Gå til innhold

Wellbutrin og Lamictal sammen (har kronisk migrene) God kombo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svært plaget av migrene! Bruker Wellbutrin for i det hele tatt å være oppegående. Den har gitt meg et bedre liv med tanke på energi og pågangsmot. Ingen forebyggende medikamenter har hjulpet meg tidligere. Fikk Lamictal idag, som forebyggende mot migrene. Den virker jo på andre ting også! Håper på bare positiv effekt! Starter forsiktig, trapper opp litt og litt. Noen GODE erfaringer her, med denne kombinasjonen? Vil ikke høre om stygge bivirkninger, for da begynner jeg bare å tenke på det istedet ;-) *Håpefull*

Anonymkode: 779cf...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker begge deler! Tidligere hadde jeg migreneanfall 2-3 ganger i måneden, nå har jeg ikke hatt det på nesten et år, siden jeg startet opp med wellbutrin. Fått mye mer energi også. Håper det virker på deg også! Bare hold ut første ukene, oppstarten kan være ubehagelig, men det går over. 

Anonymkode: 73b52...a89

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker begge deler! Tidligere hadde jeg migreneanfall 2-3 ganger i måneden, nå har jeg ikke hatt det på nesten et år, siden jeg startet opp med wellbutrin. Fått mye mer energi også. Håper det virker på deg også! Bare hold ut første ukene, oppstarten kan være ubehagelig, men det går over. 

Men er ikke Wellbutrin tabletter mot depresjon?

Anonymkode: eb608...c70

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uvanlig å bruke antidepressiva i forebyggende behandling av migrene. Lamictal brukes jo både i behandling av epilepsi og bipolar lidelse, men har også effekt som forebyggende behandling for migrene (og sikkert andre ting jeg ikke kjenner til). 

Hovedinnlegger: jeg har ikke erfaring med kombinasjonen, men blir veldig glad hvis du oppdaterer meg på effekten av behandlingen! Jeg går på på en kombinasjon av topamax og lamictal som forebyggende behandling, men bivirkningene av topamaxen er veldig kjipe. Alternativet ved å slutte på behandlingen er jo uansett verre, men jeg er veldig åpen for å prøve noe nytt! 

Skrevet
På 6/20/2017 den 0.49, Anonym bruker skrev:

Jo, og det er også røykesluttmedisin. Og opprinnelig noe for blodtrykk hvis jeg husker rett. Tabletter har mange virkninger. I tillegg kan de reagere annerledes i kombinasjon med andre. 

Skrevet

Jo Wellbutrin inneholder dopamin og noradredalin, så det virker løftende på meg, da jeg blir trøtt og sliten av å ha kronisk migrene. Sluttet å røyke med en gang, og jeg røyket svært lite fra før, men måtte bare ha 1-3 røyk hver dag.. og nå er det helt røykestopp! Sjokoladesuget er mye mindre også. Har sluttet på Levaxin også!!

Har nå tatt 25 mg Lamictal i tillegg, for å forebygge migrene. Blir 4.dagen idag. Har ikke hatt migrene disse dagene! Det er STORT for meg, da migrenen har overtatt helt det siste året, og har måttet ta triptaner. Istedet for smerter føles det litt som et vakuum i hodet, og mulig det er pga at jeg våkner kl. 06 hver dag nå...Sover mye mindre...Jeg trenger egentlig endel søvn...Det kan være denne komboen da...Rart å merke endring så fort, på så liten dose?

HI

Skrevet
På 20.6.2017 den 8.07, beef sister skrev:

Det er ikke uvanlig å bruke antidepressiva i forebyggende behandling av migrene. Lamictal brukes jo både i behandling av epilepsi og bipolar lidelse, men har også effekt som forebyggende behandling for migrene (og sikkert andre ting jeg ikke kjenner til). 

Hovedinnlegger: jeg har ikke erfaring med kombinasjonen, men blir veldig glad hvis du oppdaterer meg på effekten av behandlingen! Jeg går på på en kombinasjon av topamax og lamictal som forebyggende behandling, men bivirkningene av topamaxen er veldig kjipe. Alternativet ved å slutte på behandlingen er jo uansett verre, men jeg er veldig åpen for å prøve noe nytt! 

Jeg har og kronisk migrene, og prøvd litt av hvert. Medisinene Wellbutrin og Lamictal har jeg ikke hørt om engang, heller ikke kombinasjonen mellom de to. Men kanskje de hadde vært noe å prøve for meg og. Topimaxen funket ikke for meg :(

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har og kronisk migrene, og prøvd litt av hvert. Medisinene Wellbutrin og Lamictal har jeg ikke hørt om engang, heller ikke kombinasjonen mellom de to. Men kanskje de hadde vært noe å prøve for meg og. Topimaxen funket ikke for meg :(

Jeg har heller ikke hørt om de. Topimax fungerte ikke for meg heller. Jeg får betablokker som forebyggende og med det har jeg 5-10 færre anfall per mnd (var oppe i alt fra 17-22 anfall per mnd).

Anonymkode: 8b8ef...e00

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har heller ikke hørt om de. Topimax fungerte ikke for meg heller. Jeg får betablokker som forebyggende og med det har jeg 5-10 færre anfall per mnd (var oppe i alt fra 17-22 anfall per mnd).

Hvilken betablokker hjelper for deg? Jeg får botoxbehandling med noe virkning

Skrevet

Lamictal er epilepsi medisin (som topimax er også ) men har i tillegg flere fordeler. Humørstabiliserende , og skal ikke gi vektøkning. Topimax var ikke kjekt for meg heller! 

Wellbutrin har ikke hjulpet på migrenen min, men har mer energi og er mer positiv selv om jeg har migrene... Håper Lamictal hjelper forebyggende slik den skal! 

HI

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken betablokker hjelper for deg? Jeg får botoxbehandling med noe virkning

Metoprolol sandoz. Økt fra 12,5 mg til 50. Skal vurderes til videre økning neste gang jeg er hos nevrolog. Hittil i juni har jeg bare hatt 13 anfall og det er veldig behagelig. Om de synker ned til 5, så kan jeg begynne å jobbe igjen!! Gleder meg😀

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Metoprolol sandoz. Økt fra 12,5 mg til 50. Skal vurderes til videre økning neste gang jeg er hos nevrolog. Hittil i juni har jeg bare hatt 13 anfall og det er veldig behagelig. Om de synker ned til 5, så kan jeg begynne å jobbe igjen!! Gleder meg😀

Søren, håpte det var noe jeg ikke hadde prøvd. Jeg skal begynne å jobbe litt nå, men har fremdeles altfor mye anfall, så jeg begynner å bli litt desperat :( Lurer på om jeg ikke skal spørre legen om jeg kan prøve den blandingen til hi

Beklager hi, ikke meningen å kuppe tråden din :(

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lamictal er epilepsi medisin (som topimax er også ) men har i tillegg flere fordeler. Humørstabiliserende , og skal ikke gi vektøkning. Topimax var ikke kjekt for meg heller! 

Wellbutrin har ikke hjulpet på migrenen min, men har mer energi og er mer positiv selv om jeg har migrene... Håper Lamictal hjelper forebyggende slik den skal! 

HI

Lurer på om jeg skal spørre legen min om å prøve den kombinasjonen der. Eller det sånn at når man har prøvd en type epilepsimedisin, så er det ikke vits å prøve en annen type epilepsimedisin? Den forrige legen min var litt sånn som mente det

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søren, håpte det var noe jeg ikke hadde prøvd. Jeg skal begynne å jobbe litt nå, men har fremdeles altfor mye anfall, så jeg begynner å bli litt desperat :( Lurer på om jeg ikke skal spørre legen om jeg kan prøve den blandingen til hi

Beklager hi, ikke meningen å kuppe tråden din :(

Har du immigran i sprøyteform? Det har jeg fått og har mange færre besøk på legevakten for å sette smertestillende sprøyte. Den settes i mage eller lår, legg deg ned i 20 min med øynene lukket og så er man i himmelen på nesten samme måten som når man setter Voltaren eller morfin på legevakten

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du immigran i sprøyteform? Det har jeg fått og har mange færre besøk på legevakten for å sette smertestillende sprøyte. Den settes i mage eller lår, legg deg ned i 20 min med øynene lukket og så er man i himmelen på nesten samme måten som når man setter Voltaren eller morfin på legevakten

Ja, har den og, men synes ikke den fungerer så godt desverre :( . Men jeg har aldri vært på legevakten for å sette sprøyte heller, er det vanlig for folk med mye migrene?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har den og, men synes ikke den fungerer så godt desverre :( . Men jeg har aldri vært på legevakten for å sette sprøyte heller, er det vanlig for folk med mye migrene?

Vet ikke. Jeg ender opp der minst et par ganger i mnd. Jeg får så kraftige anfall at jeg ber folk drepe meg, rive av meg hodet, slå meg i svime og skyte meg for at jeg skal slippe smertene. Ikke får jeg sove og har jeg tatt tabletter kan jeg ikke sette sprøyte og omvendt og så har jeg kvalmestillende, men de hjelper sjelden og jeg kaster opp i lang lang tid. Anfallene stopper ikke av seg selv og da må jeg på legevakten og sette Voltaren. 

Skrevet

Jeg føler at dette er rett medisinering for meg, foreløpig, for jeg har brukt triptaner hver dag over en lang periode med mye påkjenninger. Har aldri vært på legevakten for å få morfin, men burde gjort det!!

Igår fikk jeg litt migrene murring hos frisøren, ikke i form. Men så, kjøpte meg en nøttebar og boksebrus på helsekosten (det var nærmest) og vips så var alt borte! Nesten aldri skjedd før, så det ser ut til at Lamictalen funker allerede! Da er det nok en bra kombo for meg :-)

Det finnes ikke noe regel om det med epilepsimedisin som noen spurte om her. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...