Gå til innhold

Sliten å lei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med studier, å fikk svar på min siste eksamen i går, denne eksamenen gikk kjempe bra.

Så nå kommer jeg meg mest sannsynelig inn på studiet jeg ønsker til høsten, men det er her det tydeligvis blir problemer, for min samboer trodde sikkert ikke dette kom til å bli en realitet, så nå setter han kjepper i hjulene. Dette blir for slitsomt for han og han vil jeg skal ta en utdannelse som gir meg kun dag jobber.

Jeg har helt siden vi møtes jobbet turnus, så dette blir ikke noe nytt. Dette er et deltids studie, så jeg jobber ved siden av, å vil ikke tape noe økonomisk på det. Nå driver han å psyker meg ned sån at jeg blir usikker på om jeg klarer det, eller om jeg passer til jobben, eller om folk generelt vil bli behandlet av meg, om de vil synes jeg er ekkel eller dum eller noe. For ingen liker tydeligvis meg, og jeg skulle vel helst hvert hjemme å gjort livet til han enklere.

Anonymkode: e6afb...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å ha et slikt menneske i livet ditt? 

Anonymkode: 4a3b0...2b1

Skrevet

Høres ut som en fantastisk mann! Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg helt supert på skole og senere i arbeidslivet! Det du imidlertid bør tenke på er om samboeren din passer for deg!

Anonymkode: 146d5...162

Skrevet

Å ha en partner som jobber turnus er krevende. Å velge et slikt yrke er derfor noe dere bør bli enige om.

Anonymkode: 98f87...3b6

Skrevet

Situasjonen er blitt veldig vanskelig, å jeg føler jeg kveles.

Vi passer egentlig ikke sammen da vi har veldig forskjellige behov, men vi var unge da vi ble sammen, å fikk veldig fort barn.

jeg trenger hans støtte ang studiene, jeg trenger at han er posetiv til dette. Får jeg denne utdannelsen så vil vi ha det bedre økonomisk, å jeg vil klare meg bedre også hvis noe skulle skje.

jeg tenker kanskje det er lurt å ta han med til fvk sån at vi begge får luftet det vi sitter inne med, jeg føler han hele tiden prøver å kontrollere meg, han er ekstremt redd for å miste meg, å virker desperat på all bekreftelse.

Dette begynte etter at jeg sa at jeg ville studere, jeg har begynt å tatt litt bedre vare på meg selv, å dette gjør han ekstremt usikker. Jeg har vært i en dvale etter at jeg fikk ungene, å nå kjenner jeg at jeg har våknet å trenger å finne meg selv igjen. 

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha en partner som jobber turnus er krevende. Å velge et slikt yrke er derfor noe dere bør bli enige om.

Anonymkode: 98f87...3b6

Jeg har alltid gjort det, dette er ikke noe nytt for han. Han har jobbet 60 timer uker så jeg har ikke kunnet jobbe mer enn 50%. Hvis ikke jeg gjør noe med livet mitt så vil jeg slite når jeg blir gammel eller om vi går fra hverandre. Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid gjort det, dette er ikke noe nytt for han. Han har jobbet 60 timer uker så jeg har ikke kunnet jobbe mer enn 50%. Hvis ikke jeg gjør noe med livet mitt så vil jeg slite når jeg blir gammel eller om vi går fra hverandre. Hi

Du får begynne å psyke han ned siden han jobber såmye og det er deg ungene kommer til å bli hos når du går fra han. Gi tilbake med samme mynt en periode så han får kjenne på hvordan det er.

kanskje du da finner ut at du har det bedre uten han.

Anonymkode: 81202...9e5

Skrevet

Han velger å jobbe 150 % for at du ikke skal kunne jobbe mer enn 50 % - slik har han kontroll på deg, kan det virke som. Når du nå velger å gjøre noe som gjør at du kan forsørge deg 100 % selv, da vil han ikke lenger ha kontroll på deg.

Du skriver det selv - familievernkontoret høres ut som en god og nødvendig idé. Og om han ikke endrer seg så har du faktisk ikke bruk for ham i livet ditt. Du kan ikke ha en mann som sabotterer livet ditt og ikke vil ditt beste!

Lykke til med studiene :)

Anonymkode: 3db31...84f

Skrevet

Sett ned foten, stå på ditt! Du skjønner at han psyker deg ned, ikke la deg påvirke! Vær sterk og sikre deg selv! Dette er neppe et forhold som vil vare livet ut.. Med en ordentlig utdannelser står du sterkere! Drit i han! Han driter i deg.. 

Anonymkode: d3f25...341

Skrevet

Skal ta studiene uansett, har pratet med mamma å hun stiller opp som barnevakt hvis jeg trenger det.

Men jeg skal prøve å gi mer blanke i hva han sier å synes, dette gjelder ikke bare i studiene, men i alt.

Tusen takk for svar alle sammen.

hi

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal ta studiene uansett, har pratet med mamma å hun stiller opp som barnevakt hvis jeg trenger det.

Men jeg skal prøve å gi mer blanke i hva han sier å synes, dette gjelder ikke bare i studiene, men i alt.

Tusen takk for svar alle sammen.

hi

Se om du får ham med deg på familievernkontoret uansett, for det å ha det slik i forholdet er en stor belastning du ikke trenger når du skal studere.

Godt du har en mor som stiller opp for deg, og ser at studiene er det riktige for deg :)

Anonymkode: 3db31...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...