Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Jeg ser at NAV betaler meg ut dobbelt i foreldrepenger. Det skjedde sist måned, og ser nå at det skjer igjen. Sist mnd var jeg usikker da det var to forskjellige beløp så jeg trodde det var noe feriepenger eller noe. Denne mnd er beløpene lik så jeg ser at det er de som betaler dobbelt. Hva skjer nå? Ser at det er trekt 8000 i skatt. Må jeg betale tilbake til NAV de 8000 også ? Vil den doble utbetalingen stå på selvangivelsen neste år? Anonymkode: 602a0...5e1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Skatten er trukket og enten står pengene på en spesifikk skattekonto hos NAV enda, eller de er allerede betalt ut til skattemyndighetene. Det er egne regler for hvordan arbeidsgiver/NAV skal håndtere feilbetalt skatt. Det skal ikke du bekymret deg for, det er deres problem å fikse opp i. Men ta kontakt med NAV snarest for å informere dem om dette, slik at det blir minst mulig beløp du må betale tilbake. Tar det for lang tid før du melder ifra om noe du burde visst var feil kan du også bli straffet for det. Så ring snarest. I dag. Anonymkode: 709fb...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå