Gå til innhold

Aaaaargh! Har så vanskelig hud 🙁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har seborreisk eksem. Har daglige utbrudd på nesevingene, mellom øyenbrynene, noen ganger også i pannen og på haken. Bruker hydrokortison daglig, noe som selvsagt ikke er bra. Så får jeg tidvise kviseutbrudd, men alle remedier jeg kan ha på forverrer eksemen. I tillegg har jeg litt uønsket hårvekst rundt munnen, og jeg har ingen god metode å fjerne dette på som ikke gir meg eksem eller kviser. 

Noen som har råd??

Anonymkode: f0ccc...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos legen og fått resept på krem som er for seborreisk eksem? Om ikke er isåfall det det første jeg ville gjort ;)

Jeg sliter med atopisk eksem og psoriasis, eneste kremen jeg kan bruke i ansiktet er Miniderm fra ACO, den hvite og blå (fås kjøpt på apoteket). Også bruker jeg en rens fra Vichy, det er en 3i1, sminkefjerner, toner og fuktighet. Den skal egentlig ikke skylles av, men jeg skyller av litt likevel :P

Av solkrem bruker jeg en fra apoteket fra Cliniderm, for sensitiv og tørr hud, den koster, men er totalt verdt det! :)

Anonymkode: 5181c...ddf

Skrevet

Har du forsøkt å pine deg gjennom et par månder uten å bruke noen kremer, salver eller såper?

Anonymkode: 0d3ce...722

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du forsøkt å pine deg gjennom et par månder uten å bruke noen kremer, salver eller såper?

Seborreisk eksem er sopp i huden, funker dårlig å ikke behandle det ;)

Skrevet

Men hvis det IKKE er seborré, så er hydrokortison bare med på å gjøre det verre. Eksem rundt nesevingene kan være dermatitt, som blir mye verre av kortison! 

Anonymkode: 48a6c...3f9

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seborreisk eksem er sopp i huden, funker dårlig å ikke behandle det ;)

Alle har den soppen, men den skaper ikke problemer for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...