Gå til innhold

Hvordan "oppbevare" klærne til barna imellom treninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer mener det er håpløst å vaske treningsklær mellom hver gang barna trener nå når de er blitt så store. Jeg synes det er ekkelt å legge de i skapet igjen! Har dere noen tips til hvordan de kan oppbevares? 

Anonymkode: aaa06...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi oppbevarer overtrekk på en kommode å badet, resten vaskes selvfølgelig etter hver trening. Noe annet er ekkelt og spesielt når barna begynner å bli store. 

Anonymkode: b638f...9e0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min samboer mener det er håpløst å vaske treningsklær mellom hver gang barna trener nå når de er blitt så store. Jeg synes det er ekkelt å legge de i skapet igjen! Har dere noen tips til hvordan de kan oppbevares? 

De må jo vaskes, hvis ikke så lukter de surt som fy. Dere kan ikke gjøre det mot barna deres

Anonymkode: 2ad98...572

Skrevet

Det kommer an på hva de trener, men vi har en badstue, med vindu til lufting, som ikke er så mye i bruk. Der henger vi opp treningstøy til lufting. Fungerer fint.

Anonymkode: 88dae...04f

Skrevet

Klærna må selvsagt vaskes! Dere vil vel ikke at barna deres skal gå rundt å stinke??

Skrevet

Det er jo nå de må begynne vaskes mellom hver gang!! Hadde aldri lagt det tilbake i skapet, og vi er ikke overhysteriske når der gjelder hygiene!! 

Anonymkode: 5bc6b...a34

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De må jo vaskes, hvis ikke så lukter de surt som fy. Dere kan ikke gjøre det mot barna deres

Altså, er det jeg og mener. Men han sier at "jeg kan ikke tro jeg skal klare å vaske alt mellom treningene". Han selv vokste opp slik, de var to aktive brødre som trente 5-6 dager i uken. Jeg trente kanskje 1-2 😛 Så jeg vet ikke helt hva som er vanlig?? 

Skrevet

Og jeg tok ALDRI på meg skitne klær som liten. Men synes jeg hører han og svigermor huffe seg for at jeg overdriver og vil vaske klærne. Men jeg har trommel og det går fort å vaske og tromle de mener jeg! Bra dere er enige, og fint å høre hva dere gjør! Så er jeg ikke helt fjern likevel. Barna lukter jo nå som de blir store...

Skrevet
1 minutt siden, tante grusom master of law skrev:

Klærna må selvsagt vaskes! Dere vil vel ikke at barna deres skal gå rundt å stinke??

Sel  om det er naturlig å vaske T-skjorter ol er det unødvendig å vaske ting som skidressen.

Anonymkode: 88dae...04f

Skrevet

Da må de ha flere sett treningsklær. Som et minimum må jo t-skjorte, sokker og truser vaskes hver gang! Bukse kan kanskje tåle et par treninger. Hva trener de? 

Det er jo like mye for å gi dem gode vaner når de blir eldre (så de ikke blir som mannen din! Hva gjør han med sine egne treningsklær?)

Skrevet

De må jo ha mer enn ett sett treningsklær. Hvis det er kampdrakter el, et det raskt å vaske det etter kamp de dagene det er kamp flere dager på rad, men det er vel sjelden? 

Anonymkode: b638f...9e0

Skrevet

Treningstøy skal ikke tromles. De tørker dessuten superraskt på snor. Null stress. Regner med de har noen sett? 

Anonymkode: fc5f7...57e

Skrevet

Enten må dere vaske og tørke mellom hver trening, eller så må dere investere i flere sett med treningstøy. Treningstøy er jo absolutt det plagget det er mest nødvendig å vakse før neste bruk. Nei, her syns jeg du skal stå på ditt og ha leksjonen klar til mannen og svigermor, for det er ikke du som tar feil her, det er dem! 

Anonymkode: 458f1...406

Skrevet

De trener fotball og ski på vinteren. Jeg er glad jeg ikke er helt på jordet her, at det ikke er urimelig at de skal vaskes mellom hvert bruk! 

Skrevet
39 minutter siden, TPK skrev:

Da må de ha flere sett treningsklær. Som et minimum må jo t-skjorte, sokker og truser vaskes hver gang! Bukse kan kanskje tåle et par treninger. Hva trener de? 

Det er jo like mye for å gi dem gode vaner når de blir eldre (så de ikke blir som mannen din! Hva gjør han med sine egne treningsklær?)

Du har rett i det. Men jeg føler bare at svigermor er så bestemt og "sterk" mot meg. "Tull, jeg vasket aldri klærne mellom hver trening, holder å lufte de" sier hun. Men det blir ekkel lukt og JEG ønsker ikke det. Klart mannen min er enig som er vant til det. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De trener fotball og ski på vinteren. Jeg er glad jeg ikke er helt på jordet her, at det ikke er urimelig at de skal vaskes mellom hvert bruk! 

Når det gjelder fotball så tenker jeg at kanskje bukser/shorts/nickers kan brukes 2 ganger, men resten må vaskes hver gang mener jeg

Skrevet

Du har rett i det. Men jeg føler bare at svigermor er så bestemt og "sterk" mot meg. "Tull, jeg vasket aldri klærne mellom hver trening, holder å lufte de" sier hun. Men det blir ekkel lukt og JEG ønsker ikke det. Klart mannen min er enig som er vant til det. 

Er det mannen din som vasker alt tøyet?

Skrevet

Jeg har to fotballgutter 

Her vaskes selvfølgelig t-skjorter, shortser og sokker etter hver trening, overtrekksbukser, nikkers og windbreaker kan brukes noen flere ganger. Har en knaggrekke på vaskerommet som dette henges på. 

De trenger mer treningstøy jo eldre de blir, 13-åringen trener fire ganger i uka og bruker aldri samme t-skjorte to ganger altså, det stinker jo 

Anonymkode: 4a720...52a

Skrevet

Jeg har to fotballgutter 

Her vaskes selvfølgelig t-skjorter, shortser og sokker etter hver trening, overtrekksbukser, nikkers og windbreaker kan brukes noen flere ganger. Har en knaggrekke på vaskerommet som dette henges på. 

De trenger mer treningstøy jo eldre de blir, 13-åringen trener fire ganger i uka og bruker aldri samme t-skjorte to ganger altså, det stinker jo 

Hvorfor er det annerledes med shorts enn med nickers?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det annerledes med shorts enn med nickers?

Nickers brukes ikke nå i varmen, den er vannavstøtende og vindtett og brukes ute i den kalde årstiden med superundertøy under. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nickers brukes ikke nå i varmen, den er vannavstøtende og vindtett og brukes ute i den kalde årstiden med superundertøy under. 

Ok, da skjønner jeg. Jeg er fotballjente, og bruker nickers som jeg bruker shorts, sjelden noe annet enn undertøy under

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da skjønner jeg. Jeg er fotballjente, og bruker nickers som jeg bruker shorts, sjelden noe annet enn undertøy under

Guttene mine har denne, og den vaskes ikke etter hver trening 

https://www.intersport.no/produkt/282112/umbro-romero-fotballnikkers-jr?gclid=CjwKCAjwsqjKBRBtEiwAkWyN36jBYp981fsrqcKtWSh-SSKkOSYtp0DX82iRgpf4ZRuMVeHRK99ZlBoCSo8QAvD_BwE#001100?cid=_adwordspla_cpc

Men vanlige fotballshortser med innertruse i vaskes etter hver gang 

• 5 uker senere...
Skrevet

Men hvor henger dere overtrekksjakker mellom hver trening? 

Skrevet

kjør det på et sånt 20 minutt program 

Anonymkode: c4618...e9a

Skrevet

Jeg har ikke så store barn, men trener en del selv. Løper for det meste, så blir god og svett 😅 Når jeg kommer inn fra løpeturen vrenger jeg av meg alt tøy, og hiver det rett i maskinen. Starter den med én gang på kortprogram. Innimellom kjører jeg alt på 60 grader på vanlig program. Har kanskje 4 fulle sett med treningstøy? 

Kan guttene selv sette på treningsklærne når de kommer hjem? 

Anonymkode: 5693f...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...