Gå til innhold

Kollega som kun vil snakke om graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg jobber ganske tett med en kollega som har 2 barn. Hun ELSKER å snakke om barn og graviditet (jeg tror hun er besatt av det) og jeg er så lei av å høre på.

HVER dag, flere gang for dagen må hun snakke om gravidmager, hvor stor mage hun hadde som gravid, hvor lang og tung barna var, hvem de ligner på, ting de sier osv. Hun viser meg ukentlig bilde av gravidmagen hun hadde, og gjerne bilder av andre og egner babyer. Det er helt utrolig hvordan  hun klarer å vri alle samtalemnene i lunsjen til å handle om graviditet.

Altså, missforstå meg ikke, jeg liker barn og jeg har ett selv, men det går liksom en grense på hvor mye man skal gjenta akkurat det samme. Mange har jo barn, men snakker om dem på en moderat måte, og det er helt ok og naturlig. Men med henne er det som å høre en dement person gå på repeat. 

Noen som har har erfaring med det samme? Vil ikke si det rett ut, for det vil kanskje såre henne,  og dama er jo hyggelig ellers... er bare så LEI.

Anonymkode: bb413...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Ja, det har du fortalt meg før..."

"Du nå må jeg jobbe, har ikke tid til å snakke om slike ting på jobb."

Før hun har rukket å si noe i lunsjen: "Ah, jeg synes av og til det er så godt å være på jobb. Hjemme er jeg mamma og alt går på barnas premisser. Jeg elsker barnet mitt, men av og til er det godt å bare være "Kari" og ikke mamma, og derfor er det så godt å i lunsjen på jobb bare være meg og slippe å snakke om barn hele tiden." Og før noen rekker å si noe så tar du opp et eller annet annet å snakke om.

Virker nesten som om den kollegaen din har litt tvangsmessig forhold til sine graviditeter og barn. Det er ikke normalt å vise bilde av gravidmager hun har hatt, og i tillegg gjøre det ukentlig.

Anonymkode: 77f1b...dcb

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Ja, det har du fortalt meg før..."

"Du nå må jeg jobbe, har ikke tid til å snakke om slike ting på jobb."

Før hun har rukket å si noe i lunsjen: "Ah, jeg synes av og til det er så godt å være på jobb. Hjemme er jeg mamma og alt går på barnas premisser. Jeg elsker barnet mitt, men av og til er det godt å bare være "Kari" og ikke mamma, og derfor er det så godt å i lunsjen på jobb bare være meg og slippe å snakke om barn hele tiden." Og før noen rekker å si noe så tar du opp et eller annet annet å snakke om.

Virker nesten som om den kollegaen din har litt tvangsmessig forhold til sine graviditeter og barn. Det er ikke normalt å vise bilde av gravidmager hun har hatt, og i tillegg gjøre det ukentlig.

Anonymkode: 77f1b...dcb

Takk for gode tips :)

Anonymkode: bb413...743

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...