Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Må være lite og lett, skal ha det med på flyet neste uke. Kan koste opp mot tusenlappen. Er gave til verdens beste farmor og oldemor Anonymkode: def25...099
tante grusom master of law Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Til så gamle folk pleier jeg å gi en god vin og noen fin sjokolade. Vinen kan du jo kjøpe på tax freen.
☆☆☆ Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Kva likar ho? Kor bur ho? Kor sprek er ho? Til mi farmor, som vart ca 90, hadde ei flaske sherry/cognac og eit gåvekort til fotpleiar gjort susen. Eller ei praktbok om eit tema som interesserte henne (dvs alt utanom sport). Eller billettar til teater.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Hun er relativt oppegående men kan ikke dra lenger enn til sentrum av bygda hun bor i, så det er ikke mulig med teater og slikt. Hun har hjertesvikt og mye annet så hun klarer ikke all verden. Hun går på mye medisiner så alkohol utgår helt klart Fotpleie har jeg kjøpt tidligere, men kan jo vurdere det igjen. Tenker evt på et fint smykke, men vet ikke hvor mye man får for en tusenlapp. Anonymkode: def25...099
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #5 Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er relativt oppegående men kan ikke dra lenger enn til sentrum av bygda hun bor i, så det er ikke mulig med teater og slikt. Hun har hjertesvikt og mye annet så hun klarer ikke all verden. Hun går på mye medisiner så alkohol utgår helt klart Fotpleie har jeg kjøpt tidligere, men kan jo vurdere det igjen. Tenker evt på et fint smykke, men vet ikke hvor mye man får for en tusenlapp. Anonymkode: def25...099 Hva med å ta henne med ut å spise, hvis det finnes noe sånt i bygda? Anonymkode: f0ae0...6ea
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #6 Skrevet 21. juni 2017 Sjekk om det skal være noen kulturtilbud der hun bor i løpet av året. Er en del småsteder som er forbausende gode på slike arrangementer. Kanskje du kan komme opp til henne da og være med henne, det tror jeg hun ville satt pris på. Fotpleie er allerede nevnt. Kanskje klassisk massasje? Om det å ligge å få massasje er for tungt for henne så er det en del massører som sikkert vil ta på seg bare fot- og håndmassasje, eller sittende massasje for skulder/øvre rygg/nakke. Kanskje er det en massør som kunne komme hjem til henne for å ta fot-hånd-massasje, to halvtimer kanskje, da blir det mer enn bare en gang å se frem til også. Eller frisørtime? Leser hun så er bøker, som tidligere nevnt, alltid kjekt. Liker hun musikk - kanskje noe god musikk? Anonymkode: 1e696...635
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #7 Skrevet 21. juni 2017 Vaffelsmykkene fra kvist og kvae er fine da, symbol på hverdagskjærlghet https://www.kvistogkvae.no/produktkategori/vaffel/ Ellers er min bestemor veldig glad i å bli tatt med ut på cafe/restaurant, så det hadde vært en super gave til henne Anonymkode: 86812...ea2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #8 Skrevet 21. juni 2017 Var nettopp i 85 års dag til dame som er veldig oppegående å bor hjemme. Hun fikk noe så enkelt som gavekort på Coop butikken, hun ble kjempeglad for det. Anonymkode: a3fbc...fc0
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #9 Skrevet 21. juni 2017 Mange eldre sliter med å få på seg smykker, pga finmotorikken og de små låsene. Om du hadde hatt bedre tid kunne du laget ett "ditt liv"-album, med bilder fra hele livet hennes. Men ellers finnes det jo neglebehandling, bøker om hvordan hjembyen så ut før, ipad (lettere å lese for eldre, store bokstaver), abonnement på ulike blad, parfyme, vaser osv. Om hun er litt ensom kunne du luftet tanken på om hun ville hatt en undulat, de kan fly litt fritt i stua og hun trenger bare gi mat/vann? Noen i familien kan hjelpe med å vaske buret? Anonymkode: 4a4fe...7d5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #10 Skrevet 21. juni 2017 En fin kurv med håndkrem, cupido, agurk og en pakke gummihansker. Og en pakke mokkabønner Anonymkode: 1dc8d...e1b
Mordi Skrevet 21. juni 2017 #11 Skrevet 21. juni 2017 Min bestemor blir 97 i år og ønsker seg jo aldri noe da hun har alt 😆 Men forbruksvarer funker alltid. En god lotion, leppekrem, myke sokker, tøfler, vanter, ullundertøy, etc. Ellers er jo bilder av barna en stor hit, evt en collage i en fin ramme. Minner og noe å se på som hun blir glad av er alltid koselig. Frisørtime, fotpleie og slike ting fungerer også.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 Jeg har vært å kjøpt et halskjede i hvitt gull med en perle. Hun elsker slikt Hun bor 90 mil unna så jeg ser henne maks to ganger i året. Det er ingen kulturelle tilbud i den kommunen, veldig lita bygd. Hun fikk fotobok av oss til jul og mye av det som er nevnt her har jeg gitt henne tidligere. Men tror smykket blir bra, hun er veldig glad i å pynte seg og særdeles glad i perler. Takk for hjelpa HI Anonymkode: def25...099
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: En fin kurv med håndkrem, cupido, agurk og en pakke gummihansker. Og en pakke mokkabønner Anonymkode: 1dc8d...e1b Det fikk hun ifjor, så det utgår. HI Anonymkode: def25...099
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Skrevet 21. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært å kjøpt et halskjede i hvitt gull med en perle. Hun elsker slikt Hun bor 90 mil unna så jeg ser henne maks to ganger i året. Det er ingen kulturelle tilbud i den kommunen, veldig lita bygd. Hun fikk fotobok av oss til jul og mye av det som er nevnt her har jeg gitt henne tidligere. Men tror smykket blir bra, hun er veldig glad i å pynte seg og særdeles glad i perler. Takk for hjelpa HI Anonymkode: def25...099 Har du vært ute å kjøpt det nå, imponerende Anonymkode: f0ae0...6ea
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #15 Skrevet 22. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du vært ute å kjøpt det nå, imponerende Anonymkode: f0ae0...6ea Ja, vip-kveld på sørlandssenteret fra 21 til 24 Anonymkode: def25...099
Minimeg123 Skrevet 22. juni 2017 #16 Skrevet 22. juni 2017 Eg kjøpte gavekort på middag ute til min morfar no når han vart 90 ☺
Gjest marie-s Skrevet 22. juni 2017 #17 Skrevet 22. juni 2017 Abonnement på et ukeblad for et års tid?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #18 Skrevet 22. juni 2017 Etter å ha jobbet mange år i eldreomsorgen er det en ting med eldre damer som stikker seg ut. De fryser. Jeg hadde kjøpt et lekkert sjal. Anonymkode: 95e9c...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå