Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Synes sommer er en vanskelig til. Er alene med barn. Da skal alle kose seg og på ferie med familien. Her blir det ikke ferietur i år (ungene skal en uke til Syden med faren). Jeg hadde egentlig hatt behov for det. Må få opp igjen buffer her. Det er er årsaken. Bor på Vestlandet og alle har vel hørt om været her i år. 😔 Har ikke kontakt med foreldre/søsken. Og har ingen kjæreste. Føler meg ensom. Tøft liv for tiden. Andre meninger eller råd. Anonymkode: 817b8...e6d
VictoriaS Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Livet er 10% hva som skjer deg, og 90% hvordan du velger å reagere på det Høres ut som du hadde hatt godt av å få pratet litt med noen som kan dette med depresjon/å føle seg tung pga motgang. Jeg ville ha startet med en time hos fastlegen, lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 3 timer siden, VictoriaS skrev: Livet er 10% hva som skjer deg, og 90% hvordan du velger å reagere på det Høres ut som du hadde hatt godt av å få pratet litt med noen som kan dette med depresjon/å føle seg tung pga motgang. Jeg ville ha startet med en time hos fastlegen, lykke til Ja, det er jo sant. Prøver stortsett å prøve å vri ting å prøve å de positivt på ting, men i det siste har jeg ikke klart det like godt. Og tårene kommer av og til flere ganger for dagen. Hvert være nå i sommer kjenner jeg. Vet ikke om jeg orker å snakke med legen. Vet ikke helt. Anonymkode: 817b8...e6d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 For barnas skyld må du bare orke å snakke med legen! De fortjener ikke en deprimert mamma! For dem er du (en av) de/den viktigste personen i livet deres... Ring på mandag! Anonymkode: 65f2f...790
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Klem ti deg <3 For mange er det å reise på ferieturer en selvfølgelighet, og jeg skjønner godt at du føler slik du gjør I din situasjon. Men prøv å tenk positive tanker, og se etter løsninger istedet for å "dyrke" sorgen over å ikke kunne tilby barna dine lange ferieturer. Av og til er det enkleste det som settes mest pris på. Kanskje du har noen venner med barn du kan alliere deg med? Ingen du kjenner som kan låne deg ei hytte eller campingvogn for et par netter? trøst deg med at du vil nok ikke være ensom resten av livet- det blir nok bedre skal du se Anonymkode: c570d...d03
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Takker for koselige ord. 😊 Varmet. Håper det er forbigående og at det ikke vedvarer. Får prøve så godt jeg kan å gjøre det beste ut av ting her og ta en dag av gangen. Anonymkode: 817b8...e6d
VictoriaS Skrevet 24. juni 2017 #7 Skrevet 24. juni 2017 Men jeg anbefaler på det sterkeste at du drar til fastlegen din og får lagt en liten plan framover, som noen andre over her nevner så bør du absolutt gjøre det for barna dine sin skyld. Husk at dette er av de vanligste henvendelsene fastlegen får, så det er ikke noe å grue seg til! Jeg vokste opp med en mor med lite penger, depresjon og alkoholmisbruk. Vi dro kun på ferietur hvor vi leide en hytte på campingplass i nærheten to ganger. Det var ikke mangelen på ferietur som satte merke på oss barna, absolutt ikke, det tenkte vi ikke over engang! Var værre å måtte passe seg for å ikke opprøre vår kjære mor, vi "gikk på ild" for å ikke gjøre moren vår mer deprimert/lei seg- dette fra vi var svært små. Vi barna måtte bli voksne og ha ansvarsfølelser et barn ikke bør måtte ha. Hun fikk ikke vite om problemer (mobbing, at vi trengte klær/utstyr til skole osv) vi hadde, vi holdt alt inni oss!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #8 Skrevet 24. juni 2017 Prøv å gled deg over at barna Vertfall får seg en sydentur og kommer til å sitte igjen med gode minner. Du kommer garantert også til å skape gode minner sammen med dem hjemme. Barn trenger så lite for å kose seg, og for dem et været ikke alltid så viktig. Imens de er vekke planlegger du en koselig ting dere skal gjøre sammen når de kommer hjem. Kongeparken? Biltur til dyreparken(evt ta toget og bo i telt), eller om det går ut over bufferen heldagsturer. Eks dalsnuten eller prekestolen? Hvor gamle er barna? Bor også på Vestlandet og det er kjipt vær ja.. man føler ikke det er skikkelig sommer. Men vi får håpe det tar seg opp. Når du er alene: unn deg eks massasjetime, gå i svømmehallen alene og svøm deg noen runder (all trening hjelper på humøret), gå deg gode turer med musikk på øret, let etter gode nye oppskrifter lag deg noe godt. Nyt god kald vin eller øl på terassen og få med deg sola gå ned. Prøv å finn glede i de små øyeblikkene. Tenk at det kunne vært så mye verre. Prøv å fokuser på hva som er godt i livet ditt. Livet er nå. Håper du får en bedre sommer ☀️💗 Klem til deg. Anonymkode: a1b99...5e1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #9 Skrevet 24. juni 2017 Jeg er alene med barn i sommer. De er 6 og 3 år. Har ingen ferieplaner og lite penger. Gleder meg til småturer i nærheten og fri. En tur i skogen med boller og kakao, en busstur til byen er gøy, ha med et brød og mate sauer (som vi må ta to busser for å se), baseng i hagen, bake sammen, bading på strand i nærheten, gå på skattejakt, en tur til oslo, leke i barnehager og skoler som er stengt for sommeren...etc Anonymkode: 083d6...b81
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2017 #10 Skrevet 24. juni 2017 Takk alle som har skrevet. Setter stor pris på det. Vet at fastlegen min har ferie nå. Så får ikke gjort det. Jeg skal prøve så godt jeg kan å gjøre det beste ut av det og finne på ting med de. De er stor. En på 9 og 16. Ikke lett å finne på noe beger liker. Anonymkode: 817b8...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå