Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Har ei venninne som sendte meg melding i sted og lurte på om hun og mannen kunne ta med seg grillmat å komme på lørdag..Sa ja selv om vi ikke hadde noen planer om å grille i regn (er spådd)..Skrev det var greit og så vi kunne grille i 16-17 tiden..Det passer ikke så måtte komme kl.19..Da må jeg lage middag til minste som gjerne vil ha gosj og se på barne-tv lørdag kveld og da spiser ikke hun mat etterpå.. Er det frekt eller ikke? Jeg ble litt paff med det samme..De har da barnefri mens vi har alle 3 hjemme.. Anonymkode: 138ac...c67
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #2 Skrevet 20. juni 2017 Hva mener du er frekt her? At hun vil komme på besøk eller at du vil bestemme klokkeslettet? Anonymkode: 94aea...20d
Hengebukksvinet Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Venninna di er litt direkte,men ikke frekk.Om det ikke passer,så sier du bare det:-)
soleia Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Veninna di er direkte, og tåler nok at du er direkte attende, dersom det ikkje passar. Mellom vener må ein kunne snakke slik, utan å bli rekna som frekk.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 Da passer det ikke, så enkelt er det! Og det må du jo kunne si? Anonymkode: 67b71...c3e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 Synes ikke det er frekt,jeg kunne spurt om det samme selv.Regner med at folk klarer å si nei om det ikke passer.Å passer det ikke så er selvsagt det helt greit Anonymkode: 9dbfc...4f9
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 Dere er ikke så veldig gode venner, eller? Gode venner kan veldig godt spørre hverandre om slikt.. Anonymkode: 9923f...355
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ei venninne som sendte meg melding i sted og lurte på om hun og mannen kunne ta med seg grillmat å komme på lørdag..Sa ja selv om vi ikke hadde noen planer om å grille i regn (er spådd)..Skrev det var greit og så vi kunne grille i 16-17 tiden..Det passer ikke så måtte komme kl.19..Da må jeg lage middag til minste som gjerne vil ha gosj og se på barne-tv lørdag kveld og da spiser ikke hun mat etterpå.. Er det frekt eller ikke? Jeg ble litt paff med det samme..De har da barnefri mens vi har alle 3 hjemme.. Anonymkode: 138ac...c67 Det er frempå å spørre om de kan komme til dere uten å bli invitert, men synes ikke det er frekt. Jeg hadde satt pris på venner som var litt frempå og tok initiativ, skulle ønske jeg var sånn selv Jeg synes derimot det er frekt å ta det som en selvfølge at de kan diktere tidspunktet. Når dere sier hvilket tidspunkt som passer for dere, så burde hun absolutt ha forholdt seg til det. I tillegg til at det er deres hus og at dere i utgangspunktet ikke engang har invitert dem, bør de som har barn å ta hensyn til få legge de sterkeste føringene. Anonymkode: 499ae...8fc
Yellow Brick Road Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 Det er ingenting som er frekt i mine øyne. Hun: Kan vi ta med oss noe grillmat å komme bort på lørdag? - helt greitt spørsmål, og ikke uvanlig i mine kretser. Du: Ja, vi kan grille i 4-5-tida. - ikke noe frekt med det svaret. Hun: Det blir litt tidlig for oss, det må bli i sjutida. - helt greitt det også, det er lov å foreslå noe som en selv føler at passer bedre. Da har du to muligheter: 1. Jo, det går det også. Da lager jeg middag til veslemor tidligere sånn at hun får spise før barnetv...... 2. Så dumt, men det blir for sent for oss (med eller uten forklaring på hvorfor, uten går helt fint) Ingen av de svarene er frekke heller. Hva mener du egentlig at er frekt?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #11 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har ei venninne som sendte meg melding i sted og lurte på om hun og mannen kunne ta med seg grillmat å komme på lørdag..Sa ja selv om vi ikke hadde noen planer om å grille i regn (er spådd)..Skrev det var greit og så vi kunne grille i 16-17 tiden..Det passer ikke så måtte komme kl.19..Da må jeg lage middag til minste som gjerne vil ha gosj og se på barne-tv lørdag kveld og da spiser ikke hun mat etterpå.. Er det frekt eller ikke? Jeg ble litt paff med det samme..De har da barnefri mens vi har alle 3 hjemme.. Anonymkode: 138ac...c67 Hva mener du er frekt? Jeg ser ikke noe her som er frekt Hvorfor kan ikke minste spise gosj og se på barnetv selv om dere skal spise klokka 19.00? Kan hun ikke spise en brødskive i stedet for, er det virkelig krise at hun ikke vil spise grillmat etterpå? Hva er gosj forresten? Anonymkode: 8e836...5c1
Mostly Harmless Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Vil tro at gosj er godt, som i lørdagsgodt? Ellers enig med de andre. Hvis det ikke passer for dere klokka sju, så sier du det. Eller, om du har lyst på besøk, kan du gi din yngste middag tidligere slik at det ikke gjør noe om hun ikke er sulten klokka sju. Men det høres egentlig ut som du ikke har så lyst på besøk i det hele tatt, jf. at dere egentlig "ikke hadde planer om å grille i regn". I så fall vil jeg anbefale deg å bare takke nei helt fra starten ved en eventuell neste anledning. Nå synes du at de er frekke som spør om å komme klokka sju, når du egentlig synes du har strukket deg langt som tar imot besøk i det hele tatt. Men de som spør, tror jo at dere har lyst på besøk siden du takket ja, og opplever ikke seg selv som kravstore. Endret 21. juni 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 Er det rart det blir krig her i verden...?! 🤦🏻♀️ Anonymkode: 2561e...b29
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Skrevet 21. juni 2017 Er det rart det blir krig her i verden...?! 🤦🏻♀️ Anonymkode: 2561e...b29
the amazing spidermamma Skrevet 21. juni 2017 #15 Skrevet 21. juni 2017 Det er vel ikke hun som er frekk, men du som er utydelig. Hvis noe ikke passer, så må du vel klare å si ifra om det, du er da et voksent menneske.
MerraSomGår Skrevet 21. juni 2017 #16 Skrevet 21. juni 2017 Sånne samtaler har jeg og min venninne hele tiden. Ikke noe frekt med det. Begge to forteller den andre når det passer, så kan begge forholde seg til den andres muligheter. I denne samtalen vil du kunne si: "etter 19 er vanskelig for meg, ta det lørdag/søndag?" Eller noe lignende. Men folk er forskjellige, du er sikkert ikke vant til direkte tale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå