Gå til innhold

Dere som er ca 30 år og eier bolig og har høyere utdanning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger årsinntekt har dere i lån tilsammen?

Hvordan opplever dere deres økonomiske situasjon? Trangt eller romslig?

Anonymkode: 8d010...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har høyere utdannelse med det å gjøre?

Vi hadde ca 1,8 ganger årsinntekt i lån da vi var rundt 30, 1 barn. Nå har vi ca 3 ganger, like romslig økonomi som for noen år siden, 2 barn. Vi kunne hatt 4 ganger, men hadde ikke kunnet levd slik vi gjør nå.

Anonymkode: 5f1eb...638

Skrevet

Jeg og mannen tjener til sammen 950.000, og har til sammen 2.650.000 i lån (inkludert studielån). 

Opplever at det er romslig nok. Vi unner oss ikke all verden selv, men reiser til utlandet 1-2 ganger i året, spiser av og til ute, kjøper klær til datteren og pusser opp huset. Kan ikke øse ut pengene heller, men har det bra nok. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har høyere utdannelse med det å gjøre?

Vi hadde ca 1,8 ganger årsinntekt i lån da vi var rundt 30, 1 barn. Nå har vi ca 3 ganger, like romslig økonomi som for noen år siden, 2 barn. Vi kunne hatt 4 ganger, men hadde ikke kunnet levd slik vi gjør nå.

Anonymkode: 5f1eb...638

Jeg tenkte i forhold til studielån.

Anonymkode: 8d010...31f

Skrevet

Vi har 1,5 mill i årsinntekt og 5 mill i lån. Det går fint. 

Anonymkode: 2bc6c...f66

Skrevet

Har ca. 1,2 i inntekt sammen og 3,3 i gjeld, Inkl. studielån. 

Lever romslig. Kunne spart mye mer ved å være strengere med oss selv ifht shopping og matbudsjett. Men gidder ikke 😂

Anonymkode: d5177...014

Skrevet

Vi har 1 ganger årsinntekten i lån, ca., men betaler som om vi har minst tre 😂

Skrevet

Vi har 1,4 ganger årsinntekten i lån. Ingen studielån, selv om jeg har mastergrad og han har doktorgrad (har betalt dem ned allerede). Vi opplever at vi har romslig økonomi. Vi overbetaler mye på huslånet, det er derfor det er så lavt som det er. Eier bil, kjøper det vi vil, drar på 3–4 ferier i året. Men vi er ikke glad i shopping og kjøper aldri noe luksusgreier.

Anonymkode: cbe34...477

Skrevet

Har ca 750 000 i årsinntekt og lån (inkl. studielån) på ca 2,5 mill. 4 barn. Jobber 100 og 80 prosent. 

Har høye faste utgifter nå. Bare bhg og sfo er over 10 000 i mnd. Vi lever ikke fra hånd til munn, men det er trangt. Hadde han sluttet med røyk, jeg sluttet med snus og vi hadde begynt å ukehandle igjen så hadde vi hatt det ganske mange tusen romsligere :) 

Anonymkode: 6621d...d28

Skrevet

Vi har omtrent 2 ganger årsinntekt i kombinerte lån. Lever akkurat slik vi vil :)

Anonymkode: bc591...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...