Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Lille fikk rota virus vaksinen på onsdag. Han har siden ikke vert i form, vondt i magen, rar farget bæsj og mye oppkast. Det går nok over og tror ikke han er i noe fare for uttørking da det går en god del mellom oppkastene. Men helsesøster har satt han opp på 3 vaksiner to mmr og en rotavirus vaksine på tre måneders kontrollen. Etter å ha sett hvordan han reagerer på kun den ene rota virus vaksinen ønsker jeg virkelig ikke at han skall få de tre samtidig! Har forstått det slik at rotavirus må gis i ett bestemt tidspunkt ellers har den ikke virkning. Kan jeg si til helsesøster at jeg ikke ønsker mmr vaksinen samtidig? Altså at den gis litt senere en-to uker? Hva hadde dere gjort i dette tilfellet? Anonymkode: 8fb4b...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Rota dose 2 må gis før en viss alder (og så og så lenge etter dose 1). Så lettere å flytte på mmr. Ring helsestasjonen i morgen å spør. Jeg har flyttet vaksiner grunnet feber hos barnet, det var ikke noe problem. Tok kontrollen som vanlig, og kom bare innom ei uke senere for et stikk. Anonymkode: e77bb...d67
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Rota dose 2 må gis før en viss alder (og så og så lenge etter dose 1). Så lettere å flytte på mmr. Ring helsestasjonen i morgen å spør. Jeg har flyttet vaksiner grunnet feber hos barnet, det var ikke noe problem. Tok kontrollen som vanlig, og kom bare innom ei uke senere for et stikk. Anonymkode: e77bb...d67 Ok takk ja det var det jeg også tenkte, da ringer jeg i morgen Anonymkode: 8fb4b...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Jeg har aldri gitt ungene mine flere vaksiner samtidig jeg. Det er jo flere vaksiner som gis samtidig, en i hvert lår. Det synes jeg ikke noe om. Skulle barnet bli syk og få en reaksjon vet man jo ikke hvilken av vaksinene det reagerte på... Så jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet, men hatt en del flere besøk på helsestasjonen enn andre fordi de bare har fått en vaksine om gangen. Du er mamma, du bestemmer. Det er ikke noe problem å flytte på mmr noen uker. Anonymkode: c000f...319
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Mmr vaksine ved tre mnd? Det er ikke trippelvaksine og Hibvaksine du tenker på? Anonymkode: 7a971...5b5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mmr vaksine ved tre mnd? Det er ikke trippelvaksine og Hibvaksine du tenker på? Anonymkode: 7a971...5b5 Jo det kan hende, jeg mener hun sa mmr men kan hende jeg blander. Var i alle fall snakk om tre vaksiner samtidig og det ønsker jeg å unngå Anonymkode: 8fb4b...5a3
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #7 Skrevet 20. juni 2017 Det er trippelvaksinen som settes på 3 mnd kontrollen, MMR kan tidligst settes ved 9 mnd, men den er ikke en del av vaksinasjonsprogrammet før 15 mnd. Du kan be om at vaksinene settes ved forskjellig tidspunkt, altså at du får rotavirusvaksinen nå (den bør ikke vente lengre enn 12 uker), også trippelvaksinen (det er 2 sprøyter, 1 i hvert lår) senere. Vi skal faktisk avgårde å ta disse vaksinene idag, vi kjører på med alle samtidig. Heller en runde med litt bivirkninger enn 3 runder med bivirkninger.. :-) Anonymkode: c51f3...24e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er trippelvaksinen som settes på 3 mnd kontrollen, MMR kan tidligst settes ved 9 mnd, men den er ikke en del av vaksinasjonsprogrammet før 15 mnd. Du kan be om at vaksinene settes ved forskjellig tidspunkt, altså at du får rotavirusvaksinen nå (den bør ikke vente lengre enn 12 uker), også trippelvaksinen (det er 2 sprøyter, 1 i hvert lår) senere. Vi skal faktisk avgårde å ta disse vaksinene idag, vi kjører på med alle samtidig. Heller en runde med litt bivirkninger enn 3 runder med bivirkninger.. :-) Anonymkode: c51f3...24e Ok takk dessverre var det ikke snakk om lette bivirkninger. Han spøy ned helsesøsteren det var da det begynnte ca 2 min etter st han fikk den i munnen. Han har vert dårlig siden! Anonymkode: 8fb4b...5a3
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #9 Skrevet 20. juni 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok takk dessverre var det ikke snakk om lette bivirkninger. Han spøy ned helsesøsteren det var da det begynnte ca 2 min etter st han fikk den i munnen. Han har vert dårlig siden! Anonymkode: 8fb4b...5a3 Det er ikke noe annet han har reagert på da? At han har spist noe før, blitt smittet av npe før eller ikke tålte noe av bestanddelene i vaksinen? Siden det kom så brått på? Anonymkode: 78c02...dcf
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe annet han har reagert på da? At han har spist noe før, blitt smittet av npe før eller ikke tålte noe av bestanddelene i vaksinen? Siden det kom så brått på? Anonymkode: 78c02...dcf Nei han fikk vaksinen dobbelt opp fordi han spøy den opp. Er vaksine i munn. Er tydelig den reaksjonen kommer av. Jeg kvier meg egentlig til å gi han runde Nr2. På den andre siden må han få den vaksinen fullt ut, for om han reagerer slik på bare vaksinen, hvordan hadde kroppen hans reagert om han faktisk fikk sykdommen !! Men som jeg skrev går det jo greit ingen fare for uttørking og slikt da han for i seg mye veske og kun oppkast en gang om dagen ca. Anonymkode: 8fb4b...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå