Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Selv sier jeg alltid "Hei, det er Kari Nordmann som ringer" også blir det alltid en klein pause fordi at de i andre enden ikke vet om de skal svare "Hei" på nytt eller om jeg skal gå rett på spørsmålet mitt. Så hvordan presenterer dere dere? Og sier dere alltid navnet deres, f.eks når dere ringer frisør eller tannlege? Anonymkode: 2c90f...90f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Ja, jeg gjør det samme. Bare en forkortelse av etternavnet mitt (to etternavn og det siste litt langt). Men gir ikke pausen, tror jeg. "Godag mit navn er Kari Nor, og jeg skulle gjerne ha ....., har jeg kommet rett?!" -Folk som ikke presenterer seg selv tar jeg mindre seriøst, kjenner jeg. Derfor har jeg den vanen. Anonymkode: 532fe...a9f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Jeg sier det som samme som deg, men går derfra direkte til spr mitt om jeg ringer frisør/tannlege o.l ... Feks. "Hei, der er Kari Nordmann som ringer, jeg lurte på om du har ledig time til klipp??" Øver alltid inn på forhånd hehe Anonymkode: bcd71...8a7
Yellow Brick Road Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Selvfølgelig sier jeg "Hei det er Yellow Brick Road" (men jeg sier ikke "som ringer" - for det antar jeg at de skjønner i og med at de har tatt telefonen...) - har aldri opplevd noen pinlig pause. Om ikke de veldig raskt sier noe, fortsetter jeg bare på det jeg har å så si. Venter du på at de skal si noe? Da er det kanskje du som lager den pinlige pausen?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Okei, med andre ord skal jeg bli mye flinkere til å gå direkte på spørsmålet mitt. For jo, yellow brick road, det er nok absolutt jeg som lager den kleine pausen Anonymkode: 2c90f...90f
Manubrium Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Gjør det samme som deg, og opplever også den pausen noen ganger. Det beste er å ikke vente på respons, men gå rett til spørsmålet. Når noen ringer meg sier jeg alltid "ja, hei" litt kort når noen har presentert seg. Hater å snakke i telefonen...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 3 minutter siden, Manubrium skrev: Gjør det samme som deg, og opplever også den pausen noen ganger. Det beste er å ikke vente på respons, men gå rett til spørsmålet. Når noen ringer meg sier jeg alltid "ja, hei" litt kort når noen har presentert seg. Hater å snakke i telefonen... Godt det ikke bare er meg! Jeg hater også å snakke i telefonen, og har stort sett alltid planlagt hva jeg skal si og øvd inni hodet mitt på forhånd. Likevel blir det kleint. Anonymkode: 2c90f...90f
Manubrium Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 3 minutes ago, Anonym bruker said: Godt det ikke bare er meg! Jeg hater også å snakke i telefonen, og har stort sett alltid planlagt hva jeg skal si og øvd inni hodet mitt på forhånd. Likevel blir det kleint. Anonymkode: 2c90f...90f Haha, jeg også. Det er ofte litt dumt, for man kan ikke planlegge på forhånd hva noen andre vil si. Fra høsten av begynner jeg i ny jobb der det vil bli aktuelt å ta en del telefoner både til privatpersoner og offentlige instanser. Spent på hvordan det vil gå!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 Jeg sier hva det gjelder bare, jeg. "Hei, jeg ringer fordi jeg lurer på..." Anonymkode: 02155...377
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei, med andre ord skal jeg bli mye flinkere til å gå direkte på spørsmålet mitt. For jo, yellow brick road, det er nok absolutt jeg som lager den kleine pausen Anonymkode: 2c90f...90f Jeg gjør som deg, HI. Og det er vi som har rett 😉 Jeg forventer et høflig "hei" tilbake før jeg legger frem saken/spør spørsmål. Anonymkode: 86cf8...7f0
Superdolly Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 Det kommer litt an på hvem jeg ringer til. Frisør, tannlege og slikt: "Hei, det er Dolly Duck. Jeg skulle gjerne hatt en time til klipp og farging (eller tannlegetime, hvis jeg ringer tannlegen)." Jeg forventer ikke at de skal si hei igjen, de hilste jo da de tok telefonen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #12 Skrevet 22. juni 2017 På jobb sier jeg "hei, Kari nordmann fra xxx (arbeidsplassen), jeg skulle gjerne..." det går helt av seg selv! Privat sier jeg hei, Kari nordmann her, og forklarer grunnen til at jeg ringer (jeg skulle gjerne bestilt sushi/jeg trenger en time hos legen osv. Pleier ikke å være noen pinlige pauser da heller. Men jeg har aldri likt slike telefonsamtaler!!! Anonymkode: 17689...e96
oslofrk Skrevet 22. juni 2017 #13 Skrevet 22. juni 2017 Jeg får også de teite pausene, men synes det er mye lettere når jeg ringer fra jobb! Da kan jeg si: "Hei det er Petrine fra Namsmannen. Jeg ringer for å ..."
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #14 Skrevet 22. juni 2017 Hjemme: hei, det er Kari. Jeg.... (Også forklarer jeg grunnen til at jeg ringer) sjeldent jeg blir møtt med stillhet. på jobb: Hei, det er Kari fra (navnet på min arbeidsplass) Så kommer spm. Ofte blir det mye: jeg vet ikke om jeg ringer riktig, men jeg lurte på. (Jeg er som ofts den heldige som må ta ringerunden når vi ikke helt aner hvem vi ringer til eller vet helt hva problemet er. Jeg blir kalt vaktmestern på jobb, for på en ellerr annen måte finner jeg ut hvem eller hvordan ting blir ordnet. Selv om jeg igrunn har null peil, eller det er min jobb) Anonymkode: 1ca44...63b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #15 Skrevet 22. juni 2017 Hello...it's me, I was was wondering... neida, gjør som deg hi:-) Anonymkode: 32a4d...a54
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #16 Skrevet 23. juni 2017 Her sier jeg bare fornavnet mitt. Anonymkode: 62e85...635
Manubrium Skrevet 23. juni 2017 #17 Skrevet 23. juni 2017 19 hours ago, Anonym bruker said: Hjemme: hei, det er Kari. Jeg.... (Også forklarer jeg grunnen til at jeg ringer) sjeldent jeg blir møtt med stillhet. på jobb: Hei, det er Kari fra (navnet på min arbeidsplass) Så kommer spm. Ofte blir det mye: jeg vet ikke om jeg ringer riktig, men jeg lurte på. (Jeg er som ofts den heldige som må ta ringerunden når vi ikke helt aner hvem vi ringer til eller vet helt hva problemet er. Jeg blir kalt vaktmestern på jobb, for på en ellerr annen måte finner jeg ut hvem eller hvordan ting blir ordnet. Selv om jeg igrunn har null peil, eller det er min jobb) Anonymkode: 1ca44...63b En gang da jeg var barn skulle jeg ringe til et kjøpesenter for å spørre om jeg og noen venninner kunne ha en stand der vi solgte lodd og ga ut premier osv., og jeg kjørte den strategien der. Jeg snakka i vei om saken, hvordan det skulle organiseres og masse bla bla bla, og når den andre endelig slapp til, sa hun: beklager, men jeg tror du har ringt feil. Jeg har en teori om at skrekken min stammer fra denne episoden! Hehe
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #18 Skrevet 23. juni 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv sier jeg alltid "Hei, det er Kari Nordmann som ringer" også blir det alltid en klein pause fordi at de i andre enden ikke vet om de skal svare "Hei" på nytt eller om jeg skal gå rett på spørsmålet mitt. Så hvordan presenterer dere dere? Og sier dere alltid navnet deres, f.eks når dere ringer frisør eller tannlege? Anonymkode: 2c90f...90f Jeg sier det samme. Begynner med "Ja hei, det er xxxxxxx xxxxx som ringer". Også venter jeg på respons, det er ikke alltid jeg får og det blir lenge stille😅 Anonymkode: cf9f7...a8b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #19 Skrevet 23. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier det samme. Begynner med "Ja hei, det er xxxxxxx xxxxx som ringer". Også venter jeg på respons, det er ikke alltid jeg får og det blir lenge stille😅 Anonymkode: cf9f7...a8b Så godt å høre at det ikke bare er jeg som gjør slik Anonymkode: 2c90f...90f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #20 Skrevet 23. juni 2017 Jeg gjør som deg, hi, og får ofte den lille pausen. Noen ganger er den klein, men jeg tenker den har sin misjon. I den pausen forventer jeg at legen eller borettslagsformannen eller barnas lærer oppfatter navnet mitt, slik at jeg slipper å gjenta det når jeg legger frem saken. Ringer jeg f.eks. etter pizza går jeg mer rett på sak. Anonymkode: 8aa18...5f0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2017 #21 Skrevet 23. juni 2017 "I know where you live" Anonymkode: 2ae25...881
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå