Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Jeg skal inn på Riksen om et par uker for å ta angiografi ifb med en operasjon. Er det noen som har gjort det før og kan fortelle meg litt om det? 😊 Anonymkode: 119ce...789
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har deltatt og observert veldig mange, om ikke annet. Kan jeg hjelpe? Hva lurer du på? Anonymkode: 37341...6b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har deltatt og observert veldig mange, om ikke annet. Kan jeg hjelpe? Hva lurer du på? Anonymkode: 37341...6b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Takk! Det var ingen info i brevet fra sykehuset, annet en klokkeslett og hvor jeg skulle møte opp. Jeg skulle også møte dagen før, for noen "forberedelser", men fikk ingen forklaringer hva det gikk ut på. Jeg lurer egentlig bare på hva som skjer dag 1 og hvor lang tid selve inngrepet tar på dag 2 og så forstod jeg det slik at man må ligge stille noen timer etterpå og en bekjent sa også at han hadde vondt for å gå i noen dager etterpå og mente at det var vanlig, så jeg lurer også på om jeg bør forvente fravær fra jobb noen 2-3 dager etter (jeg har en veldig fysisk jobb hvor jeg er på beina hele dagen og sitter kun i lunsjpausen). Det hadde vært greit for sjefen min å vite om hun må sette noen inn for meg utover de dagene jeg er på sykehuset. Jeg skjønner jo at det er ingen som kan svare på på forhånd hvordan akkurat jeg blir påvirket, siden det er sikkert individuelt også, men kanskje du kan gi meg en liten pekepinne, rent erfaringsmessig? 🤗 Anonymkode: 119ce...789
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har jo ikke selv noen erfaring i hvordan det er etterpå, men jeg fant infoskrivet for Ous (og det inkluderer riksen). Les dette, og hvis det er noe du lurer etterpå så spør http://ous.prod.fpl.nhn.no/pasient/undersøkelser/angiografi Anonymkode: 37341...6b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 Bare hyggelig Lykke til på undersøkelsen 😊 Anonymkode: 37341...6b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 Litt vanskelig å svare på når du ikke sier hva du skal ta angiografi av De fleste tenker nok på hjerteundersøkelsen, og da går de inn i lysken med utstyr. Det kan gjøre det litt vanskelig/ubehagelig å gå, og man må ligge stille slik at innstikksstedet får gro. Men det finnes andre typer angiografi også. Anonymkode: bfd03...8aa
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har en carotid body tumour, altså en svulst på hovedpulsåren i halsen som skal fjernes. Så kirurgen vil sjekke at årene opp i hodet fungerer bra begge sider, hvis åren med svulsten må stenges midlertidig eller permanent. De vil sikkert også sjekke blodtilførsel til svulsten. Anonymkode: 119ce...789
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 Da vil jeg tro det er to muligheter. At de enten skal inn med kontrast og gjennomlysning som et inngrep med lege tilstede, da går de inn til blodårene i håndledd eller lyske, fører et rør opp dit de skal, sprøyter inn kontrast og tar bilder underveis, ELLER CT/MR med kontrast via vanlig venflon. Forberedelsene vet jeg ikke noe om, blodprøver for å sjekke nyrefunksjon? Jeg vil tro du må ringe for å få svar på de spørsmålene du har. Anonymkode: bfd03...8aa
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 Takk, jeg får spørre den første dagen! Anonymkode: 119ce...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå