Gå til innhold

Er det noen sosionomer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor to timer unna universitetet der de har bachelor i Sosialt arbeid. Nå har jeg hus, samboer og unger her jeg bor nå og vil nødig flytte på med, og jeg har heller ikke økonomi til å slutte jobben for å gå skole. Jeg er derimot supermotivert til å få meg en bedre utdannelse og kan gjerne sitte på kveldstid i noen år framover for det altså! (vet det blir beintøft, men jeg føle nå er tiden å gjøre noe med livet mitt) Men hvilken muligheter har man? Kan man kun møte opp på prøver og forelesninger feks, eller må man fysisk være der? Kan jeg ta det på nettskole, og hvor finner jeg det i så fall? Prøvde søke på NKI, men er usikker om jeg fant noe som var riktig. Hjelp mottas med takk :) 

Anonymkode: a2203...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ingenting om NKI ol. Men vet det går an å studere sosionom delsentralisert (om det ikke har byttet navn), det betyr at det er samlinger som du må møte opp på men det er ikke så ofte. Jeg studerte vanlig fulltid så vet ikke så mye mer. Spør en veileder på universiteter.

Anonymkode: a9765...3cd

Skrevet

Desentralisert ja, jeg vet om flere her fra byen som gjør det til det universitetet, så det må jo la seg gjøre. Du sier noe der! Var det vanskelige studier? Jeg tenker, er det mulig å ha en full jobb på siden av studiene tror du?

HI

Anonymkode: a2203...c76

Skrevet

Jeg går desentralisert barnevern over 4 år, har ett år igjen. Første to årene hadde vi undervisning stort sett med sosionomer, så tenker jeg kan uttale meg en del. Jeg er i jobb, men har ca en samling i mnd. Undervisningen er obligatorisk, og det kreves 80% oppmøte for å få gå opp til eksamen. Dette er nasjonale regler etter hva jeg har forstått. Er akkurat ferdig med 20 ukers praksis- samme gjelder sosionomene. 

Du må nok basere deg på å følge undervsining. For å sikre faglig kompetanse er det oppmøteplikt, og studiet kan ikke tas som nettstudie. 

Anonymkode: b77f6...ecf

Skrevet

Jeg studerer og tar det på 4 år. Jobber fulltid ved siden av. Barna i huset er store så de krever ikke så mye som da de var små. Det gir meg mer fritid og muligheten til å gjøre dette. Men det er fler på mitt studie som syns det er tungt pga små barn. Tror det er godt om du i såfall har en partner som er forberedt på å ta litt ekstra av huslige/familie oppgaver. 

Hvor tungt man syns studie er er nok veldig individuelt. Jeg syns de første årene har vært helt Ok. Det er fag som interesserer og jeg syns oppgavene/innleveringen har vært overkommelige. 

Du må gjennom noe praksis etterhvert og da er det ikke lett å jobbe fullt. Greit å være forberedt økonomisk på det. Fordelen med å være voksen, ha grei økonomi og være etablert er at det fint lar seg gjøre å ta studiet uten lån. Det koster jo litt men med prioritering og planlegging går det. 

Anonymkode: dcc2f...a49

Skrevet

Ta det desentralisert og sett av studielånet til de ukene du skal ha praksis og ikke kan jobbe ved siden av.

Anonymkode: 0eb89...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...