Gå til innhold

Glemt legitimasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal ta buss etterpå fra flyplassen. Der står det st jeg må vise gyldig legitimasjon. Men du tror ikke jeg tok med gamle bankkortet mitt, som gikk ut i januar.

Tror dere han bryr seg om det? Navnet og bildet av meg er på kortet....

Anonymkode: 982c2...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankkort har aldri vært gyldig legitimasjon, da må du ha enten pass eller førerkort.

Men det kan godt hende det holder med bankkort på bussen, og da tviler jeg på at han sjekker når det gikk ut.

Anonymkode: 57295...215

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bankkort har aldri vært gyldig legitimasjon, da må du ha enten pass eller førerkort.

Men det kan godt hende det holder med bankkort på bussen, og da tviler jeg på at han sjekker når det gikk ut.

Seriøst?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Troll

https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/gyldig-legitimasjon

Bankkort står.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun i utlandet bankkort er ugyldig legitimasjon. Jeg har alltid vist bankkort i butikken og på polet.

Endret av Øyne som ser!!
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha😂😂 Så de som ikke har førerkort drar med seg passet når de skal handle øl/dra på byen osv?😂😂 Du skjønner vel at det er helt feil...?🙄

Anonymkode: 29c94...f7b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Skal ta buss etterpå fra flyplassen. Der står det st jeg må vise gyldig legitimasjon. Men du tror ikke jeg tok med gamle bankkortet mitt, som gikk ut i januar.

Tror dere han bryr seg om det? Navnet og bildet av meg er på kortet....

Hvorfor må man vise legitimasjon på bussen?

Anonymkode: 40157...67c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hun har honnør kort.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje bussen går fra ett land til et annet 

Anonymkode: bfc14...38f

Skrevet

Det er mange som godtar bankkort som ID, f.eks polet, bussen og vegvesenet, men det er faktisk ikke lenger regnet som gyldig legitimasjon, så alle disse stedene kan de kreve bedre legitimasjon om de ønsker det. Det vil de også når vi bare får de nasjonale ID-bevisene på plass, som vanlig er Norge utrolig treg i forhold til mange andre land....

http://www.dinside.no/okonomi/bankkortet-skal-ikke-lenger-vaere-legitimasjon/61535460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...