Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Jeg er gravid med en mann som har valgt å ikke ha noe med barnet å gjøre, for han ville jeg skulle ta abort.. nå har jeg gått fra han og er usikker på om jeg vil senere prøve å få han til å involvere seg (noe jeg tviler på vil funke uansett) .. men jeg vet hvem hans eks er og barna hans, han får ikke se barna så ofte pga konflikt mellom han og eksen. Nå bor jeg i samme område som henne og "møter" ofte på henne og barna, er så trist synes jeg tanken på at mitt barn blir halvsøsken og jeg er bekymret for at de ender opp feks i samme BHG siden de enda er små. Prøver å ikke tenke på det men det er en så rar følelse, også lurer jeg så fælt på hvorfor hun nekter han samvær.. :/ Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Med tanke på den måten han reagerer på din graviditet så er det ikke umulig at hun har en god grunn for å nekte ham samvær. Jeg ville forsøkt å bli kjent med henne. Om han velger å ikke ha noe med barnet/barna sine og/eller bare lager kvalm så kan du og hun ha et normalt forhold. Dere to er mødre til en søskenflokk, og det forplikter. Om dere takler dette på en god måte så kan søsknene få mye glede av hverandre, mye glede i å vokse opp så nært og bli godt kjent selv om de har en far som ikke bidrar til det. Ei i min familie har ca. samme historie som deg. Ble gravid, typen prøvde å true henne til abort, hun valgte å dumpe ham og beholde. Hun tok kontakt med mor til hans barn som han hadde fra før, og de to har beholdt kontakten, sørger for at søsknene får bli kjent med hverandre. De bor ganske langt unna hverandre, men møtes likevel flere ganger i året, kan avlaste hverandre med å passe den andres barn f.eks. en langhelg eller dra på ferie sammen. Far freser selvfølgelig over dette, men det er nok mest fordi han ble avslørt som den manipulerende drittsekken han var, en som aldri tar ansvar for noe og kun er en god kjæreste så lenge han selv er nyforelsket og dama gjør alt som han vil. Han har pr. i dag ingen kontakt med noen av barna. Ta kontakt med henne og hør om hun er interessert i å la søsknene få bli kjent med hverandre Anonymkode: 82924...c3f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Takk jeg har litt lyst, men hvordan går man fram? Jeg vet ilke hva hun heter men siden jeg har sett bilder av barna så jeg vet det er de (også er ikke faren norsk) ... men hun ser ut som en flott mor og barna virker glade, noe helt annet enn det han har framstått henne som. Han sier hun er fæl med barna, at hun løy til han om å bli gravid osv og at barna er ulykkelige fordi de ikke har faren hos seg.. bla bla. Jeg tror alt han har sagt er løgn.. Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 Hun vet heller ikke hvem jeg er eller at jeg er gravid, kan jo være hun ikke liker det :/ Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Veldig likt hun i min familie. Hun hadde heller ikke hilst på moren til hans andre barn. Han var også utenlandsk. Han hadde også fortalt mange stygge historier om sin eks. Hun i min familie tok bare kontakt, fant navnet og tok kontakt. Om du ikke vet hva hun heter, men ser henne, gå bort til henne og spør om du og hun kan snakkes en dag uten barna tilstede, og gi henne ditt navn og nummer, og spør om hennes. Anonymkode: 82924...c3f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Jøss fordi eksen min høres ut som han.. kan jeg spørre hvor han er fra? Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk jeg har litt lyst, men hvordan går man fram? Jeg vet ilke hva hun heter men siden jeg har sett bilder av barna så jeg vet det er de (også er ikke faren norsk) ... men hun ser ut som en flott mor og barna virker glade, noe helt annet enn det han har framstått henne som. Han sier hun er fæl med barna, at hun løy til han om å bli gravid osv og at barna er ulykkelige fordi de ikke har faren hos seg.. bla bla. Jeg tror alt han har sagt er løgn.. Anonymkode: 1118e...8a9 Hva med bare å ringe henne, legge kortene på bordet og si at du gjerne vil at ungene skal bli kjent, siden de er søsken? Dere to kan da ha en eller annen relasjon og et godt samarbeid, selv om eksen deres er idiot...? (Han juger jo selvsagt når han skjeller henne ut for alle dusse tingene - sånne uttalelser kan man ikke ta på alvor.) Anonymkode: e3d7d...089
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 Jeg ville skrevet er brev til henne. Fortalt at du var gravid og hva som har skjedd, at du er alene og ikke har kontakt med faren. På den måten får hun svelget nyheten og latt der synke inn litt før hun må gi deg en reaksjon og et svar. Skriv at du gjerne vil at halvsøsknene skal få vite hvem hverandre er og gjerne bli kjent med hverandre om hun vil. Anonymkode: b485c...451
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 Takk, problemet er at jeg ikke vet hva hun heter føler det blir pinlig å gå rett fram til henne mens barna er der? Dessuten vet jeg ikke hvordan hun vil reagere ... Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #10 Skrevet 23. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, problemet er at jeg ikke vet hva hun heter føler det blir pinlig å gå rett fram til henne mens barna er der? Dessuten vet jeg ikke hvordan hun vil reagere ... Anonymkode: 1118e...8a9 "Hei, du kjenner ikke meg, men vi har en felles "bekjent" så jeg vet hvem du er. Jeg vil gjerne bare få gi deg dette brevet, håper du vil lese det også kan du ta kontakt med meg om du har lyst senere. Ha en fortsatt fin dag" Anonymkode: b485c...451
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #11 Skrevet 23. juni 2017 Virker ikke det litt "psycho"? Hi Anonymkode: 1118e...8a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #12 Skrevet 23. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Hei, du kjenner ikke meg, men vi har en felles "bekjent" så jeg vet hvem du er. Jeg vil gjerne bare få gi deg dette brevet, håper du vil lese det også kan du ta kontakt med meg om du har lyst senere. Ha en fortsatt fin dag" Anonymkode: b485c...451 Enig i dette, hadde tenkt å skrive det også. Og nei, slik situasjonen er så synes jeg ikke det er "psycho". Det er en ryddig og enkel måte å gjøre det på. Skriv brevet og ha det med deg i vesken til du møter henne neste gang. Lykke til Anonymkode: 82924...c3f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 Får en følelse av at historien han har servert deg er bs. At det er han selv som ikke vil ha ansvar for barna, men at det er lettere å svartmale mor enn selv å fremstå som en drittsekk. Synes absolutt du skal kontakte henne. Lykke til! Anonymkode: 31743...0fd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #14 Skrevet 23. juni 2017 Venter til barnet er født da men jeg vet ihvettfall at vi begge kommer til å gå på samme familievern kontor ang faren.. han gikk der fra før av og jeg blir henvist til samme kontor pga vi hører til i samme område.. Anonymkode: 1118e...8a9
Tired mama Skrevet 23. juni 2017 #15 Skrevet 23. juni 2017 Jeg tenker at dere kan bli en berikelse i hverandres liv. Både barna og dere to mødrene. Synes du skal ta kontakt. Du har fått gode forslag over her. Masse lykke til! 😊
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #16 Skrevet 23. juni 2017 Eksen oppmuntret veldig til abort og sa at han ville ikke ha noe med barnet å gjøre; jeg mistet før barnet ble født, men i ettertid har han vært klar på at han ville vært der uansett hva hans første tanker var. Kan du ikke bare gå bort til henne på lekeplassen eller der du ser henne neste gang, eventuelt skrive en SMS (men syns selv personlig virker best siden dere ikke kjennerne hverandre, eventuelt Facebook), bare si at barna deres skal bli halvsøsken og at det hadde vært fint om en kunne bli kjent etterhvert? Husk at det haster ikke, er lenge til ditt barn er gammel nok til å faktisk leke med dem, men kjekt likevel. Og kjekt før søakena å møte den lille ofc! Anonymkode: 72cf6...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå