Gå til innhold

Hjelp med nettbutikk-trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står det noe i loven om dette? Har jeg noen krav?

Jeg bestilte en vare fra en kjent nettbutikk, hele nettbutikken er på norsk og de har til dels norsk kundeservice. Fått god kritikk på «kritikk-nettsider», men problemet er at jeg mottok helt feil vare. Fullstendig feil vare. Ligna ikke engang. Jeg ringte inn og spurte hva jeg skulle gjøre nå som dette var hendt, og jeg fikk beskjed om at jo, jeg kunne sende den tilbake igjen, da. Så skulle jeg få refundert beløpet. Og det gjorde jeg.

Jeg har nå fått tilbake pengene, men kun for selve varen!

Problemet er at frakten kom på hele 99 kroner (PLUSS bensinpenger for å dra på posten for å hente, og levere inn, pakken…!). Jeg får ikke tilbake frakten! Selv om det er deres feil at jeg fikk feil pakke!
Kan jeg kreve å få tilbake hele summen? Dvs de 99 kronene jeg betalte for ingenting... 

Anonymkode: 2696e...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Returfrakten skal du få dekket, men bensinen må du stå for selv.

Anonymkode: abcbe...ab5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Returfrakten skal du få dekket, men bensinen må du stå for selv.

Anonymkode: abcbe...ab5

Ja ;) Det var bare et eksempel på "tort og svie", men godt at jeg kan kreve frakten tilbake. Hvordan gå frem? 

Skrevet

Altså. Spørsmålet er:
Kan jeg kreve å få tilbake frakten? Ikke returfrakten.

Saken er at "la oss si" at varen kostet 99 kroner. Og frakten for å få tilsendt varen til postkontoret kostet 99 kr.

Det er 198 kroner. Som er trukket fra min konto. Men jeg har kun fått tilbake 99 kroner, kun det varen kostet. Jeg har ikke fått tilbake det jeg betalte i frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...