svaret tidligere... Jeg ser du er på sykehuset nå.

Jeg er ikke enig i måten en annen svarte deg på ang. det å bruke dette mot mannen i fremtiden. Jeg tror at hvis det skjer nå at du må føde uten at han er her, da har han allerede fått sin største straff. Han tok et valg om å være borte fra deg selv om du var så dårlig før han reiste. Han var lite kontaktbar. Han mister kanskje muligheten til å få være med og se sitt første barn bli født, han mister muligheten til å være der for deg. Det tror jeg han kommer til å angre og straffe seg selv for i seg selv.  Du har all grunn til å ta opp med ham det dette har gjort/gjør med deg, hvor såret du ble av det, hvor redd du ble. Men pass på at du gjør det på en måte som ikke skyver dere fra hverandre. Det dere nå opplever, du på sykehus og kanskje føder før han kommer hjem, han i utlandet, det er mye uflaks i dette, det er ikke bare dårlige vurderinger.

Har du forsøkt å ringe ham nå? Vet du skrev at det ikke var vits i, men om du ikke har forsøkt, ring ham. Tar han ikke telefonen da så skriver du en melding til ham "Er i fødsel, er på sykehuset." Da ser han med det samme, selv om han bare skulle gløtte såvidt på mobilen sin.

Du skriver et sted at han normalt er veldig omsorgsfull. Hadde han ikke vært det så ville jeg nok skrevet mye krassere om ham. Men du sier selv at han normalt er en god og omsorgsfull fyr. Da fortjener han en tabbekvote - selv om han tar en enorm jafs av den kvoten sin her og nå ;) Det virker som om dere har vært veldig sammen om svangerskapet, at han har involvert seg og gleder seg til babyen like mye som deg. Da er det å ev. få være med på fødselen en veldig stor straff for ham, tror jeg. Kanskje det vil være lurt for dere å snakke godt ut om det i etterkant, ev. noen ganger i parterapi for å sikre at dere kommuniserer bedre i fremtiden enn det dere har gjort nå?

Ring ham og skriv en melding til. Og etter det så synes jeg du skal fokusere på deg selv og det som skjer i kroppen din. Husk kjærligheten dere deler, og gleden begge har delt over babyen som skal komme og ta det med deg som en styrke tross at omstendighetene nå ble ganske feil. Prøv å stole på at kroppen din vet hva den gjør. Ikke prøv å kjempe mot det som skjer, men flyt med det. Konsentrer deg om pusten og det å slappe av innimellom riene.

En ting er sikkert - det er mange her som vil ha deg i tankene og som ønsker deg masse lykke til inntil du har babyen din i armene.

Sender deg en stor klem <3

Anonymkode: 256d4...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kona godkjente det. Men nå angrer hun. Ikke hans feil...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Da burde han allikevel ha vett til å holde litt ekstra kontakt med henne mens han var på tur.

Anonymkode: 1d16b...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg fullt og helt. Her har mannen prioritert helt feil. Håper du har noen andre som kan være med deg på sykehuset! Lykke til med fødsel og baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kona godkjente det. Men nå angrer hun. Ikke hans feil...

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Hun gjør jo ikke det. Hun er lei seh fordi han ikke svarer når han vet hun er i en sårbar situasjon. De fleste ville sørget for å sjekke telefonen innimellom hvis partneren hadde det slik. Det gjelder heller ikke bare henne, men også deres ufødte barn. Når han vet hun har premature rier vet han også at det er fare for at hun går i fødsel. Han vil kanskje gå glipp av fødselen, og hun må føde uten hans støtte. 

Anonymkode: c66a5...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...