Gå til innhold

Dere som har hatt barn med øyekatar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tid gikk det etter begynt behandling at det røde i øyet forsvant? Vi begynte med dråper igår kveld. Brukte salve et par dager, men usikkert hva jeg fikk inn da han protesterte. Han er fortsatt ganske rød.

Anonymkode: adade...6d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke vel

Anonymkode: fd679...e47

Skrevet

Gutten min på to år våknet med skikkelig innsausede øyne natt til søndag. Vi dro til lege på mandagen, og fikk en såkalt vent-og-se-resept. Onsdag morgen var han mye bedre, og på torsdagen var alt borte. Legen sa at det ikke var prosedyre lenger å skrive ut resept med en gang pga dette med antibiotikaresistens...?

Anonymkode: 3f79b...a25

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min på to år våknet med skikkelig innsausede øyne natt til søndag. Vi dro til lege på mandagen, og fikk en såkalt vent-og-se-resept. Onsdag morgen var han mye bedre, og på torsdagen var alt borte. Legen sa at det ikke var prosedyre lenger å skrive ut resept med en gang pga dette med antibiotikaresistens...?

ja. Noen sier saltvann funker sååå bra. Men måtte ha ab, vi.. gikk ikke over tross skylling med saltvann.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja. Noen sier saltvann funker sååå bra. Men måtte ha ab, vi.. gikk ikke over tross skylling med saltvann.

Æsj da. Får håpe han snart blir bra. Det pleier ikke å ta så lang tid, et par, tre dager.

Skrevet

Et tips er å dryppe når han sover. Så lenge han sover tungt, da. 

Skrevet

Har gått over på en par/tre dager med saltvann hver gang.

Fukter bomullpad skikkelig og vasker MOT øyekroken. Bytter pad før neste øye. Til slutt skylles/dryppes øynene med masse saltvann. Gjentar flere ganger for dagen.

Anonymkode: fba57...8ed

Skrevet

Hm da må jeg se ann imorg, hvis ikke bedring da så bør vi kanskje ta ny legetime.

Anonymkode: adade...6d2

Skrevet

Her tok ikke saltvann det,  prøvde det først,  måtte ha antibiotika og tok vel 5 dager. Stakkars han hadde en ille bakterieinngeksjon, begge øynene var helt røde. Men jeg er litt nøye på å ikke ta unødige medisiner så ville prøve saltvann først. 

Anonymkode: 0073e...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...