Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Vi har fått hund, men det ser desverre ut til at 14-åringen reagerer på hunden. På dag to ble han tung i pusten. Ble noe verre på dag 3-5, så måtte ta Ventoline. Kan ikke skjønne at det kommer av noe annet enn hunden. Har aldri opplevd han slik før. Klødde også litt i øynene. På dag 5 var vi hos lege for råd. Mente det antakelig skyldes hunden, men tok blodprøve for å sjekke allergi for sikkerhets skyld. Så sendte vi han bort et par dager for å se om han ble bedre. Han ble mindre tung i pusten, men begynte å hoste. Nå er han hjemme igjen, for å se om han reagerer på nytt. 14-åringens håp er at han nå ikke skal reagere. Har ikke fått testet så mye enda da han har vært en del borte. Men, HVIS han ikke skulle reagere med å bli tett i pusten igjen nå, men blodprøven viser at han reagerer på hund, ville dere da uansett fått hunden bort? Evt hva hvis han reagerer med bare litt øyekløe? Er uenighet i heimen her. Anonymkode: 02103...3d0
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Litt reaksjon (om så bare øyne) tyder på et allergen som irriterer. Konstant tilførsel av allergenet vil forverre allergi over tid, uansett. Personen har astma? (Leste ventoline) Mitt råd, les dere opp på allergener/allergi/eksponering. -Hadde det vært mitt barn skulle hunden omplasseres. ...og neste gang, ta prøven før dyret er i hus... Anonymkode: 67d0d...4c1
Mandala Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Jeg hadde absolutt ikke utsatt barnet mitt for konstante allergiplager med mening og overlegg.
Mordi Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Selvfølgelig må dere omplassere hunden dersom det viser seg at det er allergi! Og om det ikke gir utslag men det fortsatt er tydelig at det skyldes hunden. Man utsetter ikke barnet sitt med viten og vilje for pustebesvær og daglige doser med sterke medisiner om man kan unngå det på noen som helst måte! Skjønner ikke hva uenigheten er?! Er det virkelig en av dere som mener noe annet?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 Med astmabarn i hus så sjekker man for dyreallergi før man skaffer seg et kjæledyr, ikke etter. Selvfølgelig må hunden omplasseres, å gå på ventoline daglig er ikke bra, den påvirker hjertet. Anonymkode: 05396...13e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 Dere må helt klart omplassere hunden. Jeg var bare allergisk mot gress som barn, så fikk vi hund, og jeg startet å reagere. Foreldrene mine ville ikke kvitte seg med hunden, siden jeg var 16 år, og det ikke var lenge til jeg skulle flytte ut. Men jeg ble gradvis dårligere, og utviklet bare flere allergier. Og i dag er jeg så allergisk, at jeg er på vei til å bli ufør. Ønsker dere virkelig barnet deres så vondt? Anonymkode: 72bc3...2b4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #7 Skrevet 21. juni 2017 Jeg ville diskutert det med legen når dere har alle fakta på bordet. Hvis legen mener hunden må bort, så må hunden selvsagt bort! Jeg hadde selv litt allergi som barn. Hos oss valgte foreldrene mine, i sammråd med legen, å beholde hunden. Nå hadde nok dette også med en helhetsvurdering av min fysiske og pstkiske helse å gjøre, da psyken min hadde veldig godt av hunden. Hos oss har det gått helt fint, jeg er ikke allergisk i dag. Anonymkode: 30234...6ee
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 4 timer siden, Mandala skrev: Jeg hadde absolutt ikke utsatt barnet mitt for konstante allergiplager med mening og overlegg. Ikke jeg heller! Hunden må ut. Anonymkode: a9115...2c3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 Skjønner ikke spørsmålet. Selvsagt må hunden ut hvis barnet deres er allergisk!
TPK Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Har han allergi må selvsagt hunden flytte. Barn kommer før hund. Selv om plagene er minimale nå vil de nok bli verre hvis han blir eksponert hver dag.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 Han har jo ikke astma. Ikke noe påvist i allefall. Så det kunne vi jo ikke vite. Uansett så mener jeg at hunden må bort. Jeg tør ikke ta sjansen på annet. Blodprøver er tatt, og alle svarene hadde ikke kommet enda, spesifisert hva han reagerer på, men totalen av allergener i blodet var høy. Han hadde kraftig utslag på et eller annet. Sønnen ønsker å se om det går seg til. Jeg er er streng og sier nei. Hi Anonymkode: 02103...3d0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #13 Skrevet 22. juni 2017 Vi hadde katt og samme problemstilling, men guttungen var bare 4 år da. Kvittet oss selvfølgelig med katten. Mannen har spurt flere ganger om vi ikke kan få katt nå når guttungen er så stor(16 år nå), men jeg har sagt at det aldri kommer katt i vårt hus igjen, det var så vanskelig å kvitte oss med katten rent følelsesmessig, og jeg vil aldri oppleve å måtte kvitte meg med et dyr igjen. Vil også at gutten alltid skal være velkommen hjemme, og at det ikke skal være et dyr som er til hinder for at han kan komme hjem. Anonymkode: e9269...73f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #14 Skrevet 22. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han har jo ikke astma. Ikke noe påvist i allefall. Så det kunne vi jo ikke vite. Uansett så mener jeg at hunden må bort. Jeg tør ikke ta sjansen på annet. Blodprøver er tatt, og alle svarene hadde ikke kommet enda, spesifisert hva han reagerer på, men totalen av allergener i blodet var høy. Han hadde kraftig utslag på et eller annet. Sønnen ønsker å se om det går seg til. Jeg er er streng og sier nei. Hi Anonymkode: 02103...3d0 Hvor fikk dere ventolinen fra? Anonymkode: 48d90...c9c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #15 Skrevet 22. juni 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor fikk dere ventolinen fra? Anonymkode: 48d90...c9c Fra da han hadde lungebetennelse for snart ett år siden. Anonymkode: 02103...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå