Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #1 Skrevet 20. juni 2017 Deigen lages slik at fordeigen hviler 30 minutt. Deretter lages den videre og hever i 45 minutt. Deretter trilles den til brød og legges i former og hever videre i nye 45 minutt. Så pensles de med egg og jeg snitter dype kange snitt i de, før de går inn i ovnen i 50 minutt på 200 gr. Og ALTID sprekker de, eller revner de...... why ?... Anonymkode: d7a2d...e0d
amandine Skrevet 20. juni 2017 #3 Skrevet 20. juni 2017 Ikke vet jeg, men det er litt rart at de sprekker når du snitter dem, til og med? Jeg skolder en del av melet, tilsetter resten, lar det heve en time eller to. Så baker jeg ut uten å elte særlig mye, legger dem i former og lar dem etterheve omtrent like lenge som deg. Jeg setter dem inn i ovnen nederst på 220 grader, skrur med en gang ned til 200 og steker dem i en time. Jeg pensler ikke, snitter ikke, og får jevne fine brød hver gang selv om oppskriften varierer etter håndmål og øyemål.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #4 Skrevet 20. juni 2017 Jeg leste brødrene. 😂😂😂 Prøv å elte deigen lenger og hold deg til to hevinger. Anonymkode: 32bfd...d8a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #5 Skrevet 20. juni 2017 Har du for varm ovn når du setter de inn kanskje? Om de får skorpe med en gang, men fortsetter å heve etterpå vil jo den skorpen sprekke. Anonymkode: 70c41...dfe
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du for varm ovn når du setter de inn kanskje? Om de får skorpe med en gang, men fortsetter å heve etterpå vil jo den skorpen sprekke. Anonymkode: 70c41...dfe Jeg setter mine inn i på maks varme (275) og skrur ned etter 10min. Brødene sprekker kun i snittene. Og det blir deeeeeilig god og sprø skorpe. Jummi! Anonymkode: 32bfd...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå