Gå til innhold

Hvorfor analyserer jeg hva jeg har sagt hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg har pratet på møte, dersom jeg sier noe høyt foran kollegaer i plenum, i kjølevannet etter samtale med andre foreldre og andre situasjoner sitter jeg og analyserer hva jeg har sagt, hvordan jeg kunne ha sagt ting annerledes, og til tider føler jeg meg flau og dum mange dager i etterkant. Det kvernet i bakhodet hele tiden. Hvorfor er det slik? 

Får tilbakemeldinger på at jeg er dyktig i jobben, har mange venner og kommer ikke på noen grunn til å føle slik. Noen som har det likt? 

Anonymkode: 23e75...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, helt likt. Jeg kan til og med føle meg helt elendig hvis jeg kommer til å tenke på noe dumt jeg sa for flere år siden. Rødmer og blir varm i toppen, kvalm og skikkelig nedfor. Må distrahere meg selv med noe annet for å klare å slutte å tenke på det.

Jeg har sosial angst, så tenker det har sammenheng med det for min del.

Anonymkode: 7d457...a41

Skrevet

Kjenner mange som deg. Har du en snev av sosial angst?

Det er ikke uvanlig, bør vel ikke sykeliggjøre alt heller.

Men det høres litt slitsomt ut.

Anonymkode: 4f9ac...3a3

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. Sterkere før kanskje. Jobber for å bli mer utadvendt, sosial og trygg i slike situasjoner. Og etterhvert som selvtilliten øker minsker behovet for å analysere alt i etterkant. 

Bare så det er sagt tror jeg absolutt ikke at jeg har noe sosial angst slik som noen andre nevner.

Anonymkode: a7d24...c83

Skrevet

Er ikke det helt vanlig?! 

Anonymkode: 2214e...ed1

Skrevet

Jeg har nok ikke sosial angst, men denne følelsen har blitt sterkere de siste årene. Har gått lenge hjemme i permisjon, så kanskje det blir bedre etterhvert. 

Skrevet

Sånn er jeg og.

Anonymkode: 2c7e2...caf

Skrevet

Sånn er jeg og, men jeg har begynt med en ny greie - å gi beng. Bare rett og slett gi faen. Funker faktisk!

Anonymkode: d7b31...f5c

Skrevet

Samme her! Prøver å tenke at de tenker like mye over mine utsagn som jeg over deres. Altså, lite. 

Men det kan gnege fordetom

Anonymkode: 3164a...00f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nok ikke sosial angst, men denne følelsen har blitt sterkere de siste årene. Har gått lenge hjemme i permisjon, så kanskje det blir bedre etterhvert. 

Eg og har det sånn på slutten av permisjonsperidodar. Det går over når ein byrjar å jobbe igjen og omgåast meir folk for min del iallefall. Eg får fylleangstfølelse etter ein kveld med kjeks og kaffi og tre venninner (vore heime eit år no, skal heldigvis straks i jobb igjen) 😂😂. 

Anonymkode: 2c0cf...8ea

Skrevet

Du er kanskje veldig opptatt av å bli likt. Og har et selvbilde som kun henter næring utenfra (andres anerkjennelse). 

Tror det er viktig at du begynner å jobbe med å stole på deg selv og å gi deg selv positiv feedback. Og ikke sitte og vente på applaus fra andre. Det er ikke de som skal definere deg.

Anonymkode: 146c0...862

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter jeg har pratet på møte, dersom jeg sier noe høyt foran kollegaer i plenum, i kjølevannet etter samtale med andre foreldre og andre situasjoner sitter jeg og analyserer hva jeg har sagt, hvordan jeg kunne ha sagt ting annerledes, og til tider føler jeg meg flau og dum mange dager i etterkant. Det kvernet i bakhodet hele tiden. Hvorfor er det slik? 

Får tilbakemeldinger på at jeg er dyktig i jobben, har mange venner og kommer ikke på noen grunn til å føle slik. Noen som har det likt? 

Det heter sosial angst. Du er ikke alene, mange har dette i lett eller mer alvorlig grad..

Anonymkode: d0e76...e5b

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det heter sosial angst. Du er ikke alene, mange har dette i lett eller mer alvorlig grad..

Anonymkode: d0e76...e5b

Ja la oss slenge ut diagnoser! Du er helt sikkert kompetent til det 👍

Anonymkode: a7d24...c83

Skrevet

Jeg har det helt likt og jeg har ikke sosial angst! Haha, artig, trodde jeg var ganske alene om å ha det slik, men tydeligvis ikke! Jeg greier å riste det av meg, da, meb tankene kommer innimellom like forbasket.

Anonymkode: b0208...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...