Gå til innhold

Hvorfor er det så fælt å bli eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takler det ikke så godt..

Så trist og kjipt 

Anonymkode: c263f...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så ille - alternativet er mye verre! :)

Du må ta et valg, enten velger du å fokusere på det du ikke kan forandre, at du ikke kan låses i tiden - eller du velger å fokusere på at hver alder har sine fordeler og sin sjarm.

Du kan velge at det er kjipt og trist - eller du kan velge at det er positivt fordi alternativet ville vært så mye verre. Ditt valg.

Anonymkode: 2d0cc...e25

Skrevet

Lurer litt på hvor gammel du er hi 😊

Men hva er det som konkret er så ille da? Er du blitt så gammel at du sliter med helsa? Eller er det rynkene som bekymrer?

Ev at du er nærmere døden osv?

Lurer veldig, for selv er jeg 50 snart og har det ikke sånn i det hele tatt. Har det mye bedre nå enn når jeg var 17.

Slik du skriver skulle man tro at du minst var 90...

Anonymkode: d59ae...f43

Skrevet

Det er da slett ikke ikke å bli eldre, det er deilig. 

Tryggheten det gir, selvtilliten som har kommet med årene. 

Man ser større på livet, og stresser ikke i over bagateller lenger 

Ungene begynner bli større og familien faller til ro i rutiner som er gode. Det er en herlig tid med en helt annen kommunikasjon med dem, nye opplevelser med dem

Økonomien er bedre 

Å være i 40-årene er helt topp synes jeg 

Anonymkode: 73b4b...734

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke fælt. Det er fantastisk. Takknemligheten får større plass i livet, og det er aldri feil.

Skrevet

Tusen takk for søte svar 😄

Jeg er 37 og føler meg så gammel, ser meg i speilet og har merket at synet er blitt dårligere (kanskje). 

Jeg er mye alene og da kommer tankene 🤔

Skrevet (endret)

Jeg hadde skikkelig dødsangst en periode. Kunne våkne midt på natten helt skrekkslagen av tanken på at jeg på et tidspunkt kommer til å dø.

Dette har imidlertid gått over. Jeg så nemlig et innslag på nyhetene om noen skikkelig gamle folk som var demente. Intervju m.Audun Mysja som spilte musikk for dem og om hvordan livskvaliteten deres ble bedret av å lytte til musikk. Jeg tenker at det er helt ok å ikke bli så gammel at man blir pleietrengende.

Bår det er sagt tenker jeg at det er helt ok å bli gammel så lenge man ikke ser gammel ut. Det er mange måter å se yngre ut på. Ingen unnskyldning for å se gammel og kjip ut.

Endret av MammantilNurket
Skrevet
9 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Jeg hadde skikkelig dødsangst en periode. Kunne våkne midt på natten helt skrekkslagen av tanken på at jeg på et tidspunkt kommer til å dø.

Dette har imidlertid gått over. Jeg så nemlig et innslag på nyhetene om noen skikkelig gamle folk som var demente. Intervju m.Audun Mysja som spilte musikk for dem og om hvordan livskvaliteten deres ble bedret av å lytte til musikk. Jeg tenker at det er helt ok å ikke bli så gammel at man blir pleietrengende.

Bår det er sagt tenker jeg at det er helt ok å bli gammel så lenge man ikke ser gammel ut. Det er mange måter å se yngre ut på. Ingen unnskyldning for å se gammel og kjip ut.

Godt poeng 😍

Takk for svar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...