Gå til innhold

Oxycontin og energi, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med ryggen etter et brudd og flere prolapser, og har nå fått oxycontin, altså langtidsvirkende morfin. Saken er at jeg blir så utrolig energisk av dem🤔Jeg blir våken og opplagt og huset skinner😳Slik har jeg ikke hatt det på mange år. 

Jeg trodde man ble sløvet og "treg" av slike preparater?

Anonymkode: 4f430...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har aldri jeg opplevd i allefall, jeg blir (har måttet ta det et par ganger grunnet behandling) så kvalm at jeg faktisk har kastet opp og hodet er limt til puten dersom jeg ligger, det kjennes faktisk ut som det er umulig å løfte opp!

Anonymkode: e9213...9ff

Skrevet

Min erfaring er at når kroppen virkelig har hatt behov for den smertelindringen som morfin gir så blir jeg ganske utslått, mens når kroppen har hentet seg inn så blir jeg mer energisk. Når det skiftet skjer så trapper jeg ned medisineringen igjen fordi da er ikke behovet for så sterke medisiner der.

Tar man oxycontin så er det for å gi kroppen ro og hvile, ikke for å gjøre masse husarbeid ol. Det er ikke bra å gjøre disse tingene med medisinen i kroppen fordi signalene kroppen sender blir dempet og man risikerer å gjøre vondt verre i det lengre løp. Jeg ville tatt en prat med legen angående dette og eventuelt funnet en annen dosering eller medisin.

Anonymkode: 51f97...d12

Skrevet

Vet ikke, men pass deg for avhengighet!

Anonymkode: f451d...a83

Skrevet

Mannen min tok dem etter lårhalsbrudd i vinter. Skulle ta en om morgenen og en før han la seg, men problemet var at han fikk ikke lagt seg da, for han ble så gira. :P Han fikk ikke gjort noe da, han kunne jo ikke gå, men hadde ikke sjans til å få sove. Smerter hadde han fortsatt, men de ble dempet og til å leve med.

Selv ble jeg sløv og sovnet ganske fort da jeg fikk morfin etter operasjon. Men vet ikke om det var samme type, jeg var for borte vekk til å følge med på noe.

Anonymkode: ccc2a...c05

Skrevet

Jeg blir slik når jeg tar Tramadol. Det er så deilig når smertene slipper og kroppen fungerer at jeg bruser av energi. Men jeg blir også kvalm og uvel av de. Har fått høy terskel for å ta medisiner så det er sjelden jeg tar det nå. Men når det skjer så er husarbeidet gjort i en fei! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...