Gå til innhold

Date, vin, normer og aldersforskjell. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 33, jeg er 24. Har et barn, delt omsorg. Han er godt utdannet og bereist, jeg er student. Han kjører bil, jeg har busskort.. Han eier leilighet, jeg leier leilighet. Han har mange venner, jeg har få. Så det er noen forskjeller der som gjør meg usikker og føler meg liten.
Ellers klaffer kjemien veldig bra og han er snill og kjekk. Har snakket ekstremt mye på nett og mobil. Møttes første og eneste gang ute og tok en øl. Hyggelig. Vi prater godt sammen. 

Om du blir invitert på middag, tar man med vin? Hvilken vin? Jeg liker rødvin, men drikker det kun ute fordi jeg ikke har peiling selv på hva jeg skal kjøpe.

Om jeg inviterer hjem, kan jeg servere en øl og sette på en film? Bare snakke og tenne noen lys heller? Må man lage mat? Jeg er helt elendig på kjøkkenet. Det lengste jeg kommer er taco med det helt vanligste. Lager aldri noe fancy og er veldig usikker på meg selv på den deler. Han vet jeg er rå på kjøkkenet og lager mye spennende. Jeg blir så flau og aner virkelig ikke hva jeg skulle lagt om jeg skulle invitere han.

Et annet issue. Jeg er fattig og har minimalt med penger. Skeier jeg ut med noe så har jeg ikke nok til mat eller betale regningene. Har råd til en kaffe på cafe, men ikke til å gå ut på restaurant eller lage dyre middager, reise eller betale for 2 på museum eller kino.. Syntes dette også er flaut og vanskelig ettersom han har 2 master, god jobb og høy lønn. Denne pengegreia og den store forskjellen har alltid vært vanskelig for meg. Vet ikke hvorfor denne delen sitter så langt inne, men syntes det er skikkelig flaut. Hva kan man si? Vi kan kun gå turer og spise grandis fordi jeg er blakk og kan ikke lage mat? :P 

Om han inviterer meg hjem til seg om 1 eller 2 date, er det da forventer sex? Jeg vil gjerne vente, kanskje 3-4 ganger i hvert fall. Syntes sex er bedre når man er forelsket og har kjent hverandre litt.  Om han inviterer meg hjem og vi drikker vin, er det da ok og gå hjem etter noen timer?

Har ikke hatt sex på 3 år av naturlige årsaker. Hadde mye sex før det. Denne delen er også vanskelig. 

Andre ting? Hva forventer en oppegående, smart, ordentlig mann på 33 år når han skal på date? Hva er normene? 

Takk :) 

Anonymkode: 6f35a...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende med date! 

Jeg har ikke fullt så stor aldersforskjell til min mann, men har vært borte i noe av det samme. Og nå, etter 10 år i lag, er jeg forresten blitt 33 år selv. Så jeg prøver meg på et svar 😅

Penger er alltid vanskelig for den som har lite, men desto lettere for den som har mer enn nok. Her har vi begge vært i begge posisjoner. Jeg tror du kommer veldig langt med å være ærlig. Har han lyst å spandere på deg, så la ham gjøre det. Og nei, det har ingen pris. Han forventer ikke sex tilbake (da er han dust). 

Hvis han er genuint interessert i mat, så har han sikkert lyst å lage mat til deg. Igjen, vær ærlig, og si at du ikke kan. Husk bare på at du garantert kan noe annet, som er like mye verd. Bare det at du har et lite barn gir deg en enorm erfaringsrikdom. Du kan sikkert mange ting som han ikke kan. 

Lykke til! 

Anonymkode: dd449...754

Skrevet

En oppegående mann vet inderlig godt at unge studenter har dårlig råd, så det trenger du ikke tenke på. Det hadde jeg bare fleiper med, om det var meg som var student. Noe sånt som: "ja, vil veldig gjerne at du kommer hit og besøker meg. Du vet, studenttilværelsen er såpass luksuriøs at jeg kan spandere en Big one pizza denne måneden, ikke bare nudler med ketchup, hehe". Er han interessert i deg bør han svare at tar på seg betalingen for mat osv. 

Forventninger om sex har ikke med alder å gjøre, mye mer personlighet, så det er umulig å svare på for oss. Bare vær tydelig selv, om han hinter til sex når du ikke er klar. Det er helt innafor å si at "jeg liker deg, og jeg liker å vente med sex til jeg kjenner deg bedre". 

Skrevet

Jeg vil tro at han forventer sex hvis dere treffes hjemme ja. Du må ikke lage mat, kan bestille men det blir gjerne dyrere da. Ikke pizza liksom. Ta med vin hvis du skal til ham. Be om anbefaling på polet (spør først hva dere skal spise). 

Anonymkode: 84e3b...cdf

Skrevet

Bare skriv og snakk om forventninger og press, det gjør jeg med min selv som jeg nylig har møtt. Ikke for å skremme han bort, men til å oppnå forståelse for situasjonen osv. 

Her har vi begge nok til å klare oss selv så vi tar ting på det nivået vi klarer, f.eks enkle, gode og billige middager. first price pasta f.eks. med kjøtt kjøpt på tilbud osv. Det viktigste er søren meg det å være sammen og kose seg, nyte tilværelsen. Jeg hadde ikke ønsket noe annet enn å kun tilbringe tid med den andre personen. Forklar slik du vil - jeg er student så jeg har ikke mye til overs utenom det jeg alt betaler på, men jeg ønsker å tilbringe tid med deg.

Romantiske ting kan helt fint skje uten den dyreste biffen og vinen for å si det slikt 😉

Du kan ta med vin eller velge å la være. Ta med en enkelt bukett med sommerblomster dersom han ikke er allergisk, en sjokolade til kos osv. hold det enkelt. 

Hvis du inviterer han hjem er det ikke forventet at du serverer alkohol, dersom du likevel gjør det så kan du velge mat som smaker godt med den alkoholen du velger. Likevel er det og greit å unngå å bli alkohol hver gang dere møtes. 

Film og levende lys, musikk og levende lys, bare prat og levende lys eller alt uten lys, alt funker 😉 Bare vær klar over at med film blir det ikke mye tid til prat f.eks og vanskeligere å bli kjent. 

Høres ut som du tenker mye over det økonomiske - men du kommer jo ikke til å ha dårlig økonomi resten av livet? Du er under utdanning! og om han har 2 masters så forstår han nok situasjonen. F.eks fleip med det økonomiske og si noe ala - ja du husker vel det du som og har studert at det er ikke mye til overs å rutte med. 

Ang. sex. om han er så fantastisk og har respekt for deg så venter han på deg 😄

Aller viktigst; senk skuldrene, nyt tiden sammen, snakk og bli kjent og kos deg masse !! 

Anonymkode: 50108...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...