Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke orker fb mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag på feeden min har jeg sett på okse som blir stukket og blør i hjel, påkjørt hund, hund drept av hundekamp og 5 åring som drukner. 

Var på facbooken min i hele to minutter. Hvorfor har fb blitt ett slik medium for ukritisk deling av diverse og ymse nyheter og propaganda? Jeg er inne mindre og mindre er rett og slett lei av å se disse tingene. Kaffe koppen min på morningen er blitt forvandlet til noe som gjør meg trist. Flere som har det slik? 

Anonymkode: 7e692...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drittlei fb jeg å!

Folk som setter bilder av sitt stolte barn og får over 100 likes mens jeg som setter bilde av min hund (kan ikke få barn) får nesten 30 likes. Hvorfor er det så forskjell? 😫

Anonymkode: 37754...8af

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drittlei fb jeg å!

Folk som setter bilder av sitt stolte barn og får over 100 likes mens jeg som setter bilde av min hund (kan ikke få barn) får nesten 30 likes. Hvorfor er det så forskjell? 😫

Ehhh....? Du ser ikke forkjellen?

Anonymkode: fcb05...359

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drittlei fb jeg å!

hehe, du kødder? Ville aldri klikket like på noens dyr altså...

Anonymkode: da66f...cb8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hehe, du kødder? Ville aldri klikket like på noens dyr altså...

Hvorfor ikke det?

Anonymkode: 46b54...166

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke det?

skal man like hvert eneste innlegg som legges ut eller? er ikke like ment for noe man liker litt mer enn alt det andre?

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drittlei fb jeg å!

Du må slutte å se på likes som en konkurranse om å flest av dem, en slags popularitetskonkurranse. Det er det ikke.

Anonymkode: 2cf9d...5ec

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke det?

Kan bare svare for meg selv, men jeg finner bilder av folks kjæledyr på fb (og ellers) er utrolig lite interessant. Barn derimot, syns jeg er mye kjekkere å se bilder av og lese om. Kan ikke huske en eneste gang jeg har likt eller kommentert noen dyre-bilde, men jeg liker og kommenterer bilder av barn hele tiden.

Anonymkode: fcb05...359

Skrevet

Enig! Jeg droppet fb for tre år siden. Da var jeg møkklei. Aldri angret. 

Skrevet

Min Facebook er også pakket med elendigheten, men jeg tenker at det er et bra medium for folkeopplysning og håper slikt har en hensikt når det når mange. Feks at kanskje færre drar på delfinshow i vannpark på ferie. 

Når det kommer til slikt å ikke like dyrebilder eller alt mulig folk legger ut, jeg har endret mine holdninger her etter noen hendelser i livet. 

Nå tenker jeg at alle mine 800 venner på Facebook, er faktisk folk jeg har hatt i livet mitt på ett eller annet tidspunkt, folk jeg har brydd meg om på en eller annen måte. Så jeg har begynt å lese hele feeden min, liker det aller meste. Om det er kjedelig for meg eller ikke, så tenker jeg at dette var viktig for noen jeg kjenner og jeg ønsker å annerkjenne det mine bekjente legger ut. 

Den positive tankegangen har faktisk gjort at jeg har fått god kontakt med gamle kjente og det føles veldig godt å ivareta disse relasjonene. 

Anonymkode: 31da5...36d

Skrevet

Dritt lei heile Facereva. Er så lite inn på den og så bruker dei den til all info om skule,idrett og etc.

Når dei bruker den som info vedr idrett så får dei ta følger fra slike som ikkje bur inn på facereva.

Anonymkode: 07e16...1ac

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min Facebook er også pakket med elendigheten, men jeg tenker at det er et bra medium for folkeopplysning og håper slikt har en hensikt når det når mange. Feks at kanskje færre drar på delfinshow i vannpark på ferie. 

Når det kommer til slikt å ikke like dyrebilder eller alt mulig folk legger ut, jeg har endret mine holdninger her etter noen hendelser i livet. 

Nå tenker jeg at alle mine 800 venner på Facebook, er faktisk folk jeg har hatt i livet mitt på ett eller annet tidspunkt, folk jeg har brydd meg om på en eller annen måte. Så jeg har begynt å lese hele feeden min, liker det aller meste. Om det er kjedelig for meg eller ikke, så tenker jeg at dette var viktig for noen jeg kjenner og jeg ønsker å annerkjenne det mine bekjente legger ut. 

Den positive tankegangen har faktisk gjort at jeg har fått god kontakt med gamle kjente og det føles veldig godt å ivareta disse relasjonene. 

Anonymkode: 31da5...36d

Så da liker du flere hundre innlegg daglig?

Gjest Antarctica
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag på feeden min har jeg sett på okse som blir stukket og blør i hjel, påkjørt hund, hund drept av hundekamp og 5 åring som drukner. 

Var på facbooken min i hele to minutter. Hvorfor har fb blitt ett slik medium for ukritisk deling av diverse og ymse nyheter og propaganda? Jeg er inne mindre og mindre er rett og slett lei av å se disse tingene. Kaffe koppen min på morningen er blitt forvandlet til noe som gjør meg trist. Flere som har det slik? 

Anonymkode: 7e692...1b5

Da har du feil venner?!?

Jeg har til gode å se noen av disse - der deles masse rart i feeden min, men det meste er avisartikler, musikkvideoer, humorsitater og politikk. Det gjenspeiler vel interessene hos dem jeg kjenner, og hvis de hadde begynt å dele blod og gørr, ville jeg enten slettet eller skjult dem! 

Skrevet
10 minutter siden, Pashla skrev:

Da har du feil venner?!?

Jeg har til gode å se noen av disse - der deles masse rart i feeden min, men det meste er avisartikler, musikkvideoer, humorsitater og politikk. Det gjenspeiler vel interessene hos dem jeg kjenner, og hvis de hadde begynt å dele blod og gørr, ville jeg enten slettet eller skjult dem! 

Enig. Må være heldig med fb-vennene mine jeg og, svært sjelden jeg ser dyrplageri og annen elendighet der.

Skrevet

Litt lei jeg også, er blitt fryktelig mye reklame og linker til ditt og datt. Jeg er interessert i å se oppdateringer fra venner, og det forsvinner ofte i alt det andre rotet. Men jeg er nok innom hver dag. 

Anonymkode: 6393a...a0d

Gjest Antarctica
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt lei jeg også, er blitt fryktelig mye reklame og linker til ditt og datt. Jeg er interessert i å se oppdateringer fra venner, og det forsvinner ofte i alt det andre rotet. Men jeg er nok innom hver dag. 

Anonymkode: 6393a...a0d

Du kan luke ut en del reklame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...