Gå til innhold

Angående mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører tidvis om mobbeoffer som velger å bytte skole for å komme bort fra mobbing. Alle er vi vel enige i, sett svart/ hvitt, at det egentlig er mobberen som burde buttet skole.

Hvorfor er det egentlig slik? Har forstått det slik at dersom foreldre nekter, kan ikke skolen tvinge elever (mobberern) til å bytte skole? Har i bunn og grunn skolen ingen makt? Foreldre bestemmer alt?

Anonymkode: c4ff4...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hører tidvis om mobbeoffer som velger å bytte skole for å komme bort fra mobbing. Alle er vi vel enige i, sett svart/ hvitt, at det egentlig er mobberen som burde buttet skole.

Hvorfor er det egentlig slik? Har forstått det slik at dersom foreldre nekter, kan ikke skolen tvinge elever (mobberern) til å bytte skole? Har i bunn og grunn skolen ingen makt? Foreldre bestemmer alt?

Selvfølgelig kan ikke skolen bestemme at en elev skal bytte skole! 

Men folk står fritt til bytte.

Mobbesaker er ikke enkle. Hadde de vært det hadde ikke problemet vært så stort.

I blant er det til og med slik at den som står bak over for de voksne greier å fremstille seg som et offer. 

Å ta hevn over en mobber løser ingenting.

Anonymkode: 6e935...5d6

Skrevet

Min datter ble mobbet, og vi byttet skole. Men det er fordi skolen ikke tok tak i det, og skulle beskytte mobberne. Foreldrene der skulle ikke få vite noe. Og på denne skolen, er det mange elever som bytter skole, fordi de blir mobbet, og skolen gjør ikke noe med det. Skolen presenterer seg som en 100% mobbefri skole. Og at de tar mobbing svært alvorlig. Og for oss, var det lettere å bytte skole, enn å kjempe mot systemet. Og vi hadde et barn, som ikke klarte å gå på skolen tilslutt. Så da byttet vi, og barnet kom seg på skolen hver dag, fikk nye venner, og trives utrolig godt.

Anonymkode: 50fce...a88

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter ble mobbet, og vi byttet skole. Men det er fordi skolen ikke tok tak i det, og skulle beskytte mobberne. Foreldrene der skulle ikke få vite noe. Og på denne skolen, er det mange elever som bytter skole, fordi de blir mobbet, og skolen gjør ikke noe med det. Skolen presenterer seg som en 100% mobbefri skole. Og at de tar mobbing svært alvorlig. Og for oss, var det lettere å bytte skole, enn å kjempe mot systemet. Og vi hadde et barn, som ikke klarte å gå på skolen tilslutt. Så da byttet vi, og barnet kom seg på skolen hver dag, fikk nye venner, og trives utrolig godt.

Anonymkode: 50fce...a88

Høres ut som om vi hadde barn på samme skole. Utrolig frustrerende også for oss med barn på sidelinjen. Veldig bra at barnet deres fikk det bedre på ny skole.

Anonymkode: 95827...b31

Skrevet

Så godt å høre at ungene deres fikk det bedre etter skolebytte😊!

Jeg lurte ikke fordi jeg vil ta hevn eller noe. Jeg lurte rett og slett fordi jeg i mitt hode tenker at det er/ kan være dårlig gjort at det er mobbeofferet som må bytte skole, mens mobberen kan ture i vei som han/ hun vil.

Har kun hørt om mobbeoffer som har byttet skole. Kanskje dette er det beste? At det er det som er veien å gå?

Samtidig så skurrer det. Hvilke signaler sender dette til mobberen?

hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre at ungene deres fikk det bedre etter skolebytte😊!

Jeg lurte ikke fordi jeg vil ta hevn eller noe. Jeg lurte rett og slett fordi jeg i mitt hode tenker at det er/ kan være dårlig gjort at det er mobbeofferet som må bytte skole, mens mobberen kan ture i vei som han/ hun vil.

Har kun hørt om mobbeoffer som har byttet skole. Kanskje dette er det beste? At det er det som er veien å gå?

Samtidig så skurrer det. Hvilke signaler sender dette til mobberen?

hi

Mobberne er også barn. Skolen har faktisk ansvaret også for de barna som gjør slemme ting, og de barna har også rett til utdanning, trygghet osv. Så hele situasjonen skal løses av de voksne, ikke dyttes på f eks en tiåring og skyldplasseres der.

Anonymkode: dd293...7e1

Skrevet

Barnet mitt ble mobbet og fysisk angrepet på skolen. Vi byttet skole. Det var fordi skolen gjorde ingenting for å bedre situasjonen og fordi barnet mitt mest sannsynlig ville fått skylda om mobberne måtte byttet skole. Ønsket ikke å utsette barnet for det og ville heller gi barnet en ny start på en ny skole.

Anonymkode: 255f4...e9f

Skrevet

Ofte er det vel heller ikke slik at det er én mobber og ett offer. Mange som blir mobbet blir plaget av et større miljø. Lite gjennomførbart å flytte en diger gjeng til naboskolen. Slike saker er vel ofte sammensatte.

Anonymkode: 70426...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...