Gå til innhold

Jeg har et voldsomt sjalusiproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hos psykolog, men har ikke gjort det veldig lenge. Føler at jeg skyver kjæresten min vekk og at jeg sitter i en berg og dahlbane som er umulig å stanse.. jeg blir snart gaaaaal. Blir helt koko bare han drar på noe med vennene sine en kveld. : ( klarer ikke å tro at det finnes en ærlig mann.

Anonymkode: 9cedb...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han gjort noe som tilsier at du ikke bør stole på ham?

Hvis ikke - hvordan hadde du f.eks. følt det om hver eneste gang du gikk i en butikk så ble du sett på som en butikktyv? Selv om du aldri har stjålet noe som helst og ikke vil gjøre det?  Hver eneste gang du skulle i en butikk, hver eneste gang du snakket om å gå i en butikk ville du bli sett stygt på, bli vist at du ikke er til å stole på, få stygge blikk. Og hver eneste gang du hadde vært i en butikk ville du bli sett på som en som helt sikkert hadde stjålet noe. Hver gang, hele tiden, hver dag. Du ville bli grillet hver dag, hvilken butikker du skulle i, hvilke du har vært i, hva du handlet, hva du ikke handlet, hvorfor og hvorfor ikke. Og innimellom ville du kanskje også bli beskyldt for å ha tatt noe bare fordi du stoppet opp og så på en ting du syntes var fin. Og andre ganger ble du kanskje beskyldt for å ha spist opp bevisene, at ingenting du sa eller gjorde kunne overbevise om at du ikke hadde stjålet f.eks. den sjokoladen det ble påstått at du hadde stjålet. Hvordan ville du følt det? Hadde du orket det i lengden? Slik er det du behandler kjæresten din hvis han aldri har gjort noe som skulle tilsi at du ikke kan stole på ham.

Du må innse at det ikke er snakk om at menn ikke er ærlige, dette er kun snakk om at DU ikke tror at noen mann kan ønske og velge å kun være med deg, at du er verdt å elske. Dette er din usikkerhet, ditt dårlige selvbilde.

Uansett årsak - dette er noe bare du selv kan rydde opp i. Og det har du jo begynt på :) Du har begynt å ta ansvar, og du må gi deg selv tålmodighet. Forhåpentligvis er kjæresten din villig til å gi deg den tiden. Hvis ikke er det uansett noe du må jobbe videre med nå, ellers vil problemene dine bare følge deg videre.

Vær snill både mot deg selv og mot kjæresten din.

Anonymkode: 3f9d0...f92

Skrevet

På hvilken måte føler du at du skyver ifra ham og hvilken grunn har han gitt deg for at du skal føle deg så sjalu? Om jeg tør spørre? 😜 

Anonymkode: a8af5...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...