Gå til innhold

Dere som jobber turnus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er bedt å jobbe dag eller kveld med tanke på tid med barna?

Anonymkode: 4e97a...0f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best

Skrevet

Dag

Selv om vi får en rolig og fin morgen når jeg jobber kveld skal jo ungene leveres til kjernetid i barnehagen. Nå går mine på skolen og forsvinner ut døra kl åtte uansett hvordan jeg jobbet 

Det deilige med kveldsvakt er at jeg får handlet, trent og gjort husarbeid før jobb mens ungene er i barnehage/skole. Da trenger jeg ikke gjøre det når jeg har jobbet dag og har ettermiddag/kveld med ungene 

Anonymkode: 918d1...e98

Skrevet

Kombinasjonen av dagvakter og kveldsvakter er det bra med turnus. Jeg blir sliten av mange kveldsvakter, for da sover jeg altfor lite om natta, men nyter jo og friformiddager, son i dag da jeg har god tid til å bake til skoleavslutning. Hvis jeg bare hadde dagvakter skjønner jeg ikke når jeg skulle gjort noe i huset. Men samtidig liker jeg jo best å ha dagvakter så jeg kan se barna og bli med på fotballkamper etc. 

Anonymkode: 6b596...871

Skrevet

Jeg jobber mest mulig natt. Fordi det er et tempo og et kaos og en travelhet i avdelingen jeg ikke holder ut! Jeg er så utslitt etter en hektisk dagvakt at jeg kollapser på sofaen hver gang.. 

Nattevakter er heller ikke særlig familievennlig, men sånn må det bare bli. Jeg får mer fri av å jobbe mye natt. 

Anonymkode: 1bfa2...512

Skrevet

Turnuslivet er så jævlig det!

Anonymkode: 233be...7f2

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber mest mulig natt. Fordi det er et tempo og et kaos og en travelhet i avdelingen jeg ikke holder ut! Jeg er så utslitt etter en hektisk dagvakt at jeg kollapser på sofaen hver gang.. 

Nattevakter er heller ikke særlig familievennlig, men sånn må det bare bli. Jeg får mer fri av å jobbe mye natt. 

Jeg synes nattevakter er mest familievennlig jeg da.. Mye fri og tid til husarbeid. Jeg sover på dagtid når huset er tomt og står opp når ungene kommer hjem fra skolen. Hjelper med lekser, lager middag og kan være med på div. aktiviteter. Det er jo helt perfekt. Forstår ikke hva som ikke er familievennlig med det? 

Skrevet
2 timer siden, Me and my monkey skrev:

Jeg synes nattevakter er mest familievennlig jeg da.. Mye fri og tid til husarbeid. Jeg sover på dagtid når huset er tomt og står opp når ungene kommer hjem fra skolen. Hjelper med lekser, lager middag og kan være med på div. aktiviteter. Det er jo helt perfekt. Forstår ikke hva som ikke er familievennlig med det? 

Jeg er konstant trøtt, uopplagt og får kort lunte.. Jeg jobbet selvfølgelig dagvakter og seinvakter i tillegg, 100%stilling. Så jeg har ingen døgnrytme overhode.. Vi har ingen mulighet til å sove eller slappe av ila av nattevaktene.. 

Mannen jobber også turnus, og vi møtes for det meste i døra.. Derfor lite familievennlig.. 

Skrevet

Medleverturnus er den turnusen jeg trives aller best med. 

Anonymkode: 3a289...358

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Medleverturnus er den turnusen jeg trives aller best med. 

Anonymkode: 3a289...358

Hva er det? 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er konstant trøtt, uopplagt og får kort lunte.. Jeg jobbet selvfølgelig dagvakter og seinvakter i tillegg, 100%stilling. Så jeg har ingen døgnrytme overhode.. Vi har ingen mulighet til å sove eller slappe av ila av nattevaktene.. 

Mannen jobber også turnus, og vi møtes for det meste i døra.. Derfor lite familievennlig.. 

Ok, da forstår jeg. Jeg arbeider i ren nattevaktsstilling, 50%. Det blir jo noe annet..

Skrevet

Eg får mest tid saman med ungane ved å jobbe dagvakter, spesielt no etter at dei har byrja på skulen og må ut tidleg uansett. Men eg set pris på kveldsvaktene som gjev meg huset for meg sjølv, og fred til å gjere husarbeid, handle, evt fylgje til lege/tannlege/helsesøster osv.

Sjølv synes eg turnusarbeid er greit, men mannen min er ikkje alltid like begeistra over å ha travle ettermiddagar når eg er på jobb.

Eg jobbar ikkje nattevakter no, men kjenner fleire som har valgt å jobbe i nattevaktstilling for å få mest mogleg tid saman med ungane. Sjølv slit eg med omstillinga av søvnmønster i tredelt turnus.

Skrevet

det er fordeler og ulemper både med dag og kveldsvakter. Dagvakter er best med tanke på tid og oppfølging av ungene. Når jeg har dagvakter forsvinner jeg ut av døra før ungene står opp, da må mannen få de opp før han drar. Har heldigvis så store unger nå at logistikken ikke er et problem for oss, ungene klarer seg selv. (12 og 17 år).

Det er deilig å komme hjem i 15-tiden og spise middag sammen og ha hele ettermiddagen fri.
Men det er også deilig å ha hele formiddagen for seg selv til husarbeid, handling, frisør og alt som må gjøres både i og utenfor huset.

Har ei uke hvor jeg har 3 ettermiddager etter hverandre, den synes jeg er tung.

Var i praksis hvor jeg bare gikk dag, og forstå ikke når folk som ikke jobber turnus får gjort noe som helst.

Anonymkode: 207e8...6c0

Skrevet

Hvor mange kvelder i uka har dere da? Hi

Skrevet

Jeg har to kvelder hver eneste uke. Det er ganske tungt, men veier opp at jeg  også har en del turnusfridager.

Jobber ikke i helsevesenet. 

Anonymkode: 6b596...871

Skrevet

På 5 uker har jeg 18 skift.  Går som det suser.

Anonymkode: 0b4cc...310

Skrevet

Jeg har 10 kveldsvakter og 19 dagvakter i løpet av 6 uker. Synes forsåvidt det går greit, bortsett fra at det blir tyngre for hvert år å gå kveldsvakt med påfølgende dagvakt.

Anonymkode: 927a4...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...